Ladies! Omdat ik per voeding 30ml borstvoeding kan aanbieden en dit aanvul daarna met 70ml flesvoeding, ben ik op zoek naar een snelle flessenwarmer, zodat we ook snachts beiden kunnen aanbieden. (ik heb niet meer borstvoeding dan dit). Volgens een test van de consumentenbond zou de alecto bw-70 (een goedkope) binnen 1min opwarmen maar dat geloof ik niet, want de handleiding heeft het ook over veel langer. Ik zoek iets wat vooral snel opwarmt zodat ik 2 flessen na elkaar binnen afzienbare tijd warm krijg. Want de baby krijgt eerst de borstvoeding uit de fles en daarna de kunstvoeding. Maar als de baby snachts wakker wordt en we moeten nog 10min wachten op opgewarmde moedermelk dat schiet niet op. En daarna nog 10min op flesje 2 is ook niet handig... Ik heb flesjes van dr Brown (smalle, oud model) en Medela (en wegwerp van beldico). Andere tips zijn ook welkom. Het au bain Marie opwarmen is vooral snachts teveel werk
Er bestaan geen snelle flessenwarmers... Wbt de kunstvoesing... je neemt gewoon een thermosfles, koud water, voeding mee naar boven... dat is wel binnen een minuut gepiept
Hier ook geen snelle flessenwarmer, vond t in de phillips erg lang duren (was wel een ouwetje). Snelste werkte hier gewoon in een bak met heet water zetten dus ging de thermoskan met heet water mee en een grote schaal waar de fles mooi in bleef staan. 30ml is met wat rollen van de fles dan zo op temperatuur en je hebt gelijk water voor je fv (pakte water uit de thermoskan en lidl bronwater die geschikt was voor bereiden van babyvoeding erbij om voor de kv op de goede temperatuur te komen).
Een snelle flessenwarmer is niet goed. Het moet juist langzaam gaan bij bv. Snelle opwarming is slecht voor de voedingsstoffen. Waarom geef je s nachts dan niet alleen kv en in de ochtend de bv erbij van de nacht? En live voeden lukt niet?
Wil hij het op kamertemperatuur niet drinken? Direct na het kolven laten staan tot de volgende voeding. Het mag vers gekolfd 8 uur buiten de koelkast bewaard worden. Dan kan je het direct geven terwijl de kv warm gemaakt wordt.
even een korte reactie tussen de poepluiers en kolfsessies door De borstvoeding komt idd uit de koelkast. Ik heb geen quooker. Live voeden lukt niet (het is een veel slapende randprematuur die vooral genoeg moet drinken ivm afvoer bilirubine, kan geen energie "verspillen" aan uit borst drinken waar per borst 15ml in een half uur uit komt) Je kan en mag bv en kv idd mengen. Maar aangezien ik voor iedere druppel zoveel moeite moet doen wil ik liever dat hij eerst de bv opdrinkt. Snachts alleen kv is idd wel een idee. Ik dacht dat je verse bv binnen 3u moest drinken? En hoe lang mag het uit de koelkast? Flessenwarmers zijn dus niet snel, per definitie Tnx!
https://www.borstvoeding.com/artikelen/kolven/bewaren.html 5 tot 10 uur op kamertemperatuur. Ik kolf altijd vooruit en gebruik de koelkast zo min mogelijk. Dan hoef je ook niet op te warmen.
Off topic; maar wil het toch even vragen: Kolf je wel vaak genoeg? Bv is een kwestie van vraag en aanbod en als je niet vaak genoeg kolft zal het ook niet meer worden. En heb je begeleiding van een lactatiekundige? Lijkt me geen overbodige luxe in jouw geval! Geen antwoord op je vraag maar wel succes gewenst!
Kan je niet de bv mengen met kv tot wat hij sowieso drinkt? Dus bv 30bv + 30kv? En daarna evt nog een klein flesje kv.
Ja 8x per dag. Maar ik heb niet meer want ik heb een borstverkleining gehad.. Lk ga ik dinsdag contacten maar ik wil live wat gaan voeden maar de afweging is nog even wanneer dat zin gaat hebben...
8x is (te) weinig voor een kindje van een paar weken. 10-12x is heel normaal dan. @Shakes en @Fristi2012 hebben er veel verstand van! Borstverkleining heb ik geen verstand van dus weet niet of dat het anders maakt. Zou idd sowieso een LK benaderen! Die kan je vast nuttige tips geven.
Het ligt eraan hoe de Borstverkleining is uitgevoerd. Is er veel klierweefsel weggehaald? En is het al lang geleden? Elke menstruatie wordt er weer nieuw klierweefsel aangemaakt, dus hoe langer geleden hoe meer kans op volledig kunnen voeden. Als je over wilt gaan naar de borst zou je kunnen kijken naar een borstvoedinghulpset. Dan wordt de borst bij elke bijvoeding gestimuleerd. En zal er dus meer melk worden aangemaakt. Het is wel wat meer werk. Maar je hoeft dan na de voeding niet meer de fles te geven. Wel kolven helaas. https://www.lalecheleague.nl/borstvoeding-abc/artikel/303-bijvoeden-met-een-borstvoedinghulpset https://www.lalecheleague.nl/borstvoeding-abc/artikel/94-borstoperatie
8 keer kolven is inderdaad niet veel. Maar vooral: 100 ml voeding is extreem veel op die leeftijd! Duurt een voeding wel minstens twintig minuten? Anders voldoe je niet aan de zuigbehoefte en ben je aan het overvoeden. Maar sowieso: heb je hulp van een lk? Gezien de problematiek en hoe je het nu aanpakt, lijkt me dat echt wel aangewezen. Als oplossing: 30 ml bv warm je in seconden op in een beker heet water uit een thermos. Kolven voor je gaat slapen en dan bewaren op kamertemperatuur kan ook perfect.