Hoi Allemaal, Ik ben net nieuw hier en ik hoop dat ik dit onderwerp op het juiste forum heb geplaatst. Wij zijn anderhalf jaar bezig om zwanger te raken, maar dat wil allemaal nog niet zo lukken. Ik sta nu op het punt om naar de HA te gaan, maar kan iemand mij vertellen wat mij daar te wachten staat? Of is het gewoon een gesprek om daarna doorverwezen te worden? Ik ben nogal preuts in die dingen.... (ik weet dat ik daar vanaf moet, want de onderzoeken zullen erger worden dan dat, maar dan kan ik me alvast voorbereiden). Ik hoop dat iemand mij een antwoord kan geven. Alvast bedankt! Liefs Olivia
ik werd doorverwezen naar de gynaecoloog,omdat ik bijna een jaar na het stoppen met de pil niet ongesteld werd, daar deden ze een inwendig onderzoek.en ik bleek dus PCO te hebben. dus ik denk dat je doorverwezen wordt naar het ziekenhuis
ik was ook een beetje preuts,maar daar ben je snel vanaf hoor! als je regelmatig met je benen wijd moet
Nou daar hopen we dan maar op! Ik zit erg te twijfelen. Ook omdat mijn vriend het allemaal niet zo nodig vindt. Die heeft meer zoiets van: het komt of het komt niet. Maar ik wil gewoon weten waar ik aan toe ben. Misschien nog een stomme vraag , maar wat is PCO? Ik zag dat al een paar keer eerder voorbij komen. Bedankt voor je reactie! Gr Olivia
hier komt het op neer:normaal gesproken heb je een aantal eiblaasjes,waarvan er meestal 1 tot ontwikkeling komt en je dus een eisprong krijgt. Als je PCO hebt dan groeien de eiblaasjes wel,maar niet voldoende,waardoor er dus geen eisprong komt en je dus niet zwanger kan worden. alleen met hormonen kan een eiblaasje volledig tot ontwikkeling komen.maar dat werkt niet altijd en ook niet bij iedereen helaas. ik weet niet of je nu regelmatig ongesteld wordt,en hoeveel echte pogingen je hebt gehad. maar als je al 1 1/2 jaar bezig bent dan zou ik wel naar de dokter gaan hoor!. Denk dat je vriend het gewoon op de normale manier wil gaan doen,en niet via eventuele ziekenhuismanier. dan gaat het spontane er toch een beetje vanaf. maar misschien is er wel iets aan de hand wat makkelijk op te lossen is.dan heb je voor niks zolang gewacht. en als je gaat dan weet je tenminste of er iets aan de hand is,toch? en je bent echt niet de eerste hoor die met zoiets bij de dokter komt.dus je hoeft je niet te schamen ofzo,
heey olivia in mijn geval ging het zo, na ongeveer een jaar bezig te zijn geweest zijn mijn man en ik naar de huisarts gegaan. de huisarts vroeg mij dingen zoals me cyclusduur en of er nog bijzonderheden waren zoals operaties in het verleden. ze heeft mij toen laten bloedprikken,en voor mijn man een zaadonderzoek. mijn bloed was goed,het zaad van mijn man niet,toen werden we meteen doorverwezen naar het ziekenhuis. ik snap je angst,dat had ik ook,maar na het gesprek met de huisarts had ik echt zo'n opgelucht gevoel. succes met alles! liefs mounia
hoi hoi wij zijn nu ook meer als een jaar bezig ik ben ook naar de huisarts geweest en heb me door laten werwijzen naar de gyn daar moet ik volgende week vrijdag al heen vind het ook best spannend maar wij hebben wel zo iets van die kunnen je verder helpen en het hoeft helemaal niks bijzonders te zijn dus ik zou gewoon even naar je ha gaan is mischien wel prettig en dat je man zoiets van laat maar heeft dat had mijn vriend ook maar hij is nu wel zo van ja zij kunnen je verder helpen en dan zien we het wel nou heel veel succes ermee knuffels saro