Slowcookervraag (durf er eigenlijk geen nieuw topic voor te openen)

Discussie in 'De lounge' gestart door Koraal82, 8 jan 2025.

1. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.092
    25.395
    113
    Ik heb een crockpot express.
    Gebruik hem als ik werk vaak voor stoofgerechten, soepen, ed.
    Maar daar naast gebruik ik hem ook om aardappeltjes te ‘stomen’, rijst te koken, etc.

Ik ben erg blij met mijn slowcooker kookboeken van Sabine Koning, daar staan veel lekkere dingen in die ideaal zijn als ik moet werken.

En verder gebruik ik veel internet recepten (eetspiratie.nl, etc) en kan je eigenlijk van alle gerechten die even moeten pruttelen wel een slowcook gerecht maken.

Zo mik ik ook vaak een verspakket van de ah (bv soep, of een linzenstoof, oid) gesneden in de slowcooker.
    Bij soep doe ik dan wel al bouillonblokjes erbij, maar voor de rest alleen de groente en eventuele specerijen.
    Aan het eind gaat er nog water erbij, staafmixer erop en klaar.

Ik kan echt niet zonder dat ding!

Koraal82 vindt dit leuk.
  2. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.092
    25.395
    113
    Er zit een binnenpan bij met anti aanbaklaag. Ik weet eigenlijk niet zeker of die in de vaatwasser kan, want ik was hem vaak even snel af. Anders is meteen mijn vaatwasser zo vol, en het is ook zo gedaan.
    Meeste vuil spoel ik al zo weg met heet water.

Koraal82 vindt dit leuk.
  3. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    15.932
    2.049
    113
    Brabant
    Eens

En ik heb m'n slowcooker, waar ik werkelijk mee getrouwd was, weggegaan en heb nu 2 x de crockpot express.
    Zo fijn!!!
    Gebruik het ook omnaardappels of groente te stomen, of rijst te koken

Koraal82 en Adje vinden dit leuk.
  4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.644
    18.489
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik vind deze bolognesesaus altijd erg lekker:
    https://www.keukenliefde.nl/bolognesesaus-uit-de-slowcooker/

Wel altijd even werk hoor, dit gooi je er niet zomaar 's ochtends in op een drukke werkdag. Maar dit soort recepten maak ik altijd dubbel, gewoon op een vrije dag. Dan eten we er 's avonds van en de rest vries ik in voor een dag waarop we weinig tijd hebben om te koken.
    Of, ook ideaal, als we op vakantie gaan niet ik zo'n diepvriessaus mee. 's Ochtends uit de vriezer, eind van de dag half ontdooid en toch snel een lekkere maaltijd op je reisdag.

Wat we wel als snelle maaltijd doen op werkdagen, is zuurkool erin maken. Gewoon aardappels, zuurkool, wat water en de rookworst (zonder plastic) erbovenop. 's Avonds even verschepen in een andere pan en stampen.
    Dit kan ook met andere stamppotten. Al vind ik boerenkool uit de slowcooker echt anders smaken en minder lekker. Hutspot is wel weer prima.

Ik heb er ook al een paar keer een (vegetarische) curry in gemaakt. Die was altijd wel oké, maar nog niet echt geweldig. Dus daar ben ik nog naar op zoek. Probleem is vaak dat de originele recepten vaak wat te pittig zijn voor mij. Maar als ik experimenteer met de verhoudingen, worden ze toch weer vaak flauw.

Koraal82 vindt dit leuk.
  5. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.092
    25.395
    113
    Ik doe vaak het snijwerk de avond ervoor. ‘s Morgens mik ik het dan in de pan. Dus ook een bolognesesaus of andere gerechten met veel werk gaat dan prima!

Koraal82 vindt dit leuk.
  6. Neskio

Neskio Fanatiek lid

5 mrt 2017
    3.203
    2.609
    113
    Vrouw
    NB
    Ik vind deze echt heel lekker
    https://www.eetspiratie.nl/simpele-linzencurry-dahl-uit-de-slowcooker/

Koraal82 vindt dit leuk.
  7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.644
    18.489
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Dank je @Neskio die ga ik een keer proberen.

Neskio vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina