Slimpie siroop slecht voor kinderen?

Discussie in 'Voeding' gestart door angela24, 15 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angela24

angela24 Actief lid

28 jan 2006
    409
    0
    0
    Ik ben laatst bij het buro geweest en Liz was te zwaar! De arts vroeg aan mij wat ze at en dit blijkt niet veel te zijn. Wel drinkt ze heel veel en ze kreeg van mij telkens diksap omdat ik dacht dat ze hier niet dik van zou kunnen worden. Dit blijkt dus wel zo te zijn omdat hier veel calorieen in zitten!
    Nu heb ik Slimpie siroop voor haar gekocht omdat hiet maar 1 calorie in zit! Super dacht ik dan kan ze hier gewoon lekker van drinken!
    Nu hoor ik van een collega dat slimpie erg slecht is omdat hier een bepaald stofje in zit wat slecht is voor kindern?

Weet iemand hier iets meer van?

2. Anna71

Anna71 Actief lid

31 jul 2008
    269
    0
    0
    Ze zal de zoetstof "Aspartaam" bedoelen die in de Slimpie zit.
    Persoonlijk zal ik het ook niet geven aan mijn kind want het is toch iets onnatuurlijks.
    Ik weet niet of ze er echt iets van kan krijgen.

Waarom geef je haar geen (rooibos)thee of diksap maar dan extra verdund?
    Senna krijgt hier alleen (nog) water en dat vind ze reuze lekker.

Succes
    Anna

3. angela24

angela24 Actief lid

28 jan 2006
    409
    0
    0
    Thee vind ze niet zo lekker. Alleen als ie gezoet is. En de diksap maak ik al niet zo dik aan. Ik dacht die slimpie is een mooi alternatief. Ben er alleen nu niet meer zo zeker van.

4. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Zoetstoffen zijn niet zo goed voor kinderen. Maar hoeveel weegt je kindje dan en bij welke lengte? Lianna drinkt namelijk ook heel veel diksap, ze is 78cm en weegt 10,6 kilo.

5. angela24

angela24 Actief lid

28 jan 2006
    409
    0
    0
    Liz is 79 cm en weegt bijna 12 kilo. Dit is natuurlijk ook wel wat zwaar maar ze oogt helemaal niet dik. Ze woog bij de geboorte 9 pond en is heel gelijdelijk aangekomen. Ik vind er niks mis mee maar op het buro gaat alles volgens de curve he en dan zit ze er boven.

6. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Nou, dan zou ik het gewoon even zo laten. Als je de diksap al heel erg verdund geeft en ze lust niks anders, zou ik het gewoon blijven geven. Misschien dat ze dadelijk ineens een groeispurt maakt en dan loopt ze weer goed met de lijn mee.

Volgens mij ben ik 'n keer op controle geweest en toen zeiden ze ook dat Lianna te zwaar was. Ik moest uitkijken met de koekjes en met drinken. En ik dacht: bekijk het maar, ze krijgt al niet zo heel veel. Niks aan gedaan dus en nu loopt ze weer met de lijn mee.

7. Amom22

Amom22 Niet meer actief

vanwege overdosis (lees 4 liter cola light per dag) in het verleden kan ik nu absoluut niet meer tegen aspartaam. Ben toen ik erachter kwam op onderzoek uit gegaan (lees google :p )

Het is nou niet bepaald een stofje wat je kind zou moeten drinken, en al helemaal niet de hele dag door. Idd thee en water zijn super (thee:kruidenthee! anderen bevatten theeine)

Dit is misschien wel een interessante link:

http://www.fonteine.com/aspartaam.html

8. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    Ik heb even gegoogled en in Slimpie zitten 3 soorten zoetstof: aspartaam, cyclamaat en sacharine.

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Vooral cyclamaat is naar.. Tijdens de zwangerschap mocht ik van de dietiste max 2 glazen fris met aspartaam, maar geen fris met cyclamaat.
    Eigenlijk is nog niet goed bekend wat die zoetstoffen op lange termijn doen met mensen, aangezien de stoffen nog niet zo lang gebruikt worden. Maar zeker bij kindjes (en zwangeren) is de grenswaarde een stuk eerder bereikt dan bij volwassen.
    Zeg maar, als een volwassene van 70 kg 5 glazen mag, dan mag een kindje van 7 kilo maar een tiende deel, dus maar een half glas.

Sinds eergisteren drinkt C eindelijk water. We gaven steeds roosvicee of diksap, en dan 1 op 15 verdund. Maar nu krijgt hij rond thee-tijd sap, en tussendoor alleen water. Gewoon een paar dagen achter elkaar aangeboden, en vol gehouden.
    Thee zou je eventueel ook nog met wat melk aan kunnen maken, dat vinden sommige kindjes ook lekker.

10. evaatje

evaatje Bekend lid

23 feb 2007
    872
    0
    0
    Als je je kindje niet te dik vindt zou ik het lekker zo laten. Het CB zegt wel vaker iets verkeerds.

Deyna krijgt diksap, limonade, thee met melk, sap uit een pak, eigenlijk alles wat wij ook drinken.

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.151
    35.792
    113
    Jesper was de laatste keer 80 cm en ruim 12 kilo, hier is niks over gezegd, hij was ook al groot bij de geboorte. Persoonlijk zou ik geen slimpie geven, zoetstof is echt niet goed voor die kleintjes. Ik zou toch proberen om haar thee of water aan te leren. Jesper dronk het eerst ook niet, maar ik heb het eens een dag aangekeken en hem (naast melk) alleen maar water gegeven en sinds die dag drinkt hij gewoon water.

De meestje kindjes zullen het wel drinken als ze maar dorst hebben.

12. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    En roos vicee, is net iets anders dan diksap. Joshua krijgt hier ook roos vicee, maar echt maar een klein laagje en veel water.

13. angela24

angela24 Actief lid

28 jan 2006
    409
    0
    0
    Zit er in roosvicee ook niet zoveel dikmakers? Is het iets om bijv crystal clear verdund te geven? Dan zit er toch een smaakje aan het water.

14. evaatje

evaatje Bekend lid

23 feb 2007
    872
    0
    0
    Ik zou me niet zo druk maken over de suikers die in bv roosvice zitten. In crystal clear zitten ook vast toevoegingen net zoals in light dranken.
    Als ze het nu goed doet op diksap e.d waarom laat je het niet zo?

15. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    Er bestaat ook Roosvicee PuurSap. Dat is gemaakt van alleen vruchten. Zitten geen zoetstoffen of suikers in. Zou je ook kunnen gebruiken!

16. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Daar zitten waarschijnlijk wel fruitsuikers in, net zoals in diksap.
    Water of thee is dan toch nog beter.

17. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Joshua drinkt gewoon geen water. Maar ik wil wel dat ie drinkt, dus dan maar met een beetje roos vicee. Voor de rest krijgt hij geen suiker, dus ik denk echt dat het geen kwaad kan.

18. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.062
    3.857
    113
    Ik zou gewoon Diksap blijven geven of Roosvicee en dan echt heel dun aangelengd. Geen lightsapjes halen, daar zitten altijd suikervervangers in. En af en toe gewoon proberen of je kindje al water lust. Bij mij dronk ze dat namelijk eerst ook niet, maar van de een op de andere dag wel.
    Soms haal ik ook die Friso kant en klaardrinks en die leng ik vervolgens nog aan met een flink deel water. Gewoon voor de afwisseling, vooral die lichtgekleurde variant (banaan, sinaasappel ofzo?) vindt ze erg lekker.
    http://www.frisokindervoeding.nl/492/6- ... ml#subMenu

19. angela24

angela24 Actief lid

28 jan 2006
    409
    0
    0
    Heb nu al een paar keer geprobeerd om water en thee te geven maar helaas! Liz krijgt van m ij ook geen zoete dingen tussendoor, Alleen soms fruithagel op haar brood maar thats it. Van het buro mag ze maar max 1 flesje sap per dag maar ze heeft zo'n dorst altijd! Ik denk dan van alles dat ik kan geven dat diksap of roosvicee dan toch het beste is. Tja het is gewoon een flinke tante maar ja... Aan het eten zal het niet liggen!

Deel Deze Pagina