Hallo dames, Ik ga vanavond heerlijk kaasfonduen en heb een alcohol vrij wijntje in huis staan, alleen nu lees ik op het etiket, met maximaal een half procent alcohol........ (dat is voor de wet blijkbaar een alcohol vrije wijn) met 0% kunnen ze geen wijn maken. Zou ik een glaasje of 2 drinken of zou ik het niet doen. Iets anders drinken bij kaasfondue is niet echt lekker.... Liefs Edit moderator: Verplaatst naar gezondheid.
Ik zie dat er niemadn een reactie heeft gestuurd naar je. Het is ook een lastige vraag. Ik denk dat je dat toch echt zelf moet bepalen. Ik drink nu gewoon water of cola bij de fondue. Die nog geen halve % blijft volgens mij ook in de fondue zitten als je hem met gewone wijn aanmaakt. Dus eigenlijk heb je helemaal niets aan mijn antwoord. Ik weet namelijk niet wat je moet doen. Ik zou het zelf niet doen, helemaal niet als ik nog zo kort zwanger zou zijn.
Ik denk dat het aan jezelf is in dit geval Een normale wijn ligt rond de 12% geloof ik? Ik ben erg anti-alcohol tijdens de zwangerschap moet ik zeggen, maar ik denk dat ik toch ook gewoon die 2 glaasjes van een 0,5% wijntje zou drinken. Dat moet toch geen probleem zijn. Maar feit blijft, als je je er eigenlijk niet prettig bij voelt, misschien moet je het dan maar niet doen. Haha, ik ben dus ook niet echt een grote hulp, maar het lijkt me voor jou fijn om te weten hoe andere dames erover denken
Ik zou het ook gewoon doen. Heb in het begin van mn zwangerschap ook nog een paar wijntjes gehad. Maarja dat is maar net wat je eigen gevoel zegt.
Ik kwam er ook pas thuis achter dat er 0.5% in zit, en baalde er wel even van. Ik heb er gewoon van gedronken, idd max 2 glaasjes. Ik drink verder absoluut geen alcohol, vergeet niet dat zwangere vrouwen al honderden jaren wel dronken en dat de kans op schade met een glaasje per dag al niet goed aantoonbaar is. Ik vond de wijn alleen niet zo lekker, dus koop hem niet weer. Crodino is nogal pittig, maar wel lekker vind ik. Veel plezier vanavond! lekker, kaasfondue
Hoi, Ik heb laatst ook kaasfondue gegeten, daar zat alcohol in, in kaasfondue zit altijd alcohol toch (in die kant en klare pakken dan)? Ik ben zelf ook geen drinker (alcohol) aan het begin van mijn zwangerschap heb ik ook 1 glaasje wijn gedronken, ik wist toen nog niet dat ik zwanger ben. Maar ik heb een keer gelezen op een vk site dat het echt geen kwaad kan als je "eens" een glaasje wijn drinkt en dan het beste rode wijn. Maar ik hou het liever bij helemaal geen alcohol, alleen die kaasfondue kon ik echt niet weerstaan hoor haha en heb er maar 4 stukjes ofzo van gegeten en daarna overgegaan op stokbrood met tonijnsalade ook heerlijk!
je kan heel makkelijk kaasfondue eten zonder alcohol,kwestie van zonder alcohol bestellen ik vind alcohol zoiezo te pittig in me kaas,dus bestel altijd zonder,en is goed te doen aangezien ik elke maand een keer kaasfondue eet maar ff over de vraag zelf,ik denk niet dat die halve procent kwaad kan hoor voor ik wist dat ik zwanger was,heb ik nog 3avonden ervoor met uitgaan 4biertjes op
Ik ga vanavond ook kaasfonduen Heerlijk natuurlijk.. Maar volgens mij zit er in de kaasfondue zelf ook wat wijn toch? Of is de acohol die daarin zit dan al verdampd? Er staat niets op de verpakking namelijk..
nou ik zie niet waarom. ik heb ook witte truffels met 1% champagne gekocht ... en smul er lekker van. je merk er absoluut niks van. meest van de gevallen is het uitgekookt. en alcohol vrije wij kan goed. anders zouden ze het geen alcohol vrij mogen noemen.. (al is er een klein beetje in.. maar niet genoeg om iets te doen alleen voor het idee). Alcohol vrij heb ik op mijn werk ook geserveerd aan clienten die medicijnen nemen.. en dat mag
Nou dames idd de alcohol vrije wijn is niet te zuipen hahaha Dus euhhhh heb er nog niet eens 1 glaasje van op, het smaakt echt heel anders dan "gewone" wijn (wat ik wel heerlijk vind ) Als ik verder in mijn zwangerschap was had ik ook niet zo over die halve % getwijveld maar zo in het begin toch best wel een eng idee.... (dat er in kaasfondue alcohol zit wist ik helemaal niet )
in echte goede kaasfondeu die zelf gemaakt is,of in een restaurant zit ene berg kirsch(of hoe je het ook schrijft ) en dat is niet misselijk hoeveel alcohol die bevat ik weet niet hoe het zit met een verpakking uit de winkel,want eet die nooit
Oh...en wat denk je van zelfgemaakte stoofperen...mmmm jammies! Wij hadden gister kerstavond gevierd met een zelfgemaakte maaltijd en mijn moeder maakt dan altijd stoofperen, gaat heel veel suiker en een fles rode wijn doorheen, ik kon het niet laten en heb 1 klein stukje gegeten, enkel even voor de smaak...zou het echt allemaal zo'n kwaad kunnen? Ik las op het internet dat het pas echt schadelijk word als je elke dag 1 glas alcohol neemt (ik drink misschien 1 glas per 6 maanden haha)...
In alcoholvrije wijnen zit max. 0,5%. Ik heb het nagevraagd in de slijterij. Meestal is het minder, maar het is wettelijk verplicht om max. 0,5% erop te zetten. De slijter zei dat het vergelijkbaar is met het gistingsproces van bijv. een appel die je gegeten hebt. Die gaat ook min of meer gisten in je buik en dan ontstaat er ook een miniem beetje alcohol.
Als de fondue verhit wordt dan verdampt de alcohol toch gewoon? Ik heb namelijk ineens de laatste tijd zo'n ontzettende zin om een keer te gaan kaasfonduen terwijl ik dit anders nooit eet... Zit me er net zo op te verheugen haha. En gebruik je voor kaasfondue de gewone fondue-pan? Ik was ook van plan om met oud en nieuw een alcohol-vrij wijntje te halen. Ga het ook gewoon lekker doen hoor, die halve %...
Ja ik heb een fonduepan voor de kaasfondue. Die van mij is van gietijzer dus mag helaas niet op het gasfornuis. Ik heb het 1e kerstdag gewoon lekker gegeten. Er stond niet op de verpakking dat er alcohol in zat dus...
De alcohol die in stoofperen zit is al verdampt hoor. Anders had mijn moeder dat vroeger echt nooit gemaakt voor ons