slijm bij ontlasting?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door noppie, 7 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    Dag allemaal,

Beetje ranzig verhaal, maar ik zit er toch een beetje mee. Sinds ik zwanger ben veel last van mijn darmen: regelmatig diarree, dan weer obstipatie. Nu ben ik in oktober in Tunesie geweest en heb daar een pittige darminfectie opgelopen, zelfs zo erg dat er bloed bij de ontlasting zat. heb toen een antibiotica-kuur gehad. Al met duurde het toch nog zo'n twee-en-een-halve week voor het echt over was. Voor de zekerheid is er een onderzoek van de ontlasting geweest: geen gekke bacteriën of parasieten gevonden.

Nu weer af en toe obstipatie: afgelopen week heb ik bijvoorbeeld 3 dagen niet gepoept. Toen er daarna eindelijk weer eens wat kwam zat er ook een beetje wit slijm bij. Nu net weer behoorlijke darmkrampen en weer zat er wat slijm bij. Zou dat door de zwangerschap kunnen komen? Herkent iemand dat witte slijm?

2. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Weet je zeker dat het slijm uit je darmen komt?

3. Mamalyn

Mamalyn Actief lid

15 okt 2008
    497
    0
    0
    Het kan uit je darmen komen maar ook uit je vagina, kan beide geen kwaad.

4. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Uk en Mamalyn: ja, weet zeker dat het uit mijn darmen komt.

5. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Ik denk dat het geen kwaad kan hoor, maar ik zou het toch even navragen bij de huisarts. Ik las trouwens ook dat het door aambeien zou kunnen komen.

Ook kan het eten van vezelarme voeding of nervositeit of een aambei is de oorzaak zijn van bloed en/of slijm bij de ontlasting.

6. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    Thanx Uk, ik kijk t nog eventjes aan. Wil ook nog ff afwachten of hier dames zijn die het herkennen.

7. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik heb het weleens gehad maar toen was ik niet zwanger, en nu heb ik het (nog) niet weer gehad, ik heb ook een spastische darm en daardoor eet ik nu ook een stuk vezelrijker en gezonder, nergens meer last van :)

8. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ik heb het ook altijd gehad.. Niet ALTIJD, maar wel geregeld, hoor..
    Ook voor ik zwanger was..

En ik at juist vezelrijk, vezelrijker bestond niet :)

En zover ik weet geen last van aambeien..dus het zal mij een raadsel wezen.

9. Vlindertje86

Vlindertje86 Actief lid

17 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Canarische Eilanden
    Hoi,

Ik had het laatst ook en idd na erg dunne ontlasting. Maar bij mij had het denk ik te maken met een schimmelinfectie die ik vaak heb. Dat kan ook overslaan op anus/darmen, of eerder van darmen/anus naar vagina. En als je zei dat je een antibiotica kuur had gehad, dat ontregelt je darmflora ontzettend, waardoor er weer sneller schimmels ontstaan enzo. Had je ook jeuk aan de anus? Dat had ik wel. Maargoed, kan dus ook weer heel wat anders geweest zijn bij mij. Maar herken me wel in het wisselende ontlastingspatroon. Dan weer obstipatie, dan weer dun... Heel vervelend.
    Maar ik denk dat als het bij één keertje blijft je je echt geen zorgen hoeft te maken hoor. Zal wel een beetje geirriteerd darmvlies geweest zijn.
    Succes!

Vlindertje

10. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    heb ik vanmiddag ook gehad :oops:

een keer in de zoveel tijd heb ik het wel eens

ik maak me niet druk, het is niet elke keer dat er slijm bij zit.

wel een paar dgn obstipatie tot gisterochtend.(helaas maar ben toch gaan drukken kon niet meer tegen die opgezette gevoel :( )

voor de rest geen klachten wat betreft pijn of jeuk

maak je niet druk ;)

Deel Deze Pagina