Wat drinkt jullie peuter?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Lente2013, 3 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lente2013

Lente2013 Actief lid

21 feb 2013
    130
    0
    16
    Wat drinkt jullie peuter naast water, thee en melk? Voorheen gaf ik ook wel diksap of aanmaaklimonade, maar ik heb het advies gekregen dit (voorlopig) niet meer te doen omdat mijn zoontje lijkt te reageren op de fructose.

Water en thee drinkt hij, maar niet van harte. Wat kan ik hem nog meer geven waar geen fructose in zit?

2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.176
    16.511
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier drinkt ze alleen maar Karvan Cevitan en daar zal ook wel Fructose in zitten.
    Ik zou het eerlijk gezegd echt niet weten.
    Misschien eens op Google zoeken welke drankjes geen fructose bevatten maar ik vermoed dat het overal in zit.

3. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
  4. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
  5. Verox

Verox Niet meer actief

Onze dochter van 2 drinkt water, thee, melk, diksap, aanmaaklimonade of smoothie/froothie.

Misschien kun je versgeperst sap aanlengen?

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier drinken ze altijd water of thee als ze dat een keer willen. Een enkele keer een pakje sap of een bekertje chocomel. Ik vind het niet nodig ze elke dag 'lekker' drinken te geven, zijn allemaal loze kcal. Ik drink zelf ook alleen water of thee. Hier is iets lekkers drinken echt een extraatje.

Hoe weet je trouwens dat je zoontje reageert op fructose, en niet op andere suikersoorten?

7. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.287
    10.256
    113
    Wat voor thee geef je, wij halen bij de pelikaan en die is lekker, ook koud .(favoriet nu is glimlach van mona lisa met aardbei en kers, achterhoeks kruidentuintje) beide groene thee.

8. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Cranberrysap bevat weinig fructose. Helemaal als je het flink aanlengt.

9. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.167
    4.321
    113
    Als hij geen fructose mag hebben zou ik het voorlopig bij water thee en melk of karnemelk houden tot je wat meer weet. En dan in thee varieren met smaakjes.

10. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.687
    2.379
    113
    Vrouw
    Broek
    Wat is een froothie? Echt nog nooit vam gehoord!

Hier water, roosvicee, appel/perensap troebel en soms een pakje taksi of iets....

11. Boommm

Boommm Niet meer actief

Hier drinkt ze thee, water, melk, appelsap met water, groene ijsthee met water, zelf gemaakt sapjes met de sapcentrifuge, smoothies en diksap.

12. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Hier drinkt ze buiten melk, ook wel yoghurt en slimpie aanmaaklimonade. Op een feestje of speciale gelegenheid krijgt mag ze okk wel eens limonade

13. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Hier drinkt ze van alles. Thee niet meer. Melk het liefst heel de dag, dat krijgt ze nu bij het eten en voordat ze naar bed gaat. Op het moment veel water, kan morgen weer KC zijn en overmorgen appelsap of dubbelfris.

14. Sarax

Sarax Bekend lid

19 jan 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Hier eigenlijk alleen water en heel af en toe diksap met veel water aangelengd of soms melk als ik dat in huis heb.
    Hij drinkt nooit goed, dus als hij een dag echt weinig heeft gedronken geef ik hem nog wel eens diksap. Dat vind hij heerlijk. En hij heeft altijd goede plasluiers dus het kan verder geen kwaad.
    Zelf drink ik ook alleen maar water en m'n man ook. Vind de rest onnodig met teveel suiker maar dat is mijn idee ;)

15. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Ranja, melk, Fristi, Wicky, water, chocomelk, roosvicee, soms een kopje thee, pap...

Eigenlijk alles wel als ik het zo bekijk ;).

16. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Normaal gesproken water, thee. Melk en ranja drinkt ze nog maar af en toe. Naar school krijgt ze afwisselend yogo, melk en appelsap mee.

17. Vlinder73

Vlinder73 Fanatiek lid

22 feb 2011
    2.146
    1
    38
    In mijn paradijs
    Mijn jongste drinkt voornamelijk water, thee (speciale kinderthee, kan je bij de natuurwinkel kopen, hij is begonnen met kabouterfeest en nu afgewisseld met prinsessen thee of welke thee mama op dat moment drinkt).
    Diksap vindt hij niet lekker (was van de natuurwinkel ).

18. Ises

Ises Actief lid

26 mrt 2012
    255
    0
    0
    Naast water thee en melk ook appelsap aangelengd met water of karvan cevitan. Bij opa en oma wel eens Wicky.

19. Kimbolini

Kimbolini Actief lid

4 jun 2014
    111
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier water overdag en een glas yogi als ze wakker word. Heel soms wil er een kwart glas nestea in maar dan houd ze het ook weer voor gezien. Limonade vind ze vies en sap ook.. Hopelijk blijft dat zo:p

20. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Hoe reageert ze op fructose als ik vragen mag? En hoe weet je dat het alleen fructose is?

Dochter drinkt melk bij ontbijt en lunch. Tussendoor water of thee. In het weekend, of als er bezoek is, mag ze 1 keer per dag een glas (verse) sap of limonade.

Op het kinderdagverblijf drinkt ze wel meer limonade en (dik)sap. Niet mijn eigen principe, maar daar doet ze met de groep mee.

Deel Deze Pagina