Wat drinkt jullie peuter naast water, thee en melk? Voorheen gaf ik ook wel diksap of aanmaaklimonade, maar ik heb het advies gekregen dit (voorlopig) niet meer te doen omdat mijn zoontje lijkt te reageren op de fructose. Water en thee drinkt hij, maar niet van harte. Wat kan ik hem nog meer geven waar geen fructose in zit?
Hier drinkt ze alleen maar Karvan Cevitan en daar zal ook wel Fructose in zitten. Ik zou het eerlijk gezegd echt niet weten. Misschien eens op Google zoeken welke drankjes geen fructose bevatten maar ik vermoed dat het overal in zit.
Als ik google, vind ik dit bijvoorbeeld: Recept voor aanmaaklimonade zonder e-nummers » Koken zonder e-nummers
Onze dochter van 2 drinkt water, thee, melk, diksap, aanmaaklimonade of smoothie/froothie. Misschien kun je versgeperst sap aanlengen?
Hier drinken ze altijd water of thee als ze dat een keer willen. Een enkele keer een pakje sap of een bekertje chocomel. Ik vind het niet nodig ze elke dag 'lekker' drinken te geven, zijn allemaal loze kcal. Ik drink zelf ook alleen water of thee. Hier is iets lekkers drinken echt een extraatje. Hoe weet je trouwens dat je zoontje reageert op fructose, en niet op andere suikersoorten?
Wat voor thee geef je, wij halen bij de pelikaan en die is lekker, ook koud .(favoriet nu is glimlach van mona lisa met aardbei en kers, achterhoeks kruidentuintje) beide groene thee.
Als hij geen fructose mag hebben zou ik het voorlopig bij water thee en melk of karnemelk houden tot je wat meer weet. En dan in thee varieren met smaakjes.
Wat is een froothie? Echt nog nooit vam gehoord! Hier water, roosvicee, appel/perensap troebel en soms een pakje taksi of iets....
Hier drinkt ze thee, water, melk, appelsap met water, groene ijsthee met water, zelf gemaakt sapjes met de sapcentrifuge, smoothies en diksap.
Hier drinkt ze buiten melk, ook wel yoghurt en slimpie aanmaaklimonade. Op een feestje of speciale gelegenheid krijgt mag ze okk wel eens limonade
Hier drinkt ze van alles. Thee niet meer. Melk het liefst heel de dag, dat krijgt ze nu bij het eten en voordat ze naar bed gaat. Op het moment veel water, kan morgen weer KC zijn en overmorgen appelsap of dubbelfris.
Hier eigenlijk alleen water en heel af en toe diksap met veel water aangelengd of soms melk als ik dat in huis heb. Hij drinkt nooit goed, dus als hij een dag echt weinig heeft gedronken geef ik hem nog wel eens diksap. Dat vind hij heerlijk. En hij heeft altijd goede plasluiers dus het kan verder geen kwaad. Zelf drink ik ook alleen maar water en m'n man ook. Vind de rest onnodig met teveel suiker maar dat is mijn idee
Ranja, melk, Fristi, Wicky, water, chocomelk, roosvicee, soms een kopje thee, pap... Eigenlijk alles wel als ik het zo bekijk .
Normaal gesproken water, thee. Melk en ranja drinkt ze nog maar af en toe. Naar school krijgt ze afwisselend yogo, melk en appelsap mee.
Mijn jongste drinkt voornamelijk water, thee (speciale kinderthee, kan je bij de natuurwinkel kopen, hij is begonnen met kabouterfeest en nu afgewisseld met prinsessen thee of welke thee mama op dat moment drinkt). Diksap vindt hij niet lekker (was van de natuurwinkel ).
Naast water thee en melk ook appelsap aangelengd met water of karvan cevitan. Bij opa en oma wel eens Wicky.
Hier water overdag en een glas yogi als ze wakker word. Heel soms wil er een kwart glas nestea in maar dan houd ze het ook weer voor gezien. Limonade vind ze vies en sap ook.. Hopelijk blijft dat zo
Hoe reageert ze op fructose als ik vragen mag? En hoe weet je dat het alleen fructose is? Dochter drinkt melk bij ontbijt en lunch. Tussendoor water of thee. In het weekend, of als er bezoek is, mag ze 1 keer per dag een glas (verse) sap of limonade. Op het kinderdagverblijf drinkt ze wel meer limonade en (dik)sap. Niet mijn eigen principe, maar daar doet ze met de groep mee.