Wie kent het? Op de verpakking staat vanaf 4 maand. Op aanraden van het consultatiebureau zijn we begonnen met een eetlepel pap in de laatste fles. Bij de kruidvat heb ik 'slaap en ontwaakpapje' meegenomen. Echter heeft iedereen het over rijstebloem vanaf 4 maand maar dat staat niet als zodanig op deze verpakking. Ze doet het er hier prima op en slaapt sindsdien door. Ik heb de zoekfunctie gebruikt en ook op google kom ik nog weinig tegen, reden temeer om hier eens de vraag te stellen! Ik ben dus wel benieuwd naar mama's die het kennen, ook geven en ervaringen!
Hoi, als ik het goed zag vandaag bij de Kruidvat is slaap- en ontwaakpapje geen rijstebloem en is dit papje vanaf 6 maanden. Tenminste: hier hebben ze alleen de variant vanaf 6 maanden. Deze is met granen en daarom dus ook pas vanaf 6 maanden (ivm de darmpjes) Hier hebben ze overigens alleen de kant-en-klare sl&ontw papjes, dus weet niet of we het over dezelfde hebben. Rijstebloem is los te koop en kan je dus zelf toevoegen aan de flessen. Rijstebloem kan wel / raden ze wel aan vanaf 4 maanden (omdat dit nog minder belastend is voor de in ontwikkeling zijnde darmpjes) Bedenk ook even voor jezelf wat je wil: sommige papjes worden bewust zoet gemaakt voor de kindjes (bv. rijstebloem met biscuit/appel/peer/vaniilesmaak) Op zich is dit nergens voor nodig. Gewone, neutrale rijstebloem volstaat ook. Hetzelfde met (granen)pap toevoegen vanaf 6 maanden. Deze bestaan ook gewoon neutraal. Ik vertel je dit zodat je op de hoogte bent en je dus zelf een keuze kan maken wat je wilt. groetjes, Judith
Dank je wel voor je reactie. Deze pap is echt vanaf 4 maand, anders had ik het niet meegenomen. Het staat er ook groot op. Ik heb wel heel bewust gekozen voor een neutrale smaak. Maar volgens mij is deze variant ook niet in een smaak verkrijgbaar. Ook is er geen suiker toegevoegd, iets wat ik bewust ook niet wilde. Op de achterzijde staat dat de granen extra fijn zijn, zorgen voor een goede darmwerking en een verzadigd gevoel. Naast suikervrij is de voeding ook glutenvrij, zonder conserveermiddelen en kleurstoffen. Als ingrediënten staan vermeld: maiszetmeel, rijstmeel (35%), maltodextrine, tapiocazetmeel, vitaminen (C, E, A, Niacine, D, B5, B2, B1, B6, B12, N9, H) IJzersulfaat.
ik ken deze ook niet vanaf 4 maanden... wel die van 6, was mn zoontje altijd gek op. is het van kruidvat eigen merk dan?
Heb hem ook zien staan, maar niet genomen.. Dacht eigenlijk dat het gewoon voeding van kruidvat zou zijn incl rijstebloem vandaar..
Het is dus rijstebloem (rijstmeel = gewoon meel/bloem van rijst) met extra zetmeel uit mais en tapioca. Daarnaast klopt het niet dat het niet gezoet is. Maltodextrine is een zoetstof gemaakt van aardappel en mais wat vooral gebruikt wordt in sportdranken omdat het veel energie geeft. Eigenlijk een hoop soorten bijvoeding wat je daarmee geeft.
Dat is me nogal een ingredientenlijst zeg! Het is dus vooral zetmeel en suiker, niet iets wat een baby nodig heeft.
maiszetmeel=suiker en dat is het hoofdbestanddeel van deze pap... de eerste 4 ingredienten met uitzondering van de rijstebloem zijn eigenlijk gewoon suikers.... ik zou dit dan ook niet geven (zeker niet aan een kleintje van 4 maanden!) maar gewoon lekker rijstebloem halen zonder toevoegingen.
Rijstebloem zou ik liever geven als bovengenoemd papje.. Rijstebloem is gewoon zo te verkrijgen hoor, wat ik nog weet had je de neutrale en vanille.. Gewoon van nutrucia/bambix was dat dacht ik..
lijkt me ook nog niet zo goed voor een kleintje van 4 maanden.... maar goed, het mag wel verkocht worden dus het zal ook wel geen kwaad kunnen... ik wacht lekker tot de 6 maanden met de kant en klare spulletjes.... rijstebloem vanille is hier echt favoriet! (en gewoon lekker goedkoop door de fles heen, papjes zijn in verhouding dan echt veel duurder)
Deze bedoel je: https://online.kruidvat.nl/product/68910-63801/SlaapOntwaakbabypap.html?parentid=13980000000115&navigationid=13980000000505 Sluit me wel aan bij mijn voorgangers.
Dat iets verkocht mag worden zegt niets,helemaal niets. De schappen lggen vol met dingen die niet gezond zijn...