Jongensnaam Willem

Discussie in 'Babynamen' gestart door WillemH, 8 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WillemH

WillemH Lid

5 apr 2014
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

We zijn op zoek naar jongensnamen voor ons tweede kindje, maar we komen er bepaald niet uit, zucht..Mijn man en ik zitten totaal niet op 1 lijn! Meisjesnaam lukt wel.

Mijn man wil heeeeeel graag een op een vernoemen, dan zou de roepnaam Willem worden. Maar ik twijfel heel sterk, heb er boerse/saaie/gaap associaties bij.. Ik wil m'n man best tegemoetkomen, maar ik moet er wel achter kunnen staan. En ik ga 'm helaas niet mooier vinden. Wat vinden jullie? Welke associatie heb je bij Willem?

En als je dan toch bezig bent.. De naam die we willen vernoemen is W.i.l.l.e.m. H.e.n.r.i.c.u.s. Nog een goed vernoem idee voor deze naam? Ik vind het heel lastig..

2. Blie

Blie Actief lid

24 jun 2014
    281
    0
    0
    Ik vind het een leuke naam en heb er ook geen ouderwetse of boerse associatie bij. Een hippe stadsjongen kan wat mij betreft net zo goed Willem heten :) maar jabelangrijkste lijkt me dat jullie als ouder er beide helemaal achter staan haha.

3. Liz88

Liz88 Actief lid

5 jun 2014
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien iets moderniseren..William/Will
    Of Willem als tweede naam doen.
    Vind t opzich een grappige naam maar niet meer helemaal van deze tijd.

4. AnnaBNL83

AnnaBNL83 Actief lid

13 feb 2014
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind Willem heel leuk! Juist retro en kan heel modern zijn weer in deze tijd. De boerse associatie snap ik wel, maar als je zelf gewoon een leuk vlot gezin hebt, vind ik het hartstikke leuk!

5. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.568
    3.506
    113
    Ik vind Willem ook niet echt meer van deze tijd. Zou dan ook gaan voor William of zoiets ;)

6. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    als jullie Willem een mooie naam vinden gewoon doen. Mankeert niets aan!

en of een naam nou wel/niet van deze tijd is, moet dat? je moet een naam uitkiezen die je zelf mooi vind, en niet omdat anderen het mooi vinden!

7. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik vind het juist een mooie, stevige naam. Bij een Willem hoort een stoere Hollandse knul. Ik vind de huidige mode namen als Milan, Finn en Mika allemaal veel te flauwtjes.

Niks mis met goede klassiekers ( Pieter, Hugo, Gijs etc etc)

8. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Willem vind ik niks.

William vind ik daarin tegen veel leuker.

9. juli10

juli10 Fanatiek lid

12 jun 2011
    1.259
    0
    0
    Ik vind het echt te ouderwets. Nu denk ik ook meteen aan de freak Willem uit gtst haha.

10. Meijke

Meijke Niet meer actief

11. Blue 7

Blue 7 Actief lid

29 apr 2014
    278
    0
    0
    NULL
    NULL
    Willem vind ik echt 3x niks
    Een juf op mijn dochter's school heeft haar zoontje ook Willem genoemd, vind het zelf echt hopeloos boers en ouderwets, sorry.
    Eventuele andere vernoeming...tja. Wilbert, Wildrik :(
    Of idd Rick ;)
    Succes!

12. Eertje3

Eertje3 Lid

27 mei 2014
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze zoon heeft Willem als tweede naam... Vernoemt naar zijn pake.
    Zijn roepnaam hebben we zelf bedacht.

13. GingerAle

GingerAle Fanatiek lid

21 apr 2014
    1.394
    1
    0
    Er zijn in 2013 volgens het Meertens Instituut 267 Willems geboren (eerste naam). Toch niet zo geweest dus! Oké het is niet zo veel als Finn (706) of Daan (732), maar toch een respectabel aantal. Je kindje zal dus zeker niet door het leven gaan met een hopeloos ouderwetse naam.

14. Emilie69

Emilie69 Niet meer actief

Een kindje in de klas van mijn dochtertje heet Willem. Zo'n schattig kereltje. Een beetje ouderwets, maar heerlijk retro vind ik. Ik zou helemaal gaan voor Willem Henrik!!!
    Emilie

15. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Ik zou nooit mijn kind een naam geven waar ik zelf geen goed gevoel bij heb. Dus als jij Willem niet leuk vind moet je er ook niet aan beginnen! Dan hou je zijn leven lang zon nare bijsmaak eraan.

Gewoon out of de box.. zoeken!

16. WillemH

WillemH Lid

5 apr 2014
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedank voor de reacties tot zover! Ouderwets vind ik Willem idd niet zozeer, het is meer het gevoel wat ik erbij heb. Zal ws ook afhankelijk zijn vd omgeving waar je vandaan komt. Willem kan ook kakkineus zijn, zie de nrc geboortepagina 😉!

Engelse namen vinden we niet wat, past niet mooi bij achternaam. We zoeken een naam die niet in de top 10 staat ( is toch al in de familie en vriendenkring vergeven) en die tijdloos is. Dan kom je al snel uit bij een Hollandse naam. Noud/Naud vind ik ook leuk, maar ml moet daarvan nog worden overtuigd. En het heeft niks met W.H. te maken..

17. noid

noid Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    Ik vind Willem als eerste naam leuk! Onze zoon heeft dat als tweede naam :)

18. Boommm

Boommm Niet meer actief

Vind Willem niet leuk, moet ook gelijk aan een boer denken.
    Vind William/Wim leuker!

19. Blosjes

Blosjes Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.055
    523
    113
    Vrouw
    Provincie Utrecht
    Een heerlijke Hollandse naam! Leuk!

20. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik vind het leuk, maar je moet er van houden.
    Wat vind je van Teun?

Deel Deze Pagina