Hoi, Wij willen ons kindje heel graag vernoemen naar onze ouders. Op zich komen bij onze vier ouders de namen Willem(wilhelmina)/Johannes (Johanna) allemaal wel voor. Dus daar kan je best wat mee, dan hoef je het niet helemaal ingewikkeld te worden. Voor een dochtertje hadden we al meteen bedacht Joanna Willemijn. Wij vinden dat tijdloos genoeg en verwachten dat het kindje met de naam Joanna goed door het leven kan. Een jongens naam vinden wij wel iets moeilijker.. Opa heet Jan Willem dus dat valt sowieso af (ook omdat we het een beetje ouderwets vinden). Ik kan met de naam "Wil" weinig leuks vinden. Willem komt hier bovendien bij de buurjongen al voor (en nee die gaan niet verhuizen en wij ook niet) en ook nog in de familie bij een pasgeboren kindje). Ook zou ik mn kind liever niet iets van Jan of Johan noemen, maar toch wel een redelijk tijdloze naam willen geven. Ben ik moeilijk? Euh ja, maar wellicht hebben jullie toch gave suggesties!
Dat is een moeilijke.. Ik heb een collega welke wim-jan heet, maja niet echt tijdloos.. Als me nog iets te binnen schiet laat ik het weten!!
-Namen die zijn afgeleid van Johannes: Jens, Jonas, Hans, Johan (Jens erg leuk, maar ik ben bevooroordeeld - Namen die zijn afgeleid van Willem: William, Wim, Pim. In het Iers is Willem Liam, een populaire naam op het moment. Misschien wat vergezocht, maar wel leuk! Misschien kun je er wat mee! Persoonlijk vind ik Jens of Jonas en als tweede naam William erg leuk!
Namen die afgeleid zijn van Johannes: Jens, Jonne, Jean, Jannick, Ian, Jenne, Jense, Jent, Jente en Joop. William vind ik een leuke vernoeming van Willem! Hoewel ik gewoon Willem ook erg leuk vind!
Je zou voor een meisje nog kunnen kiezen voor Jonna, vind ik ook erg mooi... En iets meer van deze tijd. En voor een jongetje, naast alle eerdere suggesties, Hanno? Ik ken een jongen van in de 30 die zo heet en ik vind het nu wel een stoere naam. Of Joris? Zo heet mijn neefje van 2, en hoewel ik in het begin moest wennen aan de naam, vind ik 'm nu erg vlot en stoer.
Joris vind ik wel een hele leuke suggestie! Wij zijn zelf vrij nuchter Hollands, dus de naam William of Liam vind ik niet zo mooi. Joris komt in ieder geval op het lijstje Willianne is inderdaad ook wel heel gaaf gelukkig nog even tijd van denken haha