sinterklaas en groep 5

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door zwaaistaart, 25 okt 2023.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vulpen

    Vulpen Fanatiek lid

    30 jul 2014
    3.088
    3.684
    113
    Ja ik bedoelde hetzelfde hoor. Ze wíllen gewoon geloven.
     
    femkes vindt dit leuk.
  2. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.431
    5.776
    113
    Ja, héél herkenbaar, mijn jongste zou in een vingerknip weer geloven, ook al kwam ze zelf met haar vragen twee jaar geleden.
     
    femkes vindt dit leuk.
  3. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.713
    4.862
    113
    Zelf hou ik er niet zo van je kinderen voor te liegen en eigenlijk voor de gek te houden. Ik bedoel de paashaas, kerstman en tandenfee bestaan ook niet. Maar paarden die over daken lopen met een man die onbeperkt geld heeft en overal tegelijk kan zijn wel? Daar prikten ze hier op een gegeven moment wel doorheen.

    Tradities en verhalen zijn ook leuk als je gewoon eerlijk kunt zijn. Mijn kinderen vierden nog net zo enthousiast mee toen ze het wisten. En de Sint bezoekt alle groepen op school.

    Daarnaast krijgen ze het vanzelf te horen van andere kinderen op school, buurt of sport. Dan beter van mij als ouder ipv uitgelachen worden omdat je in groep 6 of 7 nog steeds de sint aan het verdedigen bent. Mijn kinderen gaan er vanzelf een bepaalde leeftijd ook gewoon vanuit dat klasgenoten het weten en doen echt niet meer geheimzinnig. Wel tegenover kleuters en echt kleine kinderen.
     
  4. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    20.701
    9.219
    113
    :roflmao: slim bedacht:D
     

Deel Deze Pagina