Wat geef je een jongen die bijna 13 is voor sinterklaas? Hij heeft net een laptop gekregen dus weet dat Sint niet enorm gaat uitpakken dit jaar. Ben op zoek naar iets kleins. Ik heb via mp een Bosatlas gekocht omdat hij die nodig heeft voor school. Heeft nu een exemplaar van de bieb in huis maar is gek op aardrijkskunde dus dat is al 1 cadeau dat gewaardeerd gaat worden. Speelgoed heeft hij meer dan genoeg, daar heeft hij ook geen behoefte meer aan. Maar in welke richting moet je denken qua spullen die ze evt nodig kunnen hebben voor school of andere praktische zaken? Hem vragen werkt overigens niet want hij weet het gewoon ook niet. Tips zijn welkom
Een game? Tegoedkaart voor game tegoed Bioscoop kaartjes Tegoedbon voor leuke activiteit (lasergamen/karten etc) Bepaalde kleding die hij graag draagt/wenst. Boek (als hij graag leest) Mijn zoon zou van schoolspullen niet heel blij worden en dat heeft hij allemaal al nodig bij starten 1e jaar (bosatlas had mijn 11jarige in de eerste wkn vd 1e al nodig) dus ook deze is hier al in huis.
Mijn 13 jarige zou ook niet blij worden van schoolspullen. Bioscoopbon Kaartjes voor theater/ voetbalwedstrijd/ etc Playstation game Oordopjes Snel lader voor zijn telefoon (hier altijd kwijt) Middagje weg (karten ofzo) Tas voor zijn laptop Of een andere accessoire voor zijn laptop Google nest speaker Ledlamp strip Nieuw dekbedovertrek Merkkleding die je normaal te duur vindt Bon van de plaatselijke snackbar. Mijn 13 jarige wil maar 1 ding; de Meta quest 3. Ik zag die prijs en heb hem toen direct verteld dat hij die absoluut niet krijgt.
Hier (meisje) spullen voor hobby inderdaad. En zo’n lekkere warme oversized trui. Vaak doe ik ook een boek, maar op dit moment weten ze er gewenste ze zouden willen. En sinds vorig jaar een wat luxere adventkalender (daarvoor altijd alleen zo’n ding met chocola).
Sportshirt is nog wel een goede tip. Reguliere kleding heeft hij net een compete garderobe uitgezocht omdat hij (weer) een groeispurt heeft gehad dus dat is nu even niet nodig. Games .. in overvloed aanwezig en willen we niet te veel stimuleren ivm gebrek aan rem van zijn kant. Ik vind het zo lastig. Knutselen is hij niet van en ook dat is al veel aanwezig omdat dochter zo graag knutselt.
Hier een neefje van die leeftijd die van Rumag een dekbedovertrek krijgt met een toffe tekst. Mn oudste is 7 maar geen standaard 7 jarige hij krijgt: Een rugtas (van zn voetbalclub) Nike keepershandschoenen En hij wilde dacht een switch spel. Hij speelt verder echt met niks en de dingen die ik benoem daar blijft hij bij dat hij dat wil. Ook begin van het jaar jarig en wel lastig om dingen op zn lijstje te zetten. Al las ik wel al wat ideeën.
Leesboek, tijdschrift, nieuwe muts/handschoenen, leuke sokken, dekbedovertrek, nieuwe rugzak/sporttas, zonnebril, dartbord
Boeken, bioscoopbon, pyjama, game tegoed, kaartjes voor zwembad/schaatsbaan/lasergamen, sportbenodigdheden, Axe deo.
Ipv games, game acessoires? Een coole houder voor zijn controllers, een goede koptelefoon (al is dat misschien iets te duur), LED strips, figuur van z'n lievelingsspel. Zeker als hij geen rem heeft op zijn gametijd is het misschien ook wel leuk dat hij merkt dat jullie oke met het gamen zijn, minder met de hoeveelheid.
Een dagje uit doen we sowieso regelmatig en vind ik niet iets voor sinterklaas. Hij gaat binnenkort met een vriendje naar de bios en de pretparken pakken we met het hele gezin mee zodra het seizoen weer geopend is. Game accessoires zijn er ook al in overvloed. Lastig hoor! Voor zijn verjaardag (januari) krijgt hij een 2 jarig abonnement op National Geographic. Dat tijdschrift vindt hij geweldig en ik had laatst een los magazine mee over ruimtevaart (hij wil ruimtevaarttechniek gaan studeren later) en hij kwam meteen met de pagina over abonnementen aanzetten. "kijk mama, voor mijn verjaardag!" Hij is heel leergierig en kantoorartikelen zouden hier juist wel gewaardeerd worden. Dingen die hij niet echt nodig heeft voor school om mee te nemen (want dat is er begin van het schooljaar allemaal al gekomen), maar thuis wel goed kan gebruiken. Opbergmappen voor zijn stapels Donald Ducks en evt multomappen (die heeft hij nog niet) met tabbladen en insteekhoezen - hij had het er laatst over om dat nog te kopen want zou wel handig zijn ipv de losse stapels op zijn bureau. Interesses momenteel: Donald Duck, ruimtevaart, robotica, techniek en qua boeken Warrior Cats die hij eigenlijk allemaal al heeft gekregen het afgelopen jaar, of heeft geleend van de bieb (dus zonde om nu te kopen zodat hij ze maar in huis heeft). Qua sportkleding: net met nieuwe garderobe ook al een nieuw trainingspak en set sportkleding gekregen dus dat zou ook weer dubbel in de kast liggen. Heb net even gezocht maar die clubshirts lopen aardig in de prijzen en het resterende budget is klein. (20-30 euro) Ik zat te denken aan een nieuwe gymtas maar hij zegt dan "ik heb jouw oude rugtas toch" (neutrale blauwe Puma rugzak die hier nog rondslingerde) dus ook daar kom ik weer niet verder. Voor dochter en jongste zoon is het stukken makkelijker, zij vragen beiden lego en wat hobby/sport dingetjes, dus een paar sets besteld en ik was klaar. Waarom zijn tieners zo lastig??
Ik denk dat het probleem hier is dat hij tussendoor al te veel krijgt als hij iets nodig heeft of graag wil hebben
Hier ook altijd lastig. Ook 13 en ook jarig in januari. Hij kwam zelf met een horloge en verder denk ik aan een voetbalshirt, keepershandschoenen en ps5 tegoed. Misschien nieuwe led lights voor zijn kamer. Van national geographic heb je ook hele mooie boeken en specials over de geschiedenis etc. Misschien is dat wat? Elfjarige had het over iets specifieks van lego. We komen om in de lego, maar hij wil iets om in elkaar te zetten en in zijn kamer te zetten, van Marvel of Harry Potter geloof ik. Nog even vragen. Hem maak ik verder blij met basketbalspullen dus dat komt wel goed.
Die van mij wil een nieuw toetsenbord, een gaming mousepad en ledlichtstrips. Tijdschriften al zo vaak geprobeerd, maar die lees hij helaas niet. Ik heb ook theaterkaartjes (Rob en Emiel, even checken, zo'n goede illusionisten) en ze krijgen gezamenlijk ook altijd een gezelschapsspel.
Mijn (bijna) 12 jarige zoon vind 3D puzzels erg leuk. Hij heeft inmiddels al een aantal gebouwen op zijn kamer staan. En er ligt voor hen weer een nieuwe in de kast. Dit keer de Notre Dame.
Hier een 14jarige. Doen niet aan sint dus zal kerstkado worden hier. Wat hier goed in de smaak valt is een uitje. Samen wokken(dat wilt hij het liefst), bios, dagje met 1 ouder weg naar keuze, enz. Hier ook weinig inspiratie wat anders te geven behalve fortnite tegoed