De titel zegt het al wil binnenkort met mijn dochters een dagje shoppen in één van deze twee plaatsen. H&M zullen ze beide vast wel hebben (alhoewel ik er achter ben dat sommige filialen dus geen kinder/tiener kleding verkopen ) maar vroeg me af of er nog meer leuke kledingwinkels zitten (en dan niet met dure merkkleding ) Wat raden jullie aan??
Arnhem Qua winkels te lang geleden. Wel zijn er meerdere lekkere plekjes voor high tea. Er is ook een leuk hofje in het centrum met wat apartere winkels. Maar google is ff niet behulpzaam Apeldoorn centrum ken ik niet. Maar oogt minder gezellig. Wel kan je het combineren met bijv paleis t loo.
"Ooit" was Arnhem voor ons de grote stad. Ik vond het als kind erg leuk om daar te gaan winkelen. Met winkelen in Apeldoorn heb ik geen ervaring.
Ik vind Nijmegen leuker dan Arnhem. Veel meer winkels en gezelligheid maar weet niet of het een optie voor jullie is?
Beide plaatsen zijn leuk om te winkelen, Arnhem iets leuker dan Apeldoorn, maar zoals @sabagirl hierboven benoemd is Nijmegen ook zeker een aanrader.
Apeldoorn vind ik wel leuk om te winkelen, maar echte kinderwinkels zitten er niet in het centrum. Wel de ‘standaard’ winkels. Wellicht Bla bla nog? Open 32, H&M, etc. Er zijn ook leuke tentjes waar je kan lunchen!
Ik kom uit het Noorden, Arnhem is me eigenlijk al net ver genoeg Apeldoorn ken ik inderdaad de gezellige terrasjes etc, maar wil ook wat te shoppen hebben, haha Ik denk er nog eens over na, maar qua aanbod denk ik zo dat Arnhem hiervoor beter past!
Arnhem!! Apeldoorn heeft geen leuke kinderkledingwinkels in het centrum. Dan kom je uit bij Name-it en de WE. Deventer is ook leuk?
Arnhem vind ik ook niet eigenlijk. En de h&m met kinderkleding is nu ook weg in het musiskwartier. Of er moet inmiddels veel bijgekomen zijn ben al heel lang niet in de stad geweest
Ik vind Arnhem leuker. Pas was ik met dochter in Apeldoorn maar het viel me erg tegen, armoedig geworden, veel leegstand in de Oranjerie. Arnhem winkelen we graag als we eens samen op stap willen
H&m heeft momenteel inderdaad geen filiaal met kinderafdeling in het centrum. Ook geen C&A. En buiten het centrum is het er echt niet gezellig. Centrum zelf wel, grote ketens maar in de zijstraatjes ook leuke kleine winkeltjes. Het is er wel gezellig en veel horeca om de hoofdstraat (die niet zo heet) heen. Apeldoorn ben ik opgegroeid maar erg lang niet meer geweest. Dus mijn werkervaring van 30 jaar geleden bij de Apeldoornse Hema zal je weinig helpen ben ik bang. Vel memsen gaan ook in Veenendaal winkelen vanuit de regio. Dat snap ik dan weer niet. Naast de grote ketens is er maar weinig en gezellig is het er al helemaal niet ook niet qua horeca.
Zo winkelden wij vroeger iedere zaterdag in Apeldoorn. Ben er jaren niet meer geweest maar toen ik er jaren geleden was kon het me niet echt boeien qua aanbod. Maar ja, mijn moeder vond vroeger dat we ieder weekend naar de 'stad' moesten. Toen had je nog wel de Peek & Cloppenburg en V&D (met enorme schoolcampus). Arnhem kom ik nu vaak met puberdochter, hoofdzakelijk voor de Primark. Vandaag wordt het vintage shoppen in Amsterdam.
Ach, de Oranjerie.... vroeger had je op die plek tenminste nog een groot parkeerterrein achter de hema zodat je met verjaardagen snel gebak kon halen. Heb die hele Oranjerie gebouwd zien worden maar er zelden gewinkeld gezien het aanbod.
De meningen zijn verdeeld; wij vinden Apeldoorn leuk. Deventer isvooral leuk voor de Horeca. Arnhem is ook leuk, maar dan zou ik Nijmegen ook aanraden.
Ik zei van de week nog tegen C dat ik zo graag nog eens zou winkelen in Arnhem. Mijn stem gaat dus daarheen!
Shoppen hebben we de laatste jaren niet meer zoveel in het 'echt' gedaan, dus ik ben al lang niet meer in Arnhem centrum geweest. Maar er waren voorheen 2 H&M's waarvan er slechts 1 kinderkleding had, die in het Musiskwartier. En die is er dus niet meer. C&A zit ook al niet meer in het centrum en volgens mij zijn er wel meer winkels verdwenen de laatste jaren. Ik vraag me dus af of Arnhem centrum nog wel zo interessant is, het zal een beetje afhangen van wat je zoekt aan winkels. De keren dat we zijn gaan winkelen in de laatste 2 jaar, zijn wij juist naar Arnhem Kronenburg gegaan omdat daar nog wel een H&M met kinderkleding zit en de enige C&A van Arnhem. Dat zijn toch wel 2 plekken waar ik voor betaalbare kinderkleding heen ga. Maar dat is qua beleving natuurlijk wel anders winkelen dan in een gezellige binnenstad. Apeldoorn kwamen we voorheen nog wel eens maar zijn we al echt heel lang niet meer in het centrum geweest. Maar van mijn schoonzus (die in Apeldoorn woont) hoor ik dat daar ook heel veel verdwenen is. De Oranjerie schijnt inderdaad enorm veel leegstand te hebben zoals iemand hier al zei.
Ik woon in Apeldoorn en werk in Arnhem. Ik zou kiezen voor Arnhem. Het centrum is groter, meer keuze voor kinderkleding en leuke plekken om wat te drinken. Apeldoorn vind ik prima om gewoon even wat te shoppen tussendoor maar voor een dagje echt winkelen ga ik toch liever naar Arnhem of Utrecht ofzo.