Shampoo zonder siliconen, sulfaten en parabenen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Joli86, 6 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Al een tijdje ben ik op zoek naar een goede shampoo zonder siliconen, sulfaten en parabenen erin.
    Mijn haren worden helaas heel snel vet en op internet lees je op veel sites dat de boosdoeners zijn die er voor zorgen dat je haar snel vet kan worden.

Kunnen jullie mij een shampoo aanraden die goed helpt bij vet haar?
    Welke gebruiken jullie? Het liefst een shampoo die ik gewoon bij de Kruidvat of Etos kan kopen en die geen €20,- de fles kost ;)

2. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.830
    5.566
    113
    Nature Box is fijn. Rond de €8,- per fles ( die ook nog eens uit gerecycled plastic bestaat en weer recyclebaar is)
    ( nu bij de Kruidvat 1+1 gratis)

Ik heb ook snel vet haar en dat gaat met deze shampoo goed.

wendy339 vindt dit leuk.
  3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik ben fan van happy soaps.... maar dat is een zeepblok - dat moet je wel willen. Een aantal geuren zijn te koop bij de plus - maar je kunt het ook gratis thuis laten bezorgen voor dezelfde prijs als te koop bij de plus.

4. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Beauty and planet, wel even kijken welke je pakt. Ze hebben ook met sulfaat etc..
    Ik koop ze vaak altijd als Kruidvat een actie heeft. Fles kost 10 euro

5. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Loveli heeft sindskort ook shampoo. Ik gebruik overigens de nature shampoo van de kruidvat.

Ik heb naast een gevoelige huid ook een gevoelige hoofdhuid. En heb sinds ik deze shampoo gebruik veel minder jeuk op mijn hoofdhuid.

6. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Sommige webwinkels hebben een curly girl approved gedeelte, daar kun je veel vinden, want behalve eventueel milde sulfaten in de clarifying shampoos, zitten er geen parabenen, siliconen of sulfaten in. Ik gebruik momenteel een shampoo bar van de tuinen (de aloe vera), die heeft ook geen sulfaten, siliconen of parabenen.

Als je wel gewend bent aan shampoo met sulfaten, krijg je wel tijdelijk vetter haar, daar moet je hoofdhuid aan wennen namelijk. Is wel handig om daar rekening mee te houden en misschien tijdelijk nog vaker je haar te moeten wassen of (zelfgemaakte) droogshampoo te gebruiken.

7. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.687
    2.379
    113
    Vrouw
    Broek
    In de kruidvat heb je ook een "krullenvak". Daarin staan allemaal shampoos en conditioner zonder sulfaten, parabenen en siliconen. Bijvoorbeeld de lijn van Yari.

8. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Heb de hele lijn van yari heel tevreden over

9. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.942
    113
    Vrouw
    Ik gebruik noughty pumped up shampoo. Had hiervoor yari dat ging een paar maanden goed en daarna kreeg ik ineens mega vet haar.
    Maar Google inderdaad maar eens op cg shampoos, dan zie je dat de keuze enorm is.

10. Lska

Lska Actief lid

24 jul 2015
    316
    303
    63
    Vrouw
    Ik zie hierboven meerdere shampoos voorbij komen die niet sulfaatvrij zijn.
    Ook in het krullenvak van de kruidvat staat nog wel eens iets verkeerd maar er is bij de drogist genoeg te krijgen.

ik check etiketten vaak met http://www.isitcg.com/
    Gebruik zelf momenteel de krulcare van andrelon.

11. Dress

Dress Actief lid

29 mei 2017
    318
    831
    93
    Vrouw
    Ik gebruik shampoo en conditioner van Naïf. Bevalt mij heel goed en de prijs is ook te doen. €9,95 per fles. Maar vaak wel in de aanbieding (toevallig) bij de Etos, Douglas, Holland & Barrett of de Wehkamp. En je kunt ook via hun eigen site bestellen maar dan vaak niet in de aanbieding.. Nu bij de Etos 2e halve prijs! :D

En niet onbelangrijk, mijn haar doet het er goed op. Zelfs de kapper merkte verschil toen ik het een tijdje gebruikte. Gaf aan dat m'n haar heel gezond was.

12. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.942
    14.994
    113
  13. xSNDY19x

xSNDY19x Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.810
    686
    113
    Vrouw
    Ik heb sinds kort CHI KERATIN LIJN. zonder sulfaat en parabenen. Ik verf mijn haar met arctic fox (purple) en om de kleur langer te behouden heb je shampoo zinder siliconen sulfaat en parabenen nodig. In CHI zit volgens mij wel siliconen

https://www.johnbeerens.com/chi-keratin-rebuild-revice-protect-kit?channable=003140696400323331343836&utm_source=google&utm_medium=organic&utm_campaign=organic_shopping&gclid=CjwKCAiA1JGRBhBSEiwAxXblwRaLC2-Kq8utedJbcr4USTIkhYt86ItXPiC33I5ywM9SxefMCF01mhoC7l4QAvD_BwE

14. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.551
    3.874
    113
    Vrouw
    Misschien niet wat je bedoeld of zoekt, maar sinds een tijdje gebruik ik een shampoobar en conditionerbar en mijn haar is echt nog nooit zo zacht en gezond geweest. Je haar moet wel even door een afkickperiode van alle dingen die in normale shampoo zit en is even (nog) wat sneller vettig. Er bestaan er voor verschillende soorten haar.
    Ervoor heb ik echt vanalles geprobeerd, van babyshampoo, K3 shampoo, dure kappershampoo, enz maar van de bar ben ik echt het meest tevreden.

Deel Deze Pagina