Goedemorgen Mss iemand hier die nu in Akersoot woont of in het verleden daar heeft gewoond? Of misschien familie heeft wonen in dit dorp? Wij zouden heel graag wat meer willen weten over het wonen in dit dorpje...
Ik woon niet in akersloot maar wel in de omgeving ong 15 min vanaf. Weet niet of je ook iets vd omgeving wilt weten ?
Nee de omgeving ken ik heel goed, woon zelf ook op een kwartiertje afstand ongeveer. Gaat me echt om het dorpje zelf Mijn roots liggen in het dorp waar ik nu woon, vind het best eng om wat "verder" weg te wonen, maar we hebben daar wel een heel leuk huis gezien
Ik heb er gewoond heel wat jaren. Het is inderdaad een rustig dorp. Echt een dorp dorp, beetje ons kent ons. Veel is familie van elkaar. Verder hebben ze wat standaard winkels (supermarkt, slager, bakker, groentemannen de) maar om echt te winkelen zul je het buiten akersloot moeten zoeken. Ik heb er altijd met plezier gewoond, maar je moet wel tegen dat dorpse kunnen. Zeg maar het fenomeen: aan het begin van het dorp ben je ziek, maar aan het eind van het dorp ben je ineens dood. Maar goed dat zullen ze wel in veel dorpen hebben vrees ik. Wil je verder iets specifieks weten?
Echt iets specifieks zou ik niet kunnen noemen. Meer de vraag of je er fijn kan wonen, kom je er tussen als "nieuwkomer"? En wonen er ook redelijk wat (jonge) gezinnen? De dingen die jij noemt over het dorpse ben ik bekend mee, zo werkt dat in mijn huidige dorp ook. Wij (en dan vooral ik) zijn juist op zoek naar meer rust om ons heen. Mijn huidige woonplaats knalt uit zijn voegen en waar ik momenteel woon rijdt tegenwoordig zoveel autoverkeer langs, wordt daar onrustig en sacherijnig van. Om te kunnen winkelen moet ik nu ook een stukje rijden, dus dat veranderd niet...
Ik vond het fijn wonen hoor en rustig ook. Er gaat niet veel verkeer doorheen. Tenminste toen niet (ik praat over tien jaar geleden maar heb er wel bijna twintig jaar gewoond en kom er nog wekelijks). Ligt uiteraard wel lekker dichtbij de A9. Ik weet niet zo goed of je er als nieuwkomer makkelijk binnenkomt eigenlijk. Het zal waarschijnlijk niet van het een op het andere moment gaan, maar het ligt er ook aan denk ik hoe je er zelf in staat. Als je er open in gaat dan zal het vast allemaal wel meevallen. Het scheelt dat je een dorp gewend bent. Er zijn wel aardig wat jonge gezinnen hoor van wat ik weet. Er zijn ook gewoon twee (geloof ik) basisscholen die gevuld zijn. Volgens mij woont er van alles wat.
Bedankt voor je uitgebreide antwoord Uiteindelijk zullen we het zelf moeten ervaren mocht alles echt serieuze vormen aannemen. Morgen gaan we voor de eerste keer kijken bij het huis. Misschien valt het wel hartstikke tegen