Scratch ervaring gezocht

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MrsWit, 10 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MrsWit

MrsWit Fanatiek lid

4 okt 2019
    1.937
    1.478
    113
    Vrouw
    Halverwege januari krijg ik een scratch. Ik doe mee aan een onderzoek waarin wordt gekeken of dir echt een zwangerschap bevordert.

Het klinkt best heftig hoe de ingreep gaat. Hoewel ik wel heb begrepen dat het een kleine ingreep is.

Ik hoop natuurlijk dat dit voor ons eindelijk een zwangerschap gaat opleveren

2. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    #2 Lisa280887, 10 jan 2021
    Laatst bewerkt: 10 jan 2021
    Geen ervaring. Maar begreep vanuit de kliniek (mck) dat het geen toegevoegde waarde heeft. Ik zal het artikel eens opzoeken!

edit: het linkje: https://vivaneo-ivf.com/nl/medisch-centrum-kinderwens-leiderdorp/nieuws/geen-meerwaarde-endometrium-scratching-voor-of-na-een-eerste-ivficsi-behandeling/?fbclid=IwAR2fyYvAIy0jDvcJkR2hYyfYT2nUW0fHHSWlRb6a1b8DDzpvu1IfoaA6yzM

H
    elaas geen verhoogde kans op zwangerschap. Als je erna zwanger bent geworden is dat toeval denk ik... Ik weet wel dat een 3- of 5-daagse terugplaatsing je kansen wel kan vergroten. Bij mck levert het tot nu toe 10% extra kans op zwangerschap op als je, ook bij een verse terugplaatsing, een 5-daagse embryo terugplaatst. Ik ben zelf na 9 mislukte iui, zwanger geraakt van de eerste terugplaatsing. Een vers 5 dagen oud embryo. Zonder scratching.
    https://vivaneo-ivf.com/nl/medisch-centrum-kinderwens-leiderdorp/nieuws/sterke-verbetering-ivficsi-resultaten-bij-medisch-centrum-kinderwens/?fbclid=IwAR04qlqj2bRBb_PrZ6XQrPUubyPh8n4AoiAW78pB6A4j540qIpg5amjZj1k

Hoop dat je hier wat aan hebt!

3. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.269
    5.870
    113
    Vrouw
    Hetzelfde als wat Lisa280887 aangeeft er is uit onderzoek gebleken dat het geen toegevoegde waarde heeft. In het UZ Gent voeren ze het al niet meer uit. Ik heb 3 jaar geleden aan het onderzoek meegedaan en niet zwanger geworden. In de rondes daarna wel dus zonder scratch.

Voor wat betreft de “ingreep” vind ik dit nogal
    Zwaar klinken. Het is pijnlijk maar stelt verder echt niks voor. Met een kunststof rietje wordt er rondgedraaid om ze een wondje in je baarmoederslijmvlies te maken. Het is niet zo’n prettig gevoel maar met 1 minuut is het alweer klaar.

MrsWit vindt dit leuk.
  4. DR87

DR87 Fanatiek lid

2 mei 2016
    1.134
    434
    83
    In het buitenland is inderdaad al geconstateerd dat het de zwangerschapskans niet verhoogt. Best bijzonder dat het hier alsnog getest wordt..
    Toen het in Duitsland nog onderzocht werd heb ik een scratch gehad en ik was daarna zwanger. Ik was toen overtuigd dat dit door de scratch kwam, maar nu dus niet meer ;)

Deel Deze Pagina