Schuifpui of openslaande deuren

Discussie in 'De lounge' gestart door mamamadelon, 31 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Wat is nou goedkoper,schuifpui of openslaande deuren?

2. mama2bengeltjes

mama2bengeltjes Fanatiek lid

28 jan 2015
    1.198
    531
    113
    Geen idee wat een schuifpui kost maar wij hebben een paar jaar geleden over de hele breedte van het huis zo ongeveer 2x openslaande deuren neergezet en daar tussen een glasstrook. 4 deuren dus in totaal en dat was €4500 euro.

3. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Weet niet wat onze hefschuifpui apart kostte, maar denk dat dit de dure optie is.
    Openslaande deuren zou ik persoonlijk alleen doen als hij helemaal open kan aan beide zijden. Dat was hier niet.

4. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Onze schuifdeur was €800,-
    Bedenk dat je met openslaande deuren wel heel veel ruimte kwijt bent.

5. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Geen idee qua kosten. Wij hebben een klassiek huis met openslaande deuren. Qua stijl zou een schuifpui hier echt niet passen. Maar als ik een modern strak huis had, dan zou ik absoluut voor een schuifpui gaan. Zoveel praktischer en inderdaad neemt het minder ruimte in. Wij kunnen buiten niks voor de deuren zetten, want dan staat dat in de weg als je de deur open doet. Bij een schuifpui kun je in principe je loungebank vlakbij het raam zetten. En je betrekt je tuin veel makkelijker bij je huis, want geen obstakels.

6. Nasibal

Nasibal Actief lid

22 mei 2016
    174
    48
    28
    Horssen
    Wij zitten momenteel midden in een verbouwing en hebben ook moeten kiezen tussen een schuifpui of openslaande deuren. In ons geval waren openslaande deuren een stuk duurder dan een schuifpui.

7. rums

rums Niet meer actief

Wij hebben voor openslaande deuren gekozen omdat je dan beide open kunt zetten. Wij waren voor kunststof kozijnen 1900 euro kwijt.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.142
    35.785
    113
    Ik denk dat openslaande deuren duurder zijn, maar wij laten binnenkort onze schuifpui vervangen door openslaande deuren. Vind een schuifpui zo vervelend.

9. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Een schuifpui is überhaupt niet mijn smaak.

10. catharin

catharin Fanatiek lid

5 jan 2010
    1.072
    2
    38
    NULL
    NULL
    kunststof tuindeuren die naar binnen open gaan en ook op een draai-kiep-stand kunnen.
    Bevallen ons goed.

11. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik denk niet dat je moet denken wat goedkoper is maar wat je wil.

Wil je alles open kunnen dan zijn openslaande deuren fijn. Een schuifpui is altijd voor een deel dicht, waar de andere pui achter geschoven wordt. Openslaande deuren hebben draaierige nodig. Op deze plek in de tuin kun je niks neerzetten, maar als de ruimte er is is dat geen probleem. Zelf heb ik het beiden gehad. Ik vond een schuifpui het minst prettige. Ik vind het vanuit huis rommelig ogen. De tuin werd teveel bij het huis betrokken. Ook is een schuifpui moeilijker te beveiligen en kan hij niet volledig open.

Openslaande deuren vond ik zelf super mooi en fijn.

12. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Wij overwegen nu harmonicadeuren in de nieuwe achterpui. Heeft iemand daar ervaringen mee?

13. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Wij hebben een schuifpui, dat was een optie bij ons nieuwbouwhuis. Effectief heeft het qua openheid geen verschil met de openslaande deuren van de buren, maar dat zal aan de mogelijkheden van onze woningen hebben gelegen. Wat bij ons praktisch is, is dat de deur links open gaat, mooi 'in de loop' naar de tuin toe; bij de buren met openslaande deuren gaan ze centraal open, dus niet 'in de loop' maar midden in het zitgedeelte van de woonkamer. Dat zou ik zelf onhandig vinden met bv naar binnen komen met vieze schoenen ofzo; dan ligt je voetenveeg-mat zo raar. Maar ook dit is situatie-gebonden, ik zou het wel meenemen in je overweging om te kijken wat de opties zijn.

Onze schuifpui heeft qua beveiligingsniveau ook hetzelfde als de openslaande deuren, ivm verzekering is dat van belang.

Ik vind het zelf erg fijn dat onze tuin zo echt het verlengde van de woning is, we hebben enorme ramen, met de openslaande deuren is dat een stuk minder.

Oh en idd geen draai-ing van deuren, ons terras grenst aan de schuifpui, met openslaande deuren zou dat niet mogelijk zijn.

14. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    Openslaande deuren vind ik het mooiste.. maar soms is een schuif pui het meest practisch.

Hier is keuze voor deuren gemaakt omdat ze bijna over gehele breedte kamer open kunnen slaan.. als ik een pui had genomen had ik dat stuk minder gehad.

15. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik ben zelf super blij met de pui, voor het dichte gedeelte staat de hoekbank. Tuin wordt heerlijk erbij getrokken.

Pui is niet inbraakgevoeliger dan tuindeuren! Die van ons heeft 5-puntssluiting. Tenzij je weinig of kleine raampjes in je tuindeuren zet, dan geeft een groot raam van een pui inslaan een grotere instapmogelijkheid. Maar wij hebben dubbelglas en veiligheidsglas (ivm grootte van de pui) in 1 helft, kom je niet zomaar doorheen.

16. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Wij hebben 2 schuifpuien maar geen idee wat die gekost hebben maar het enige nadeel vind ik is dat er gemakkelijk vuiligheid in de rails van de pui komt!

17. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ja, zakelijk. Knetter dure deuren en er is altijd gezeur mee. Super fragiel is het.

18. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Openslaande deuren zijn veel mooier, was een van de redenen dat wij voor ons huidige huis vielen. Nu hebben wij een goede tuin qua grootte, maar ze kunnen aan beide kanten ook helemaal open dus heb er geen last van dat we minder ruimte zouden hebben.

19. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    In ons huidige huis zaten er al kunststof openslaande deuren in. De rekening zat bij de papieren van het huis. 7600 euro, maar dan hadden ze er wel een kunststof dakraampje bij gekregen :D Belachelijk veel geld, dat bedrijf is ook failliet gegaan. Rondshoppen loont wel hebben wij gemerkt toen we de rest van de ramen en deur ook wilden doen.

Wij hebben meer dan genoeg ruimte voor de openslaande deuren. Ik vind deze zelf ook vele malen mooier als een schuifpui. Maar soms heb je de ruimte niet en is die laatste wel praktischer. Het is een afweging die je moet maken.

20. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik heb een huis gekocht met openslaande deuren (was een van de dingen die ik graag wilde). Hiervoor hadden we een huis met 1 deur (langs de kant van het huis) die naar de tuin leidde. Schuifpui hebben meerdere mensen, maar je hebt 2,80m nodig als je wil dat hij 1,4m open kan. Hier 1,5m openslaande deuren die dan ook openkunnen à 1,5m

Edit: wij hebben idd wel de ruimte zowel binnen als in de tuin dat de deuren open kunnen slaan.

Mijn vader heeft openslaande deuren naar binnen en dát is wel heel onhandig

Deel Deze Pagina