Schraal en bultjes op schaamlippen, wat helpt? Sudocreme bepanthen niet.

Discussie in 'Verzorging' gestart door sannie1981, 11 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sannie1981

sannie1981 Bekend lid

25 nov 2009
    514
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag dames,

Onze dochter had vorige week flink de buikgriep waardoor ze enorm veel diarree luiers had. Hierdoor zijn haar billen en schaamlippen flink rood en schraal geworden. Nu staan er ook wat kleine bultjes op. Ik smeer volop in met sudo crème en bepanthen,maar dit lijkt niet veel te helpen.
    Heb niet het idee dat ze er last van heeft.

Iemand nog een middeltje wat kan helpen?
    Hoe ziet een schimmeltje eruit? Al denk ik niet dat dat het is.

Liefs sannie

2. zustertje

zustertje Niet meer actief

Mij klinkt het als een schimmeltje (dochter heeft het af en toe) met miconazol is het zo weg

3. sannie1981

sannie1981 Bekend lid

25 nov 2009
    514
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oké. En kan ik dat spul zo ergens halen of alleen op recept?

Gr. Sannie

4. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Miconazolnitraatcreme kun je gewoon bij de apotheek krijgen, veel drogisten hebben het ook. Hier werkt het vooral goed als ik het meng met een beetje sudocreme.

5. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ze hebben het gewoon bij de kruidvat (eigen merk)

6. NandaK

NandaK Actief lid

28 feb 2011
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier helpt maïzena echt heel goed! Eerst een schone luier eronder, en vanuit het pakje een beetje op de billen en schaamlippen schudden/ poederen. Ik gebruik dan een schone make up kwast om het goed te verdelen. Dan de luier dicht doen. vl heeft het wel eens gedaan zonder luier eronder, alles zat onder de maïzena. Dit houdt het goed droog en sochtends is de uitslag meestal al weg. Grootmoeders tip zeg maar.

7. Jedine

Jedine Bekend lid

2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    Hier flink last gehad van schimmelinfectie, via ha miconazol gehad moest dit na iedere verschoning smeren maar hier reageerd dl flink op met als gevolg kapotte billen en veel huilen want elk plasje deed zeer. Toen gaan mengen met zink dat ging beter en zoveel mogelijk de billen bloot en t liefst in de zon maar das nu lastig....
    Als je denkt aan schimmel zou ik toch naar ha gaan en als je bv geeft moet jij ook behandeld worden.

Als t geen schimmel is billen lekker laten luchten. Ik gebruikte celstofmatjes daar legde ik haar op als ze dan plastte was niet alles nat. Heb ook gehoord dat spray van zarqua ofziets goed helpt, wit flesje verkrijgbaar bij etos

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier heeft onze dochter (4) nog regelmatig last van wat roodheid en bultjes. Sudocreme of zinkzalf helpt dan geweldig goed.

9. Blije Door

Blije Door Actief lid

10 apr 2011
    376
    1
    0
    Rotterdam
    ik gebruik honingzalf bij schrale billen/piemeltje/balletjes. Puur natuur en helpt heel goed. Verder afspoelen onder lauwe kraan, deppen met hydrofiel en absoluut geen luierdoekjes gebruiken.

10. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Ik zweer bij neutral babycreme. Droogt niet uit zoals sudocreme en zonder parfum. Gaat op de schrale billetjes en wangetjes. Ik weet natuurlijk niet of het helpt tegen de bultjes.

11. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
  12. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    klinkt als een schimmeltje, miconazol idd en zoveel mogelijk zonder luier...

13. FiefeR

FiefeR Fanatiek lid

10 jul 2011
    3.581
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pure aloe vera gel al eens geprobeerd? Te koop bij de tuinen, glazen transparante potje met zwarte deksel. Aloe vera werkt namelijk zeer kalmerend! uiteraard wel ff informeren bij je verloskundige of iets dergelijks, of het geschikt is voor baby's... Ik zweer erbij voor mijzelf, maar ben nu zwanger van mijn 1e dus weet natuurlijk nog niet zo veel op dat gebied.. Succes!

14. angel229

angel229 Niet meer actief

Hier van mijn baas (huisarts) miconazol gehad. Was maar kort nodig, daarna terug op de sudocrem. Zou zeker niet zomaar maïzena op de billen doen. Kan ook heel erg averechts werken!

Deel Deze Pagina