schoonouders en kadootjes

Discussie in 'De lounge' gestart door roosje80, 29 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krissie85

Krissie85 Niet meer actief

Ik vind het altijd zo typisch dat men kinderen als iets 'van mij' zien.... een kindje is niet 'van jou' .. het is geen bezit. .. het is net zo goed het kleinKIND van groot oudees.. niet alleen de moeder krijgt een kindje. . De hele familie krijgt er een familielid bij...

2. tuc

tuc Niet meer actief

tja dit zie ik dus totaal anders. Natuurlijk krijgt de hele familie er een familielid bij, maar betekend dat dat de hele familie inspraak heeft in de opvoeding e.d.??? Want dat is een beetje wat ik in verschillende reacties lees.

En wat ik ook opvallend vind in een aantal reacties: laat ze lekker opa en oma zijn.....
    dus je bent pas een echte opa en oma als je de wensen en gevoelens van de ouders totaal overboord gooit en kinderen volstopt met snoep en zoetigheid en overlaad met cadeautjes??
    Poeh gelukkig zien de opa's en oma's van mijn kinderen dat anders..om hen te quoten: een kleinkind is een cadeautje wat je krijgt waar je onvoorwaardelijk van houdt en alleen de lusten van hebt ipv de lasten.

3. carebear

carebear Niet meer actief

Dan laat jij opa en oma niet structureel oppassen zeker?
    Dan geef je de lasten ook niet.
    En waarschijnlijk is jullie communicatie wel goed.
    Waardoor er geen onbegrip en irritatie is en komt.

4. tuc

tuc Niet meer actief

ze hebben beiden op onze oudste wel 1,5 jaar structureel opgepast, maar zagen dat niet als lasten...op onze jongste passen ze niet structureel op.

5. adi

adi Niet meer actief

Zij bedoelt vooral dat een kind geen bezit is van de moeder.

Betrokken zijn bij het kind is toch iets anders dan beslissen over de opvoeding? Opvoeding vind ik de wijze waarop kinderen normen en waarden krijgen, de schoolkeuze enz. De meeste grootouders nemen deze beslissingen niet, maar zijn vooral betrokken bij de kleine dingen.

6. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Wel of niet goede eter zijn heeft niet alleen met opvoeding g te maken hoor. Tot op de dag van vandaag eet ik geen tot weinig groente en ook fruit eet ik zelden. Wrm omdat ik gruwel van de structuur. Gadver. Eet het dan ook minimaal en kook drm zelfs vaak 2 gerechten. Mijn zoontje kan ook niet tegen de structuur en moet zelfs overgeven ervan terwijl dochter geen genoegen kan krijgen van groente en fruit. :).

Ik heb 5 zusjes en allemaal zijn ze dol op fruit en groente. Alleen ik dus niet. Niet eten was niet eten maar ging dan liever met honger naar bed

En verder, tja laat ze lekker kopen. Alleen maar fijn dat ze een leuk plekje creƫeren voor jou dochter. Misschien een beetje geduw richting keer logeren of dagje spelen maar tja zo zijn nu eenmaal trotse grootouders

7. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    En idd laat opa en oma de klein kinderen lekker verwennen. Daar zijn ze voor. Vind dan ook dat grootouders niet verplichte oppas dagen moeten hebben maar juist structureel zo nu en Dan een dagje. Opvang tijdens werk met jou wensen doet een kinderdagverblijf of gastouder maar moet je niet aan groot ouders verplichten. Natuurlijk heeft snoepen zijn grenzen maar opa oma dag moet vooral leuk zijn.

8. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Hier geen schoonfamilie maar mn dochter heeft bij mijn moeder ook alles..
    Eigen bedje, eten (voorheen ook flesjes en pak kv), iets lekkers, badset, kleren, dekens, verzorgingsproducten, luiers en doekjes, box en speelgoed. Ik ben daar zo blij mee!
    Voorheen stond er ook altijd een buggy (die staat nu bij mij alsk met de fiets wegmoet).
    Ik hoef eigenlijk nooit iets mee te nemen daarheen. Heerlijk!
    Als ze verhuizen kkrijgt ze haar eigen kamertje daar.
    Mijn ouders kopen ook waar ze zin in hebben haha, word ook niet altijd gezegd.. en tja ook zij krijgt wel eens appelmoes of eet een frietje mee.. daar zijn opa's en oma's voor. Zij mag hun huis gerust als een tweede thuis zien.

Probeer erachter te komen waarom je het niet wilt hebben. Het is hun huis, beetje gek als ze alles moeten melden, ga er zoals sommige al zeiden luchtig mee om. Misschien zeggen ze wel niks omdat ze bang zijn voor jouw reactie? En speelgoed en kleding daarlaten.. ja zo gaat dat bij ons ook.. Bij mij heeft ze meer dan voldoende dus graag dat t bij opa en oma blijft.

Deel Deze Pagina