Schoonmoeder jat kleertjes uit ons huis!

Discussie in 'De lounge' gestart door Druif78, 27 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roozjuh

    Roozjuh VIP lid

    1 okt 2007
    18.387
    1.291
    113
    Flevoland
    waarom ondankbaar? dus iedereen op mp die hun kleding tekoop zet van hun kids(hoogswaarschijnlijk dus ook kleding die ze ooit hebben gehad) is ondankbaar? of moeten we alle kleding bij elkaar leggen en hopen dat je nog precies weet wat je ooit heb gehad en dat er tussenuit halen omdat je t niet 'mag' verkopen, want dan ben je ondankbaar

    aha weet ik dat ook weer
     
  2. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    @mora: mja weggeven is net zo ondankbaar als verkopen vind ik dan.
    Overigens verkoop ik nooit speelgoed. Dat geef ik dan eerder weg inderdaad.
    Gewoon omdat ik dat leuk vind of het iemand gun...
     
  3. Juleah

    Juleah Actief lid

    17 nov 2011
    471
    0
    0
    NULL
    Twente
    Wat je moet doen? haar niet meer laten poetsen in je huis!
    Wat een enorm naar idee dat je in je spulletjes snuffelt...
     
  4. Druif78

    Druif78 VIP lid

    11 feb 2008
    9.724
    0
    36
    Nou, zwaar balen! Manlief heeft ze gebeld en is langs gegaan, maar de telefoon werd niet ogenomen en niemand bleek thuis! Uitgerekend nu!
    morgen een nieuwe ooging. Jammer, wil graag het ijzer smeden als het heet is...
    Morgenavond ben ik ook al niet thuis, dus manlief mag het doen. Hopen dat we dan wel korte metten kunnen maken!
     
  5. Leeuwtje83

    Leeuwtje83 VIP lid

    8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Sterkte gewenst alvast!
     
  6. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Helemaal mee eens, je hebt al eerder een topic gehad over je schoonmoeder in je huis. Op die dag is je man thuis, en wat er op die dag in huis gebeurt is ZIJN verantwoordelijkheid. Als hij het blijkbaar goed vindt dat zijn moeder gaat lopen opruimen en dingen meeneemt, dans dat ZIJN verantwoordelijkheid, en HIJ is degene die je er op moet aanspreken en die het hoort op te lossen. Maak je verhouding met schoonma nou niet nog moeilijker dan het al is...de bal ligt bij je man!
     
  7. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik vind het heel vervelend als ik iets cadeau geef (ik doe altijd moeite om goed cadeau te vinden) en het wordt ongebruikt doorverkocht. Geef het dan terug aan me, ik ken zat anderen die er wel blij mee zijn.

    Ik vind het iets heel anders als iets gebruikt wordt en niet meer nodig is en dan wordt doorgegeven aan vrienden of familie. Dat zie ik als een compliment, blijkbaar is iets goed/leuk genoeg om te delen en niet na gebruik weg te gooien.

    Cadeaus verkopen vind ik onbeschoft, je gaat dan geld zitten maken terwijl het je niets gekost heeft.
     
  8. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dan begin je gewoon met: 'ik hoorde van manlief dat je zus en zo hebt meegenomen, hij komt het straks ophalen, want ik heb het nodig'
     
  9. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Nou ja, TS heeft aangegeven dat ze van het geld wat het opbrengt gewoon dingen voor de kids koopt. Dus het is eigenlijk hetzelfde als ruilen in de winkel. Waarom dan niet ruilen in de winkel? Waarschijnlijk omdat het probleem juist is, dat TS al te veel kleertjes heeft.
    Ik snap het wel. Jammer dat schoonmoeder het niet snapt.
     
  10. tulip

    tulip Niet meer actief

    Mijn idee is meer: ik heb bergen babyspeelgoed liggen, toch geen idee wat ik precies zelf gekocht heb en wat niet. Net als de 4 sets hello kitty duplo, stel dat ik nu een,jongen krijg die er niks aan vindt en mijn dochter is er straks te groot voor. Dan is het toch niet raar om te verkopen??? Kan best zijn dat ik wat dingen bewaar, maar echt niet alles
     
  11. Druif78

    Druif78 VIP lid

    11 feb 2008
    9.724
    0
    36
    Dirksmama: mee eens hoor. Het voelt wat dubbel, want Hij heeft er geen problemen mee, maar ik. Zij weet ook dondersgoed dat ik m stuur, beetje zwak?! Maar denk wel dat ze het beter pikt van hem. Hoop dat hij het ook duidelijk kan overbrengen en niet te lief blijft. En ben het zewker met je eens dat hij beter grenzen moet aangeven, zeker nu hij weet dat ik het echt niet vindt kunnen. Ze komt gewoon niet meer bij ons boven. punt uit. :)
    Zoals je het zo brengt sta ik daar wel achter en begrijp ik ook hoe kwetsend het kan zijn. Punt is dat ik haar kleertjes, lelijk of niet, wel in de kast leg met de intentie om het te dragen. Hoewel als het echt lelijk is dan weet ik eigenlijk al dat het niet gedragen gaat worden...:), maar goed. De praktijk wijst uit door dat het overschot aan kleertjes haar ( en mijn :x) kledingstukken vaak maar 1 of 2 keer en soms inderdaad geen keer gedragen worden ( waarbij haar kleertjes dan vaker geen dan de mijne vanwege haar smaak, die niet de mijne is.).
    Besef me wel dat ik dan beter nadien, als ze eruit gegroeid is, aan haar kan vragen of zij ze terug wil aangezien ze nog in goeie staat zijn. Of dat ze het niet erg vindt als ik ze verkoop.

    Goeie! Dank!

    Mn man gaat nu vanavond het woord doen, ben benieuwd. Als het verhaal nog een staartje krijg heb ik hier wel aardig wat tips op gedaan om eventueel zelf het gesprek nog aan te gaan.

    Speelgoed vind ik idd ook zo wat: we komen er echt in om!! Mn dochter heeft nu, zonder gekheid, al 15 poppen liggen in alle maten en soorten, van schoonmoeders gekregen. Ze is net 1 geworden!! Ze doet nog helemaal niks met poppen! Ja, zelfs een fiets met zijwieltjes staat er al! Wat moeten ze straks nog geven? En ja hoor, er komt nog meer meuk in huis!
    Sommige dingen spelen ze maar even mee en het blijft er dus prima uitzien. Dat ga ik toch echt niet allemaal bewaren om er niks meer mee te doen!!
     
  12. Johannal

    Johannal Fanatiek lid

    28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Wauw....

    Jullie hebben echt een serieus probleem.... Straks kan je zelf niets meer voor je kinderen kopen omdat je schoonmoeder al het gras voor je voeten maait... Het is leuk om zelf een cadeautje te geven omdat je er je kinderen blij mee maakt maar op deze manier blijft er nauwelijks iets over om te geven, loopt je huis over van de spullen en wennen je kinderen erg aan het krijgen van een cadeautje... :(

    Even denken... als je het nou eens benaderd als zijnde het 2 aparte problemen; laat je man het 'rondsnuffel,blijfvanmijnzolder/poets' probleem oplossen en pak zelf het 'teveel cadeaus probleem' aan.

    Allereerst is het natuurlijk ontzettend lief van haar dat ze jullie zo verwend MAAR je heb veel te veel en daarnaast is het ook leuk om zelf eens wat voor je kinderen te kopen. Als derde bestaat er ook een reële kans dat je kinderen (vooral nu ze nog jong zijn en deze dingen nog niet zo goed kunnen begrijpen) straks verdrietig zijn als je schoonmoeder eens zonder cadeautje komt of dat ze je schoonmoeder liever gaan vinden dan jouw eigen moeder want zij brengt tenslotte altijd cadeautjes mee.

    Dit moet stoppen! Hier word niemand beter van... je sm moet echt in gaan zien en begrijpen dat het om verschillende redenen niet goed is wat ze doet. - ze ontneemt jou (en andere oma) de kans je kinderen zelf eens te verwennen. - ze schept verwachtingen bij haar kleinkinderen. - ze stort je huis vol met overdaad.

    Je schoonmoeder klinkt als iemand die duidelijkheid nodig heeft anders kom je niet voorbij dat bord voor haar kop. Zeg op een vriendelijke nette manier (volgens alle tips die je al hebt gehad) dat je nog maar 1 x per maand iets wil krijgen (niet praten in vage termen als 'minder' want daarin kan je verschillen van mening). Alles wat ze meer wil besteden laat je haar op een spaarrekening storten. Misschien wel een leuk idee voor haar... Hier heeft 1 oma zelf een rekening geopend voor onze kinderen, wellicht is dat wat voor je sm ze zou nog eens kunnen denken dat je als evil sd er gekke dingen mee doet nadat je tenslotte al haar kleertjes probeert te verpatsen :p

    pfffff pittig hoor....
     
  13. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Pfff!:(

    Ja, ik vind dat echt erg. Ik denk dat jullie 3,5 jaar te laat zijn met komend gesprek! Dit gedrag van (schoon)moeder had al echt eerder de kop ingedrukt kunnen worden! Dit is toch zonde?

    Wij hebben echt niet veel speelgoed, maar wel genoeg en dan waar hij dagelijks mee speelt en goed bij de leeftijd past: duplo, brio, playmobil, tekenspul en boeken. En een schommel, bal, zandbak, loopfiets. Klaar.
    Ik heb al geen groot huis, zou niet weten wat ik met al die zooi zou moeten! Simplex puzzels kocht ik hordes van op koninginnedag voor 20 ct en als hij er klaar mee was doneerder ik die aan de wachtkamer van cb, ha, ka of kringloop.

    Keukentje heb ik ook weggegeven.
     
  14. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Sjeeeej, waar laat je al die dingen? :(
    Mijn schoonouders hebben overigens het omgekeerde probleem: Zij hebben mij en mijn man 'op ons flikker' gegeven, omdat wij 'te veel' zelf kopen, waardoor zij nooit weten wat ze moeten geven. :D
     
  15. Jetje76

    Jetje76 Bekend lid

    15 feb 2009
    617
    0
    0
    Eens! Dat kan echt niet. Je kunt je schoonmoeder op z'n minst vertellen dat je het niet mooi vindt en dat ze geen kleding meer moet kopen. Dan kan je schoonmoeder zelf bepalen of ze nog geld uitgeeft of niet. Nu ben JIJ eigenlijk beledigd omdat jij geen geld meer kan verdienen aan de cadeautjes van oma.
     
  16. tulip

    tulip Niet meer actief


    Ja dat bedoel ik dus...echt nooit bij stilgestaan dat het ondankbaar zou zijn hoor. Ik besoelde er ook niks verkeerd mee. Vriendem hier komen ook om in,het speelgoed. Ik heb zelf al voor een mooi prijsje little people kunnen kopen op mp van iemand die het niet meer gebruikte.

    Ik heb het ook niet over iets dat je een week hebt en dan verkoopt. Maar gewoon als het niet meer gebruikt wordt.

    Ik zal wel een nieuw topic openen, vind het een interessante discussie en ben benieuwd of meer mensen er zo over denken als mora. Dat kan mijn kijk miaschien ook veranderen.
     
  17. 20BabyJ10

    20BabyJ10 Bekend lid

    19 jan 2012
    596
    0
    0
    Verzorgende IG, verzorgingshuis
    ergens in Brabant
    Het gaat er toch helemaal niet over of die kleertjes wel of niet verkocht mogen worden, dat moet TS toch zelf weten...
    Volgens mij gaat het hier om dat Smoeder overal in huis der neus tussen stopt en stiekem meeneemt wat ze denk te mogen meenemen... STELEN DUS!
    Daar moet ze op aangesproken worden! Dat kan gewoon ECHT NIET
     
  18. Mams136

    Mams136 VIP lid

    26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Hier sluit ik me wel bij aan ja.

    Maar er moet wel met SM gesproken worden. Zij heeft niet het recht tussen jullie spullen te snuffelen en moet begrijpen dat het niet de bedoeling is dat de kinderen omkomen in speelgoed en kleren..genoeg is genoeg.
     
  19. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Is dus niet helemaal, want d'r man is thuis en die keurt schijnbaar alles goed.
     
  20. 20BabyJ10

    20BabyJ10 Bekend lid

    19 jan 2012
    596
    0
    0
    Verzorgende IG, verzorgingshuis
    ergens in Brabant
    Ze neemt het mee zonder te vragen... dat is in mijn ogen stelen
     

Deel Deze Pagina