Schoonmaken met Dettol

Discussie in 'De lounge' gestart door Amfy, 31 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Die spray vind ik zo erg stinken hè! Afgelopen weekend ben ik zoek geweest naar zo'n grote fles die je zelf moet aanlengen, niet gevonden dus dan maar die spray, man wat een lucht! Ik heb er ook nog eens een hele vieze associatie bij, het ruikt namelijk naar het ouderlijk huis van een klasgenootje van de basisschool en dat waren echt vieze mensen. Rommel, vies, katten die in huis plasten... ;)

Doe mij maar blue wonder. Net zo schoon en het ruikt zo lekker fris.
    Maar goed, mocht ik die grote fles ooit nog tegenkomen dan neem ik 'm wel mee. Mijn moeder dweilde er altijd mee en dat rook zo heerlijk schoon en fris altijd!

2. Choco

Choco Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    Ik gebruik Dettol alleen als ik last heb van mn zwemmersexceem.

3. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik gebruik het alleen als ik kip gesneden heb.
    Verder niet bacterien zitten overal dus zo kun je blijven poetsen :D

4. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Ik heb wel eens gehoord (of het echt waar is weet ik dus niet) dat als je bijvoorbeeld speelgoed schoonmaakt met Dettol, kindjes het speelgoed in de mond doen en zo een ieniemienie beetje Dettol binnen krijgen. En Dettol dood bacteriën, dat komt dus in het lijfje van het kind en doodt daar ook de goede bacterieën, waardoor een kindje dus juist ziek kan worden.
    Nogmaals... dit heb ik ergens gelezen, dus of het echt waar is weet ik niet. Ik maak nu speelgoed in ieder geval schoon met een sopje met afwasmiddel....

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hm ik vind het enorm stinken :(
    Zoals gezegd naar ziekenhuis...

Groot was mijn vreugd toe de kraamafdeling van "ons" ziekenhuis gewoon naar citroen rook :)
    Gebruik het vooral als de poezen op de grond hebben gepoept of iets dergelijks.
    En sinds de geboorte hebben we dettol handzeep.
    Dat raadde de kraamzorg ons aan en beviel zo goed dat we nog steeds altijd dat halen.

6. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dettol is heerlijk. Ik heb jaren katten gefokt. Zo'n dikke 20 jaar en altijd met Dettol gesopt. Nog nooit een zieke kat van gehad. En dan ben ik nog zuinig met vermengen. Hoe meer het ruikt hoe beter.

Je brengt me overigens op een goed idee. Ga van de week ook weer eens even halen en er lekker mee soppen. Ik krijg hier nooit de boel eens lekker aan het ruiken met de honden hier.

7. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    ik heb zo een 5 liter dettol fles.. kosten toen 40 euro ofzo? maar doe je zo lang mee!

8. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    ik gebruik alleen dettol als ik iets echt wil ontsmetten en anders niet. Het dood namelijk niet alleen de slechte bacterieen, maar ook de goede en die wil je juist behouden. Alles steriel schoon is helemaal niet zo goed voor je. Door de goede bacterieen te doden hebben de slechte bacterieen alle ruimte om toe te slaan, dus hier echt alleen wanneer nodig en dat ik bijna nooit.

9. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    kun je er ook een houten ( gelakte ) vloer mee dweilen?

10. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Ik zou ook niet weten waarom het slecht is om te gebruiken.
    Dat zou dan eigenlijk toch op de fles vermeld moeten staan dan?

Ik gebruik het alleen maar als er een van ons ziek is, om de wc te ontsmetten en het ontvet ook heel erg goed. Werkt als een tierelier.

Het ruikt inderdaad lekker fris in huis.

Houten vloer ermee dweilen, zal ik eerst eens proberen op een klein plekje, wie weet bijt het wel uit, omdat het ook goed ontvet.

11. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Ik maakte ook eerst altijd de badkamer en toilet schoon met de witte fles met groene etiket aangelengd met water. Sinds die spray flessen en de doekjes op de markt zijn gebruik ik die. Ik kan gewoon niet meer zonder, het is echt een tik. Dettol gebruiken betekend schoon dacht ik altijd. Maar dat is dus eigenlijk niet zo? Ook het potje maak ik er mee schoon als zoon zijn boodschapje gedaan heeft. Hoe krijg je het anders bacterieloos?

12. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Voor af en toe iets ontsmetten is het geen probleem (al is het over het algemeen niet nodig) maar er standaard mee schoonmaken kan idd wel slecht zijn:
    Je kweekt er juist resistente bacteriestammen mee. Je huis hoeft echt niet bacterieloos te zijn, het is geen operatiezaal, de bacterieen die je ermee doodt zijn over het algemeen vele malen minder schadelijk dan die paar hardnekkige bacterien die het wel overleven, en die krijgen dan dus juist de kans om de overhand te nemen. (ziekenhuizen hebben er ook probemen mee: de zgn 'ziekenhuisbacterien' die immuun zijn voor bijna alles)

13. jayenriv

jayenriv Niet meer actief

die grote fles kan je halen bij etos, kruidvat en trekpleister €9.95. de ah heeft ook dettol alleen zo een klein flesje. je kan ze anders ook bestellen via internet.

14. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik gebruik dagelijks Dettol, zo zonde dat het zo duur is maar ik kan niet meer zonder. We hebben honden en 2 katten en het is zo heerlijk als alles weer fris ruikt, desinfectie vind ik geen overbodige luxe want die katten stappen toch ook in de kattenbak en zo weer terug over het vinyl. Ik dweil er dus mee en doe het toilet, ook als de honden moeten overgeven ofzo, hop Dettol erbij. De rest heb ik andere producten voor.
    Ik koop het in een plaatselijk winkeltje, 2 flessen voor 10,-

15. Pien72

Pien72 Lid

14 nov 2011
    59
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er staat op de verpakking dat het slecht is voor katten. Ik heb er drie rondlopen en tot nu toe zijn ze al 10 en 12 jaar meegegaan.
    Ik koop het voornamelijk voor de lekkere frisse geur, ik dweil de vloer ermee en reinig het toilet. De flessen koop ik op de markt voor € 7,50 of bij de chinese groothandel voor € 6,00. Ook de handzeepjes gebruiken we. De spray ken ik dan weer niet.:(

16. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb altijd de ouderwetse fles gebruikt en die haal ik vandaag weer. Ik meng het liefst zelf.

Als bacteriën er echt resistent van zouden worden dan had ik in die 20 jaar kattenfokken dat moeten merken en mij n collega-fokkers met mij. Dus dat geloof ik niet.

Mijn huis is overigens verre van steriel. En dat hoeft ook niet maar het is wel lekker om regelmatig even lekker een sopje ermee te doen. Ruikt het weer lekke fris.

17. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm vriendin van mij veegt er gewoon even een papiertje met anti-bacti-gel doorheen :)
    die werkt in de zorg en daar schijnt dat vrij normaal te zijn.

en ja natuurlijk zitten er in no time weer nieuwe bacterieen op.. dat lijkt me wel zo normaal.
    maar dat lijkt me geen argument om niet schoon te maken :)

18. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik gebruik ook altijd pure Dettol in een spray met een sopje of alleen water.
    Heerlijk vind ik het ruiken, dan weet ik dat alles schoon is. :p

19. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    *note to self: bij kruidvat gaan zoeken naar een grote fles dettol.

ken ook alleen de spray, maar dat is voor grote oppervlakten dus echt niet handig....
    Is het goed geschikt voor een laminaatvloer? Vloer ligt er net een maand in, dus wil wel dat die een beetje mooi blijft:D

20. MamaAniek

MamaAniek Actief lid

1 jan 2012
    420
    0
    16
    NULL
    Dan zal het wel helemaal niet slecht zijn voor katten...;) Het staat er toch op dat het niet goed voor ze is?

Deel Deze Pagina