schoonmaken-dettol

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Lynn77, 8 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Hoi
    Ik vroeg me af of het kwaad kan als je af en toe met dettol (verdund met warm water) schoonmaakt als je zwanger bent, en in mij geval dus nu ik in het derde trimester zit. De geur is heel sterk van dettol en vroeg me dus af of het inademen daarvan (gedurende een half uur ongeveer, maar het blijft wel een beetje hangen in huis) kwaad kan. Ik maak er niet vaak mee schoon, maar toevallig zowel gisteren als vandaag heb ik het gebruikt in de keuken. Ik kreeg geen last van mijn ogen of keel ofzo, dus had niet het idee dat het 'te sterk' was. Maar twijfel nu achteraf toch of ik er wel mee had moeten schoonmaken...

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

kan geen kwaad hoor, maar het is overigens niet nodig om met dettol schoon te maken. Gewoon allesreiniger is voldoende. We maken ons huis vaak veel te schoon (bleek, chloor ed die niet nodig zijn) waardoor er voor de goede bacterien geen kans meer is en we dus eigenlijk eerder ziek worden!

Mirjam

3. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Oke dankjewel
    Ik maak normaal ook alleen met allesreiniger schoon hoor, maar vriend had gehakt gekneed en was met die vieze handen in de keukenkasten gegaan, dus toen toch maar even met dettol de keukenkastjes gedaan, het is toch rauw vlees wat hij aan zijn handen had...

Deel Deze Pagina