Wat is nu ECHT leuk speelgoed

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Smile, 8 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Meiden,

De verjaardagen staan straks weer voor de deur. En ik vraag me weer eens af...wat is nu echt leuk speelgoed?
    Wat heb jij in huis waar je kids echt van genieten?
    Hier (straks) de leeftijdscategorie drie tot vijf...

Het mag van alles zijn:
    Playmobile, lego, duplo, spelltjes, constructiemateriaal, auto's...
    Ben benieuwd!

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Playmobil was en is hier erg favoriet bij de oudste! Maar ook leerspellen (ik leer schrijven/rekenen bijv en mini loco), gewone spelletjes (vooral met prinsessen in de hoofdrol haha) en knutselspullen.

Overige ideetjes die hier in de smaak vielen de afgelopen 2 verjaardagen en Sinterklaas ed:
    - leuke dvd van bijv Disney
    - verkleedkleren
    - cd-speler met cd'tje
    - nagellak
    - spel voor spelcomputer
    - rolschaatsen!
    - iets leuks voor op de kamer (kussentjes, zitzak, wekker, nachtlampje)
    - step

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    Hier blijft Duplo toch wel op 1 staan. En ze hebben nu weer allerlei nieuwe sets, dus hier staat er bij de jongste toch weer Duplo op het lijstje (Ariel en Creative auto's). Verder vindt de oudste (3,5) puzzels en knutselspullen erg leuk.

4. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Hier ook duplo.. We hebben verschillende bakken, ik pak ze niet snel allemaal tegelijk want ik sorteer ze.. :) hij heeft echt teveel hahaha.. In een bak zitten de treinbanen en de treinen, de Andere twee huizen en politiebureau met toebehoren, de andere allemaal autos met toebehoren en de laatste twee alleen blokken.
    Zo kan hij zelfs met de duplo afwisselen ;) als hij wat ouder is vind ik het ok als hij op een regenachtige dag met alle dozen speelt, maar voor nu toch echt teveel van het goede.. Dus ik ga voor duplo ;) je kunt er nooit teveel van hebben is mijn mening ;)

Verder is het keukentje, de kassa en de autogarage favoriet. En zit hij elke dag in huis nog op zijn loopauto.

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Dat is zo verschillend per kind

Dochter is gek op haar pop en alles waarmee ze creatief kan zijn

Zoon is vooral blij met kleine dingen die op dat moment zijn interesse hebben (sleutels, bellen, touwtjes etc)

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hier is playmobil het allerlievelings... Maar goed... Dan moet je wel houden van rollenspellen :)

7. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    #7 Miss T, 8 feb 2013
    Laatst bewerkt: 8 feb 2013
    Haar verkleedjurken & de opmaakpop met glittermake-up zijn momenteel het meest geliefd hier.

Verder knutselt ze graag met oude folders, een schaar, lijm met een kwastje en grote witte vellen. Complete kunstwerken worden hier gemaakt.

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Hier zijn rollenspellen speelgoed het meest gebruikt.

Dus winkel spelen, vader/moeder kind, kok of bakker

Dan gaan kleuters en peuters samen spelen ( jongste mag altijd meedoen met de kleuters) en dan zijn ze de hele middag zoet.

En duplo/lego is natuurlijk ook altijd goed.

9. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Houten garage met wegenstelsel en treinbaan.
    Duplo word veel mee gespeeld.
    Afgelopen week wat playmobiel van oma gehad en dat valt ook erg in de smaak.
    Verder vind hij het erg leuk om samen te kleien,tekenen en knutselen.

10. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met duplo en playmobil werd/wordt hier altijd veel gespeeld. Garage met autotjes en treinbanen is ook populair, zowel bij jongens als meiden. En mijn meisje vind haar poppenhuis en keuken het einde. Ik leg wel regelmatig speelgoed weg, om het twee weken later weer tevoorschijn te halen. Als ik het de hele tijd laat staan wordt er niet meer mee gespeeld. Dus afwisselen.

11. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja kleien was hier ook een hit. Mijn zoon wilde niks weten van kleuren of knutselen. Maar klei was een enorm succes.

12. Fransa

Fransa Niet meer actief

Bambino Loco (2 jarige) en Mini Loco (3 jarige) zijn hier wel favoriet. En erg leerzaam, dus winwin.

Verder idd Duplo, keukentje, Play Doh (klei), speelhuisje buiten... Dat zijn wel de dingen waar onze jongens het liefst mee spelen.

13. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
  14. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    We hadden de toet toet autogarage van vtech voor mijn jongste dochtertje van 2 gekocht en ze spelen er alle drie heel enthousiast mee. De oudste is 5 jaar oud.

15. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Hier is de bosch werkbank met al zijn gereedschap de grote hit.

16. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.490
    8.411
    113
    Speelgoed voor buiten!
    (loop)fietsje, step, voetbal, skippybal, waterpistool haha, step, speelhuisje, etc. Tenminste, als je een tuin hebt, op een balkon wordt lastiger...

17. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.385
    858
    113
    home sweet home
    Jongste wordt vier en poppen zijn het helemaal. Oudste nu vijf is helemaal blij met haar cd speler en cds ( dansen) en knutselspullen

18. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Houten garage met Siku autootjes (mn T).
    Houten treinbaan (bigjigs) (M en T)
    Duplo en lego (M, T, S)
    Playmobile (M)
    Winkeltje (M, T doet soort van mee :D)
    Keukentje (T, S, M soms)
    Dokterstas (M!)
    Potloden met papier (M haar allerliefste lievelings)
    Kast vol boeken (alle drie)
    Puzzels van Djeco (M en T)
    Spelletjes zoals Boomgaard (M en T), woordenkwartet (M), bingo (M en T), kleurentoren (T, M ook nog), etc.
    Klei (M en T)

Buiten spelen :)

T speelt het liefst met zn auto's, rijden, parkeren, met duplo dingen bouwen om ze in en op te doen. Treinbaan vindt hij mooi, maar vooral om te kijken hoe wij het maken ;). Lego leuk, hij maakt hele mooie auto's ervan :). Gek op voorlezen en kan zelf ook makkelijk een half uur in boekjes zitten 'lezen'.

M tekent iedere dag meerdere tekeningen. Verder erg bezig met doktertje spelen met haar knuffels en poppen en veel rollenspel/fantasiespel. Verder ook wel playmobile en lego. Gek op (voor)lezen.

S is vooral gek op in/uit/op/af, boekjes en alles van zn broer en zus :S

Deel Deze Pagina