Meiden, De verjaardagen staan straks weer voor de deur. En ik vraag me weer eens af...wat is nu echt leuk speelgoed? Wat heb jij in huis waar je kids echt van genieten? Hier (straks) de leeftijdscategorie drie tot vijf... Het mag van alles zijn: Playmobile, lego, duplo, spelltjes, constructiemateriaal, auto's... Ben benieuwd!
Playmobil was en is hier erg favoriet bij de oudste! Maar ook leerspellen (ik leer schrijven/rekenen bijv en mini loco), gewone spelletjes (vooral met prinsessen in de hoofdrol haha) en knutselspullen. Overige ideetjes die hier in de smaak vielen de afgelopen 2 verjaardagen en Sinterklaas ed: - leuke dvd van bijv Disney - verkleedkleren - cd-speler met cd'tje - nagellak - spel voor spelcomputer - rolschaatsen! - iets leuks voor op de kamer (kussentjes, zitzak, wekker, nachtlampje) - step
Hier blijft Duplo toch wel op 1 staan. En ze hebben nu weer allerlei nieuwe sets, dus hier staat er bij de jongste toch weer Duplo op het lijstje (Ariel en Creative auto's). Verder vindt de oudste (3,5) puzzels en knutselspullen erg leuk.
Hier ook duplo.. We hebben verschillende bakken, ik pak ze niet snel allemaal tegelijk want ik sorteer ze.. hij heeft echt teveel hahaha.. In een bak zitten de treinbanen en de treinen, de Andere twee huizen en politiebureau met toebehoren, de andere allemaal autos met toebehoren en de laatste twee alleen blokken. Zo kan hij zelfs met de duplo afwisselen als hij wat ouder is vind ik het ok als hij op een regenachtige dag met alle dozen speelt, maar voor nu toch echt teveel van het goede.. Dus ik ga voor duplo je kunt er nooit teveel van hebben is mijn mening Verder is het keukentje, de kassa en de autogarage favoriet. En zit hij elke dag in huis nog op zijn loopauto.
Dat is zo verschillend per kind Dochter is gek op haar pop en alles waarmee ze creatief kan zijn Zoon is vooral blij met kleine dingen die op dat moment zijn interesse hebben (sleutels, bellen, touwtjes etc)
Haar verkleedjurken & de opmaakpop met glittermake-up zijn momenteel het meest geliefd hier. Verder knutselt ze graag met oude folders, een schaar, lijm met een kwastje en grote witte vellen. Complete kunstwerken worden hier gemaakt.
Hier zijn rollenspellen speelgoed het meest gebruikt. Dus winkel spelen, vader/moeder kind, kok of bakker Dan gaan kleuters en peuters samen spelen ( jongste mag altijd meedoen met de kleuters) en dan zijn ze de hele middag zoet. En duplo/lego is natuurlijk ook altijd goed.
Houten garage met wegenstelsel en treinbaan. Duplo word veel mee gespeeld. Afgelopen week wat playmobiel van oma gehad en dat valt ook erg in de smaak. Verder vind hij het erg leuk om samen te kleien,tekenen en knutselen.
Met duplo en playmobil werd/wordt hier altijd veel gespeeld. Garage met autotjes en treinbanen is ook populair, zowel bij jongens als meiden. En mijn meisje vind haar poppenhuis en keuken het einde. Ik leg wel regelmatig speelgoed weg, om het twee weken later weer tevoorschijn te halen. Als ik het de hele tijd laat staan wordt er niet meer mee gespeeld. Dus afwisselen.
Ja kleien was hier ook een hit. Mijn zoon wilde niks weten van kleuren of knutselen. Maar klei was een enorm succes.
Bambino Loco (2 jarige) en Mini Loco (3 jarige) zijn hier wel favoriet. En erg leerzaam, dus winwin. Verder idd Duplo, keukentje, Play Doh (klei), speelhuisje buiten... Dat zijn wel de dingen waar onze jongens het liefst mee spelen.
hier speelt ze sinds kort op de opvang van de sportschool hiermee;constructie : smartmax online kopen - speelgoed bestellen - speelgoedwinkel, babyspeelgoed, houten speelgoed, Roeselare, West Vlaanderen, Belgiƫ ben van plan om dat op haar verjaardagslijstje te zetten.. Verder speelt ze het meest met haar poppen en ook ( af en toe ) met de duplo.. kralen zijn momenteel ook favoriet..
We hadden de toet toet autogarage van vtech voor mijn jongste dochtertje van 2 gekocht en ze spelen er alle drie heel enthousiast mee. De oudste is 5 jaar oud.
Speelgoed voor buiten! (loop)fietsje, step, voetbal, skippybal, waterpistool haha, step, speelhuisje, etc. Tenminste, als je een tuin hebt, op een balkon wordt lastiger...
Jongste wordt vier en poppen zijn het helemaal. Oudste nu vijf is helemaal blij met haar cd speler en cds ( dansen) en knutselspullen
Houten garage met Siku autootjes (mn T). Houten treinbaan (bigjigs) (M en T) Duplo en lego (M, T, S) Playmobile (M) Winkeltje (M, T doet soort van mee ) Keukentje (T, S, M soms) Dokterstas (M!) Potloden met papier (M haar allerliefste lievelings) Kast vol boeken (alle drie) Puzzels van Djeco (M en T) Spelletjes zoals Boomgaard (M en T), woordenkwartet (M), bingo (M en T), kleurentoren (T, M ook nog), etc. Klei (M en T) Buiten spelen T speelt het liefst met zn auto's, rijden, parkeren, met duplo dingen bouwen om ze in en op te doen. Treinbaan vindt hij mooi, maar vooral om te kijken hoe wij het maken . Lego leuk, hij maakt hele mooie auto's ervan . Gek op voorlezen en kan zelf ook makkelijk een half uur in boekjes zitten 'lezen'. M tekent iedere dag meerdere tekeningen. Verder erg bezig met doktertje spelen met haar knuffels en poppen en veel rollenspel/fantasiespel. Verder ook wel playmobile en lego. Gek op (voor)lezen. S is vooral gek op in/uit/op/af, boekjes en alles van zn broer en zus :S