Scholen open/dicht

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door xSNDY19x, 14 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Bij ons is het ook hele dag en dan om en om. Ik vind het prima.

Maar hoe meer ik voorbeelden lees hier hoe scholen zijn omgegaan met afstandsonderwijs, hoe meer ik echt teleurgesteld ben in hoe het hier is gegaan. 2 x 10 min gesprek in de afgelopen 6 weken en 1 keer ruim een half uur 1 op 1 net rekenen om mijn dringend verzoek.
    Verder iedere vrijdag de week taken met filmpjes en zoek het maar uit. En meer was het niet.
    Het gevolg van die alles is dat mijn dochter weer terug bij af is qua faalangst en blokkeren en dat ik de afgelopen week de strijd het gestaakt en haar gewoon niet meer aan het werk heb gekregen. Ik ben boven alles haar mama en niet haar juf. In overleg trouwens met mijn zusje die ook basis leerkracht is en gewoond iedere dag van 9 tot half 4 online beschikbaar was voor haar kinderen en dagelijkse online les gaf.
    Het was de strijd gewoon niet meer waard

Ik vind het echt vreselijk jammer. Het had zo anders gekund. En ik snap dat het geen ideale situatie was, en ik verwachtte ook geen dagelijkse online lesgeven in de reguliere tijden. Maar dit was wel erg karig. Met alle gevolgen van dien.

Nou ja... Kind is iig erg blij dag ze straks weer mag en ook nog daarna naar de bso.
    Hopelijk kunnen we voor de zomer haar weer op het niveau krijgen met de orthopedagoog.

2. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.204
    11.726
    113
    Wauw. Zelfs nog extra les dus door die woensdagmiddag erbij te doen. Super.

3. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Maar 5 uurtjes? En de andere klassen wel gewoon 50%? Hoe hebben ze die 5 uurtjes ingedeeld dan? Belachelijk zeg!

Syane vindt dit leuk.
  4. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.204
    11.726
    113
    Dieptriest ja. Echt vervelend zeg. Ik snap werkelijk niet dat zo’n school en leerkracht zichzelf in de spiegel aan kan kijken en zeggen dat ze echt hun best hebben gedaan om de kinderen kwalitatief goed onderwijs te bieden.

5. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Wow, bizar zeg! Ik had allang een mail teruggestuurd dat ik er niet van gediend ben en dat ze een groot voorbeeld mogen nemen aan vele andere scholen. Dit is geen kwestie van niet kunnen, maar gewoon van niet willen.

hummeltje5 en Syane vinden dit leuk.
  6. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.204
    11.726
    113
    Dat vond ik al qua thuisonderwijs. Ze zeggen nu ook dat ze geen onderwijs op afstand vorm kunnen geven in die drie dagen. Welk thuisonderwijs? Die weekplanning? Die kinderen onder begeleiding van ouder kunnen doen elke dag? Wat een kul!
    En dit is ook weer echt pet zeg. Grrrrr....

Mammielove vindt dit leuk.
  7. maliro

maliro Niet meer actief

Mijn kinderen zitten beiden op een andere school en er was zoveel verschil, zowel qua hoe/wat ze aanboden en hoe ze erin stonden.

Zoon zit op het sbo. Alle kinderen een eigen leerlijn. De eerste 3 weken hadden ze algemene werkbladen omdat ze niet elke persoonlijke leerlijn zo snel konden uitwerken voor thuiswerk. Maar wel met het bericht dat als het niet lukte, het ook niet erg was, welzijn van kind is het belangrijkste. Na 3 weken heeft zoon "klassikaal" les gehad met Google class. Gewoon zijn eigen meester, eigen klasgenoten. Elke dag een rooster. Elke dag taken die klaar stonden. Het was echt goed geregeld. En hoewel mijn zoon (mede door ass) nog steeds van de leg is zag je hem wel opbloeien. De eerste 3 weken heeft hij niks gedaan, maar toen Google class begon dus wel. En hoe leuk om te zien dat de meester zich zo inzet voor die kids, maar ze ook toespreekt als ze niet luisteren ofzo. Niks dan respect. Omdat mijn zoon op het sbo zit gaat de school weer volledig open.

Dan de school van mijn dochter. De eerste 2 dagen hadden ze nodig om te organiseren, prima. Daarna volgde er via words huiswerk. Ook gelijk voor het weekend want ze hadden 2 dagen gemist. Hier zijn alle ouders daar tegenin gegaan want weekend is weekend.
    Daarna elke week de weektaken en instructiefilmpjes via teams. De laatste 3 weken heeft juf 10 minuten gebeld met elk kind. En ze was elke ochtend van 10 tot 12 bereikbaar via email voor vragen. Ik wacht nog steeds op antwoord op onze rekenvraag van afgelopen week.
    Daarnaast klopten de instructies niet allemaal, deden niet alle links het.
    Bij mijn dochter speelt eea en tijdens het thuiswerken kreeg de ib'er het psychologisch rapport. Ze belde op, niet om te vragen hoe het ging maar om zeker te weten dat dochter nog geen achterstanden heeft. Die heeft ze wel, dochter heeft veel moeite met thuis werken, moest ik maar strenger zijn. Ik heb aangegeven dat ik moeder ben en geen juf. Ik stimuleer en moedig aan dat dochter doorzet maar ik ga geen politie-agent spelen voor een kind dat er zoveel moeite mee heeft.
    Toen mijn dochter echt volledig in haar angsten zat heb ik de juf gemaild dat het even niet ging, daar had juf gelukkig begrip voor. Maar afgelopen week nog wel even een mailtje dat er wordt verwacht dat alle kinderen bij zijn.
    Vrijdagmiddag kregen we een berichtje dat juf zwanger is. Heel leuk voor juf maar geen idee wat het betekent voor na de vakantie. Alle kinderen gaan 2 dagen naar school (wat verder goed geregeld is), andere 2 dagen moeten ze thuiswerken. Er stond in de brief van school dat ze eerst de nadruk leggen op hoe het gaat en op kennismaken. Maar kennismaken met wie en waarom? Geen idee. Op school is bekend dat mijn dochter ass heeft. Ze vinden zichzelf niet handelingsverlegen maar er wordt nu op geen enkele manier rekening mee gehouden. En ja, er zijn meer kinderen met een rugzakje. Maar als je aangeeft dat het niet gaat en je krijgt te horen dat het kind niet achter mag gaan lopen, vind ik dat echt een gemiste kans. Zeker omdat ik zag hoe het bij zoon ging en hoe het dus ook kan

8. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Nou vroeg vanmiddag even aan de oudste hoe een paar kinderen uit haar klas van hun achternaam heten, van sommige wist ik t dus blijkbaar wel, maar dat zijn dan wel degene die al 7,5 jaar bij haar in de klas zitten. Die achternamen ben ik dus wel eens in de nieuwsbrief tegengekomen bij de jarigen (word nu niet meer vermeld in de nieuwsbrief).
    De jongste zit pas sinds dit schooljaar in deze klas (groep2, groep 1 zat ze op een andere school). Echt geen idee dus. Zou ook niet weten hoe ik daar achter moet komen, en waarom ik dat zou willen ;). Bij 1 vriendinnetje staat t wel op t naambordje bij de deur, het enige wat ik weet is dat t met een B begint :oops:, als ik t lees weet ik het weer. Maar dit meisje zit in de andere kleuterklas.

9. missle

missle Fanatiek lid

4 mrt 2010
    1.525
    1.073
    113
    Als school hier niet open zou gaan dan kan ik zelfstandig nog wel weken verder gaan nu met de juf spelen. Zwijssen filmpjes van de leesmethode online volgen, elke dag de volgende aanklikken. Rekenen steeds 1 of 2 volgende bladzijdes, schrijfschrift elke dag de volgende bladzijde. Ik verzin er zelf wel de uitleg bij, lukte tot nu toe best aardig al zeg ik het zelf. Het enige verschil is dat juf dan niet 2 of 3 online opdrachten klaarzet in Junior Einstein. Die rekenkleurplaat die we extra kregen kan ik zelf ook wel iets leuks nog voor vinden op internet de komende weken hoor :cool: Ik kan mezelf een héél mooi juffencadeau schenken dit jaar geloof ik :roflmao:

hummeltje5, amdaa en Syane vinden dit leuk.
  10. Pisam

Pisam Niet meer actief

Vanaf groep 3 gaan ze inderdaad wel 50%, vijf dagen van 2,5 uur. Kleuters gaan twee dagen van 2,5 uur maken. :rolleyes:

11. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.204
    11.726
    113
    Ja bij jongere kinderen is dat nog wel te doen. Die van mij zijn ouder en zitten dus ook echt al met bepaalde methoden en zo. Is toch wel handig om te weten hoe verder te gaan in de diverse boekjes. Dus zomaar doorplannen kan ik zelf niet echt goed doen.

missle vindt dit leuk.
  12. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.749
    4.997
    113
    Home
    Zo slecht
    Ik zou ook echt van me laten horen
    En daarna nog 3 dagen dicht...
    Net of ze niet open willen zou ik ze laten weten ook

13. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.204
    11.726
    113
    Nou, ik ga eerst het ministerie eens bellen (kan pas dinsdag helaas) om te vragen of dit de bedoeling is en of dat mag. Zo niet, dan informeer ik de MR en de directie en misschien ook nog wel de gemeente. Zo wel, dan geef ik mijn mening over het hele gebeuren tot nu toe bij het ministerie. Dit krijg je dus als je zaken niet helder en duidelijk stelt. En dat moet blijkbaar tot achter de punt en de komma, anders snappen mensen het niet. Men zoekt overal de ruimte om zijn eigen ding te doen. Zelfs de professionals bij onze school cq de koepel schijnbaar.

NiVa0230, hummeltje5, amdaa en 4 anderen vinden dit leuk.
  14. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.168
    25.464
    113
    Jeetje, dat is inderdaad niet best...
    Ik snap het ook niet, want ze hadden toch de tijd om vanaf woensdag al na te denken over hun aanpak en dat op poten te zetten. Dat zijn 3 dgn waarin ze nu niks hebben gedaan dan ofzo. Ik vind dat je zeer terecht boos mag zijn.

Syane vindt dit leuk.
  15. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Jeetje, dat is ook erg! Zeker als je ziet dat het dus idd anders kan.

Ik twijfel nog om bij een paar moeders te checken hoe zij het onderwijs hebben beleefd. Misschien heb ik een te hoog verwachtingspatroon gehad.

hummeltje5 vindt dit leuk.
  16. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Oh ja hier heeft de juf deze week voor het eerst een groepsgesprek georganiseerd. Het ging zo, juf “hebben jullie nog leuke vakantieplannen, kinderen?”. Kinderen totaal stil en rollend met hun ogen en denkend “wat denk je zelf, juf. Wij mogen kiezen tussen voor- en achtertuin”. Juf “waarom zijn jullie zo stil, jullie zijn ook een saaie groep”. Ik wist niet wat ik hoorde, Ben ik nou zo raar maar hoe bedenk je zoiets, vond het echt sneu.

Roanna, NiVa0230, Kolibrie2 en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.486
    4.310
    113
    Vrouw
    bijna alle methodes kun je nu op internet vinden bij Heutink thuisonderwijs. Daar kan je ook andere werkjes vinden. Gesorteerd op groep.

hummeltje5 vindt dit leuk.
  18. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.168
    1.384
    113
    Doe dan niks :rolleyes:. Wat waren haar vakantieplannen dan? Weekje Spanje? :p

Amarens en Syane vinden dit leuk.
  19. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.168
    1.384
    113
    Ik vind het niet kunnen dat wij als ouders dat ook nog eens moeten uitzoeken, dan gaat er toch iets mis vanuit school.

20. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.204
    11.726
    113
    Nou dit dus! Ik ga de leerkracht anders vragen om iets aan te leveren hoor.
    Maar @Youtan wel lief dat je meedenkt hoor. Daar gaat het niet om.

Deel Deze Pagina