Schimmel in de slaapkamer

Discussie in 'De lounge' gestart door Fruitmoes, 3 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fruitmoes

Fruitmoes Bekend lid

22 jun 2009
    847
    1
    18
    Ik ben laatst tot de ontdekking gekomen dat we last van schimmel hebben in de slaapkamer. En vandaag kwam ik tot de ontdekking dat dat zich razendsnel uitbreidt. Het ziet er erg vies uit en het is ook nog eens erg ongezond. Bovendien slapen wij daar alle 3.
    Het is overigens een oud huis, slecht geisoleerd.
    Dus vandaag een vochtvreter aangeschaft en Bison schimmelvreter. De schimmel lijkt weg te zijn (alhoewel er dus ook bleek in het goedje zit en dat bleekt, dus misschien zie ik het wel gewoon niet meer.) Anyway, het is een nogal chemisch goedje, ramen staan wagenwijd open, maar zou het nu wel veilig zijn om daar vanavond te gaan slapen? En ik ben bang dat het in beddengoed ofzo is getrokken, zou het erg giftig zijn? En ik heb per ongeluk de korrels van de vochtvreter aangeraakt. Is dat nu gevaarlijk? Heb overigens mijn handen gelijk gewassen.

2. tulip

tulip Niet meer actief

je bedoelt vochtplekken neem ik aan of echt van die witte pluisjes op je muren. Vochtplekken kunnen geen kwaad, bij mn ouders thuis hadden we het ook en mn moeder heeft daar eens naar geinformeerd. Echt schimmel zou ik niet weten.

3. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.798
    4.181
    113
    Ik zou zowieso laten onderzoeken waar het vandaan komt.
    Je kunt je luchtvochtigheid laten meten, wellicht is die veel te hoog. Er kan natuurlijk heel goed ergens een lek zitten of een muur die doorslaat.
    Vast staat iig dat schimmel niet zomaar ontstaat, en zolang je de oorzaak niet aanpakt blijft het terugkomen

4. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

12 mei 2010
    1.335
    0
    0
    Secretary
    in een huis:)
    Mijn vriend werkt bij aannemer en die zegt dat het echt niet goed is om daar in te slapen... je kunt er best ziek van worden namelijk

5. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    ik zou dat idd ook na laten kijken, vocht en schimmels is allebei niet goed voor de gezondheid..

vervelend hoor! hoop voor jullie dat het snel weg is!

6. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

Hier ook overal van die zwarte sporen op het plafond/de muren. Dit is ineens op komen zetten de laatste maand. We hebben wel veel aquaria, maar we wonen hier ook al 5 jaar en niet eerder last van gehad. Ik word er echt moedeloos van. Niks lijkt te helpen. Ramen wijd open, ik poets de schimmel steeds weg... Ben blij dat we over een paar weekjes zullen verhuizen. Echt gezond zal het in ieder geval niet zijn.
    Succes!

7. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

12 mei 2010
    1.335
    0
    0
    Secretary
    De schimmel moet wel eerst worden aangepakt bij de bron.... als je dat niet doet gaat het niet weg en kun je echt poetsen wat je wilt. Eerst dus kijken waar het vandaan komt dat aanpakken en dan verder je muren aanpakken.

8. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Wat voor bedrijf moet je daarvoor inhuren dan?
    Wij hebben namenlijk ook last van schimmel en vocht is 1 muurkant van ons huis en ook in onze slaapkamer.
    Beneden en rest van het huis dus geen last van.

9. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Schimmel in de slaapkamer? Zit er ook een vent met mijter op? :D

Sorry, kon het niet laten. Ik kom net van de website van Sint.

10. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

12 mei 2010
    1.335
    0
    0
    Secretary

een aannemersbedrijf kan daar prima mee overweg die komen dat regelmatig tegen. Mijn vriend moet dat echt heel vaak behandelen ook namelijk vandaar dat ik dat weet.

11. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Hier hebben we schimmel, vocht en weerplekkenreiniger van HG.
    Er zit wel iets van bleek in, maar dat dood meteen de schimmel denk ik dan maar...;)
    Nadat ik het hier eens heb gebruikt, is het nooit meer terug gekomen!
    Was overigens geen schimmel, maar een vochtplek langs de bovenkant van het raam.

12. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    hier hebben we verschillende in de keuken zit sinds kort een muur vol met kleine puntjes en als ik er doek over doe dan word die blauw ook schimmel dus lijkt me. bij ons komt het zeer waarschijnlijk door de koude muur. de ruimte erachter ligt tot op het zand los en die muur is dus waarschijnlijk erg koud en nu staat er ook nog een grote kast voor dus geen circulatie. nu hebben we de kachel erachter maar gewoon aangezet en hopen dat het niet slechter word.

in die kamer met het gat zit ook schimmel maar dan echt zo zwart dat is volgens mij minder maar dit komt dus echt door vocht bij ons was uds het geval dat de onder vloer gescheurt was en daardoor het vocht uit de gornd naar boven kon komen hier kwamen we dus pas achter toen we alles losgebroken hadden. het kan dus een stukje erger zijn dan je eerst denkt. en zou echt de oorzaak opzoeken.

hier dus trouwens ook een oud huis die we nu dus stukje bij beetje opknappen.

13. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    hier ook schimmel en vocht in de slaapkamer van mijn zoontje..

een maand geleden sliep hij daar nog in zijn kamer, hij heeft er last van zijn luchtwegen gehad.. Nu slaapt hij bij ons in de kamer en heeft nu nergens meer last van..

Als ik in zijn kamer kom, dan merk ik gewoon dat het niet lekker ruikt en ook niet gezond is..

14. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    wij hebben dat gehad in de badkamer aan 1 muur wat de buitenmuur is zeg maar, we hebben het behandeld met hg voor schimmel en het is nooit meer terug gekomen... we hebben ook een heel oud huis en die buitenmuur moet ook dringend eens aangepakt worden want daardoor krijgen we vocht in de binnenmuur... leuk klusje voor manlief als het weer lente word :p

Deel Deze Pagina