Wie herkent dit? Ik had er tot vor kort nooit last van, maar ik merk sinds een paar weken dat steeds wanneer ik een broodje met geitenkaas, honing en walnoten heb gegeten ik ongeveer een uur daarna veel last krijg van mn maag. Ook blaast mn buik helemaal op (lijk wel 3 mnd zwanger). Na een paar uur wordt het minder. Aangezien ik gek ben op geitenkaas met walnoten en honing, hoop ik van harte dat het iets tijdelijks is, maar ik heb het helaas nu wel elke keer dat ik het eet . Ik heb overigens altijd zulke broodjes gegeten en had vroeger nergens last van.
Ik dacht altijd dat je dat dan al vanaf jong zou moeten hebben en ook met andere noten. Met andere noten heb ik nergens last van. Maar misschien kun je het toch op latere leeftijd krijgen? Maar zou ik dan alleen maagpijn krijgen. Met allergie krijg je toch nog veel meer last?
Ik heb geen idee maar heb even gegoogled en kwam dit tegen, misschien helpt het: http://www.hetmentaledieetplan.com/last-van-buikpijn-na-het-eten-van-noten-zo-voorkom-je-het/ Ik heb ook wel eens een collega gehad die ziek is geworden van walnoten, maar dat was blijkbaar een slechte oogst en zat een bepaalde stof (?teveel?) in. Ik weet niet of je telkens dezelfde zak/bakje walnoten hebt gebruikt, misschien eens een nieuw bakje/zakje proberen?
Ik eet het steeds bij een koffietentje. Ik neem aan dat het niet steeds dezelfde zijn. Die site had ik inderdaad ook al gevonden. Ik vond het alleen niet echt valide overkomen. Ik denk dat ik de volgende week inderdaad maar de walnoten weglaat en kijk hoe het dan is. Volgens mij is de kans het grootst dat deze de boosdoener zijn. Ik vind het alleen zo raar dat ik vroeger nergens last van had en nu opeens wel. Ik hoop dat het dan ook weer vanzelf weggaat, want ze zijn zo lekker . Er is volgens mij ook nog wel een kleine kans dat de honing de boosdoener is. Ik heb wel eens een fase gehad dat ik veel honing in mn thee deed en toen kreeg ik ook wel eens last van mn maag, alleen niet zo heftig als nu. En in de tussentijd heb ik zonder problemen genoge honing gegeten.
Een voedselallergie bouw je volgens mij in de loop der jaren op. Ik weet niet hoe het met noten zit. Hopelijk valt het mee...
Komt door de walnoten, k heb het ook als ik er te veel van eet. De noten wellen schijnt te helpen, zelf heb ik dit nog niet geprobeerd.
Ik heb een walnoot en pecannoten allergie ontwikkeld rond mijn 16e. Zoals jij de reactie op de noten beschrijft ervaar ik het ook. Intense maagpijn, alsof een dolk constant de maagwand perforeert, en idd het opgeblazen gevoel. De laatste tijd wordt ik ook misselijk wanneer ik toch per ongeluk de noten binnen krijg. Probeer er echt op te letten, maar sporadisch zit het toch ergens in verwerkt en dan begint de ellende binnen een half uurtje.