schatting kosten DisneyLand Parijs

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door meintje, 1 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meid1987

meid1987 Fanatiek lid

20 mei 2010
    3.789
    1
    36
    Wij gaan over 1.5 week naar kyriad hotel. 3 dagen, met ontbijt voor 360 euro. (4 pers)

2. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Jaarkaarten 4x 570
    Overnachting camping Le Chene gris 200 voor 4 nachten
    Benzine 3x 60
    Tol 40
    En leefgeld... zo'n 600 uitgegeven ongeveer.

3. dt50

dt50 Actief lid

5 jan 2009
    215
    0
    16
    We gaan in de meivakantie. 4 nachten, 5 dagen. Hotel santa fe. Incl. ontbijt en diner (en tusendoortje). 4 personen, waarvan 1 nog net gratis is (5 jr). 892 euro. Via disneylandparis.de

Omdat er toch gegeten moet worden, was dit voor ons goedkoper. Er komen nu nauwelijks kosten meer bij.

4. Merlijn1983

Merlijn1983 Bekend lid

4 mrt 2013
    999
    0
    16

Nette prijs!

5. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    toen ik met dl ben geweest zijn we op een actie van kids tot 12 gratis.
    was maar 1 nachtje en 2 dagen park.
    was toch wel gauw 500 euro kwijt aan hotel, reizen, eten en een klein souvenirtje voor die 2 dagen.
    door de kou wilden we ook niet erg lang blijven en dl vond veel dingen nog een beetje eng.
    in het park zelf is eten idd erg duur maar dat stuk net voor het park met al de winkeltjes zit ook een mac met normale prijzen

6. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    wij hebben nu een prijs van 1000 euro voor 3 nachten Sequoia incl halfpension.

7. Masa

Masa Bekend lid

1 jul 2014
    574
    2
    18
    Wij zijn met vliegtuig en auto gegaan wel beide buiten het hoogseizoen.

Met vliegtuig en hotel op loopafstand van het park waren we met 2 kinderen 1500 euro kwijt voor een weekend (3 dagen, 2 nachten) We (2 volwassenen en 2 kinderen.)

Daarna wilde we nog een keer en ook onze vriendin graag meenemen die in een rotperiode zat samen met haar dochter en hebben we besloten met de auto te gaan (7 zitter) om het betaalbaar te houden.
    3 volwassenen en 4 kinderen!! We waren net iets minder als 800 euro kwijt voor 2 overnachtingen op Davey Crocket range en 3 dagen entree.

Dus het is maar net waar je prioriteiten liggen! Met kleine kindjes wil je graag dichtbij het park zitten denk ik maar onze kinderen konden de laatste keer al goed lopen (7, 6, 4 en 2) dus was het geen probleem om in davey crocket te zitten. We parkeerde de auto bij het park en liepen een paar honderd meter naar de entree. Met kleine kinderen die nog niet goed kunnen lopen of ver kunnen lopen had ik dit niet gedaan en liever weer wat meer geld neergelegd voor een hotel vlakbij.

8. Icecube

Icecube Actief lid

29 jun 2013
    152
    0
    16
    Eindhoven
    Disney is geweldig voor kinderen en niet te vergelijken met een gewone vakantie.. Wij gingen er vroeger regelmatig heen en zijn laast met z'n allen (gezin+aanhang) weer heen geweest. Mijn dochtertje was toen pas 1 maar vond het ook geweldig, ze heeft het er nu nog over. Wij sliepen in hotel new port bay en waren rond de €350,- per persoon (volwassenen) all in aan kwijt,3 dagen in de meivakantie. Ik vind dat een redelijk bedrag, we hebben wel smiddags en savonds gewoon gegeten in het park/village dus daar niet op bespaart. + ook nog was souvenirs gekocht. Geboekt via België trouwens dat schol een paar honderd euro voor ons (7personen).
    Voor een eenmalig tripje zou ik wel boeken bij een disneyhotel of Disney partner hotel. De tijd die je per dag nog aan het reizen en parkeren bent voor een hotel/camping verder weg zou ik liever in het park besteden. Bij een jaarkaart is het een ander verhaal.. Verder vroeg in de ochtend naar de grote attracties gaan of een fastpass kopen. Kan niet in he portemonnee kijken natuurlijk, maar voor de kinderen is Disney echt fantastisch. Wij hebben elke maand een klein bedrag opzij gelegd en toen we na 1,5 jaar gingen stond er een mooi bedrag apart zonder dat je er echt iets van voelt.

9. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    We zijn in januari 2014 geweest, toen op een dijk van een aanbieding (kinderen t/m 11 jaar gratis toegang en verblijf en 40% korting voor volwassenen). We verbleven toen een weekend (vr-zo) in Cheyenne en waren toen € 310,00 kwijt.Dit is dus 3 dagen toegang, 2 overnachtingen en 2 dagen ontbijt). Daarna nooit meer zo'n aanbieding gezien!

Vervolgens hebben wij van herfst 2014 t/m herfst 2015 een jaarkaart gehad en daar heel veel gebruik van gemaakt. We verbleven toen op diverse locaties, zoals 2x in Novotel (slechts 1 afslag verder op dezelfde snelweg lag Disneyland) (ongeveer 75 per nacht incl ontbijt). Ook een aantal keer op Camping Le Chene Gris verbleven, voor ongeveer € 100 voor 3 nachten. Ik vind de reistijd van de camping echt heel erg meevallen hoor! Sowieso ga je met je jaarpassen lekker gebruik maken van de EMH dus ben je nog voor de mensenmassa uit het park al in en sta je op parkeerplaats A!

Nu weer sparen voor nieuwe jaarkaarten, helaas gaan de kinderkaarten er uit!

En ja Disney is duur.... We namen altijd zelf broodjes mee voor de lunch, die smeerde ik 's morgens op de hotelkamer of op de camping al. 's Avonds op het park eten, er zit een McD, die is aardig dezelfde prijs als in Nederland. We zijn ook wel eens bij Agrabah wezen eten, lekker maar ons alweer te duur, omdat ik voor mijn oudste toen al de volle mep moest betalen en hij eet echt maar zo weinig. We gaan ook vaak eten bij Hakuna Matata, lekker (maar ook ongezond, maar dat mag best eens).

Souvenirs maken het altijd nog duurder. Dus daar wel even paal en perk aan gesteld toen we jaarkaarten aanschaften. Nu mogen ze zelf sparen voor iets duurders, als ze dat zouden willen hebben en krijgen ze echt een kleinigheidje van ons.

10. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.798
    4.181
    113
    Ik raad je wel aan vooraf je restaurants te boeken.
    Wij hadden dit arrangement ook in het voorjaar maar konden bij aankomst amper nog iets boeken of op onmogelijke tijden (17.00 uur of 21.30 uur )

11. meid1987

meid1987 Fanatiek lid

20 mei 2010
    3.789
    1
    36
    Wij waren met 3 dagen disney daar zo'n 350 euro kwijt.
    Voor eten en cadeautjes etc (incl. Diesel en tol.)
    Verblijf incl ontbijt en 3 dagen park was 360 euro.

12. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Oke, misschien schrikken mensen van ons bedrag maar gezien wij in het Disney hotel zitten heb ik dat er voor over..

3 nachten en 4 dagen:
    Disney hotel, 1290 euro
    2 volwassenen, 1 kind van 7 en 1 kind van 1
    Inclusief halfpension 500 euro bij inventions en pauze gourmande voor 3 dagen

hotel de avond ervoor, extra nacht, 75 euro

Eten tijdens verblijf: 510

- zat, rijden naar Disney 25 lunch, aankomst tijdelijke hotel en avondeten in Village 80 euro avondeten, 20 euro tussendoor.
    - zon, rijden vanaf tijdelijk hotel, ergens ontbijten 25 euro ontbijt, inchecken disney hotel, 50 euro lunch in park, 10 euro drinken avondeten, 20 euro tussendoor
    - ma, 0 ontbijt, 50 euro lunch in park, 10 euro drinken avondeten, 20 euro tussendoor
    - di, 0 ontbijt, 50 euro lunch in park, 10 euro drinken avondeten, 20 euro tussendoor
    - woe, 0 ontbijt 80 euro uitgebreide lunch in park, 20 euro avondeten onderweg in auto naar huis, 20 euro tussendoor

Totaal tripje 2400 euro voor:
    3 overnachtingen disney hotel, + extra overnachting in de buurt
    eten voor 2 volw en 2 kinderen voor 5 dagen

O en qua lunch doen wij meestal bij Colonel haiti, daar heb je voor 12 euro voor een volwassenen een menu van drinken, pasta met tomatensaus en broodje knoflookboter.. Perfecte lunch

13. Merlijn1983

Merlijn1983 Bekend lid

4 mrt 2013
    999
    0
    16
    In het blockbuster cafe in de studios is het ook leuk lunchen, ze hebben daar panini's, kleine pizza's en tosti's, die zijn tussen de €6,- en €8,-!

14. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Ja klopt.. De pasta is daar lekker.. Maar al met al ook 10 euro voor eten met iets te drinken erbij.. Disney is gewoon duur helaas

15. Merlijn1983

Merlijn1983 Bekend lid

4 mrt 2013
    999
    0
    16

Ja het is overal prijzig, ik let wel op, maar als ik op vakantie ben wil ik ook kunnen genieten en lekker wat kunnen kopen voor het eten daar! Ik heb dan bijvoorbeeld geen zin om naar winkelcentrum in de buurt te gaan om broodjes oid te halen, eet gewoon het liefst in het park, dat vinden we ook het gezelligste, maar zo heeft iederr zijn eigen ding!

16. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis

Mee eens.. Wij rekenen ook altijd ruim.. Ook geld voor tussendoor.. Wil gewoon een bak popcorn kunnen halen als we dat willen hoor.. Zolang we het kunnen betalen, prima

17. Merlijn1983

Merlijn1983 Bekend lid

4 mrt 2013
    999
    0
    16

Ja inderdaad zo denken wij er ook over ;)

18. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Dat klinkt goed. Waar hebben jullie gezeten en wanneer?

19. essie1979

essie1979 VIP lid

17 okt 2007
    12.753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    Ligt er maar aan wat je wilt.
    Wij hebben de tickets voor Disney gekocht op internet bij een man die een vriendin bij Disneyland heeft werken en blijkbaar mogen medewerker tickets doorverkopen. Dus hij doet dat.
    Even ter illustratie een fantasy jaarkaart kost via hem € 140,- en een 3-dagen kaart € 155,-.
    Ik ben erg argwanend geweest, maar alles is prima verlopen en zijn recensies zijn ook super.
    Daarnaast hebben wij altijd op een camping of goedkoop hotel in de buurt gezeten, dan ben je niet veel kwijt.
    Qua zakgeld hadden wij altijd rond de € 500,- bij voor avondeten en souvenirs (voor 3 dagen).
    Vanuit Holland hadden wij voor de 1e dagen voor drank en broodjes bij voor de lunch.
    Het blijft door, maar het was het oh zo waard, allevier de keren dat we gingen!!

20. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Bedoel je Martijn van DLP-kaarten? Daar hebben heel veel van de dames hier (waaronder ikzelf) hun kaarten vandaan.

Deel Deze Pagina