schatting kosten DisneyLand Parijs

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door meintje, 1 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Oke, ik wet dat er een heel groot topic is over DisneyLand maar ik kom daar niet echt wijs meer uit. Wij zijn er nog nooit geweest en langzaamaan ontstaat het idee om er over 2 jaar heen te gaan als we 10 jaar getrouwd zijn. Met onze twee kindjes natuurlijk van dan 8 en 6 jaar.
    Nu kunnen wij niet zomaar vanalles boeken en gaan, dus ik denk dat we er voor moeten sparen. Maar wat ben je nu ongeveer kwijt als je met 4 personen er naar toe wilt (met de auto) voor park en verblijf? Ik neem aan dat je er ook wel een paar dagen naar toe moet gaan wil je op je gemakje alles een beetje bekijken toch?

Ik snap uiteraard dat er geen precieze getallen zijn en dat je het zo gek kunt maken als je zelf wilt, maar een globaal idee zou heel fijn zijn om te hebben. Bedankt alvast!!

2. LoeForceOne

LoeForceOne Fanatiek lid

28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    Je moet goed rond kijken en op het juiste moment boeken. Vaak heb je acties als 5 dagen gaan is 4 of soms 3 betalen of kinderen onder de 12 gratis toegang of verblijf.

Het ligt er ook aan in welk hotel je wil blijven en hoe lang.

Wij hebben 4 dagen disney gedaan (2 dagen disney 2 dagen het park er naast) en dat was qua tijd in de parken prima te doen!

Wij zijn in de zomer geweest en hadden een prachtige camping geboekt aan een heel groot meer. Er ging een pendelbusje naar Disneyland (gratis!). We betaalden toen de tijd 19 euro per nacht met onze tent. Ze hebben ook andere accommodatie. Dit is wel wat duurder maar nog goedkoper als de disney hotels.

Als je niet het disney land hotel gaat zitten (die is erg duur, en aangezien je aan geeft dat je er echt voor moet sparen), maar 1 van de andere hotels die dicht bij zit, (disney sequoia lodge dat is 1 van de goedkopere hotels, disney hotel zelf is 300 a 400 euro duurder)
    het volgende kwijt (let op het is een schatting ik weet niet in welke maand je gaat, welke aanbieding er dan zijn etc). Maar dit heb je ongeveer nodig.

€ 1.363,60*

Dit is voor 4 nachten (5 dagen park) inclusief toegangstickets voor iedereen met ontbijt.

Mocht je 3 nachten (4 dagen park) gaan dan ben je
    € 1.092,00* kwijt inclusief ontbijt

Eten en drinken in het park is erg duur. Je moet zeker rekenen op nog zo'n 250/300 euro voor middag eten en avond eten in het park. En dat is al krap!

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.221
    7.272
    113
    Vrouw
    Brabant
    Er zit volgens mij op een kwartier rijden (gaat een shuttlebus) een hotel (Kyriad?), die is niet zo duur in vergelijking met de Disney hotels.

Eten en drinken zou in de supermarkt kopen en meenemen. En dan misschien wel een ijsje overdag op het park kopen. Als je al je eten daar koopt ben je inderdaad veel geld kwijt, maar dat is bij elk attractiepark.

4. Wat het verblijf betreft, hangt het héél erg af van waar je wilt verblijven en wanneer je wilt verblijven. De verschillen tussen bijvoorbeeld februari en de zomer zijn echt enorm en je kunt natuurlijk in het Disney Hotel slapen, of in één van de goedkoopste hotels (en dan heb je nog alles wat daar tussenin ligt..). Daarnaast zijn er regelmatig acties (2 nachten gratis e.d.). Het is het verstandigst om te gaan vóór je jongste 7 wordt, dan hoef je daar in ieder geval niet voor te betalen ;)

Wij zijn vorige week geweest, 4 nachten / 5 dagen. In het Santa Fé hotel, één van de goedkoopste hotels van Disney. Wij hebben daar €580 voor betaald, onze kinderen waren allebei gratis ;) Even als voorbeeld; precies hetzelfde hotel, hetzelfde aantal dagen en nachten etc., kost momenteel ruim €1000 op de website. Écht op aanbiedingen wachten dus!

Wat het eten betreft; er zijn mensen die beweren dat er in Disneyland ook goedkope restaurants zijn, maar met 'goedkope restaurants' bedoelen ze dan meestal de restaurants waar je tussen de €10 en €15 betaalt voor een klein beetje patat met een hamburgertje erbij, of een minuscule pizza :p Wij dachten het budget een béétje binnen de perken te houden door naar de McDonald's te gaan, maar de McDonald's is daar véél duurder dan hier. Hier betalen we zo'n €16 als we een keer met z'n vieren bij McDonald's eten, in Disneyland betaalden we ruim €25. Wij hebben op 2 avonden eten besteld bij restaurants die niet bij Disney horen. Dat werd dan bezorgd bij de receptie en de receptie belde ons dan op dat onze bestelling er was :p Ze waren er bij de receptie niet heel blij mee, maar so be it :D Pizza.fr | Commander pizza - commander repas - Livraison à domicile is een soort van Franse thuisbezorgd.nl. Als je op google zoekt op 'Eten bestellen Frankrijk', kom je op de Nederlandse versie van pizza.fr terecht.

Dan heb je de reiskosten nog, is uiteraard afhankelijk van waar je vertrekt. Wij reden vanuit Zuid-Holland en hebben anderhalve tank verbruikt, zo'n €80. Ook zit je nog met de tol op de Franse wegen; ik hoorde overal dat dat zo'n €15 zou zijn (heen én terug), maar op de heenweg stuurde onze navigatie ons langs zo'n rare route, dat we een keer €13 moesten betalen, een keer €9 en een keer €3. Allemaal kleine bedragen, maar het tikt héél snel aan.

Qua souvenirs kun je het natuurlijk zo gek maken als je wilt.. Ik had vooraf al een paar cadeautjes voor de kinderen gekocht (2 knuffels en de bekende Mickey-oren waar íédereen in Disneyland mee loopt), zodat we ze niet in Disneyland hoefden te kopen. In Disneyland betaal je al snel €5 - €7 voor een sleutelhanger en €25 voor een knuffel. Maar goed, dat weet je vooraf, ook als je wél iets wilt kopen in Disneyland (wij zijn uiteindelijk ook gezwicht ;) ), kun je je daarop voorbereiden.

Verder hebben wij een heleboel boodschappen van thuis meegenomen. Broodjes voor de eerste 2 dagen, heel veel flesjes drinken zodat we dat écht niet in Disneyland hoefden te kopen, uitdeelzakjes chips, koekjes, komkommer, e.d. Als je aan het begin van het jaar gaat, kun je alles koel houden in de auto en anders is een koelbox een goede optie..

Zo, da's een hele lap tekst geworden, haha. Precieze bedragen kan ik je verder niet geven, omdat dat echt van heel veel dingen afhankelijk is, maar nu weet je wel een beetje waar je allemaal rekening mee moet houden :)

5. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Wij boeken altijd via magische nachten de actie dat je twee dagen gratis krijgt en kinderen t/m 6 gratis. We waren vorige maand voor 5 dagen, 4 nachten 2 volwassenen 2 kinderen in sequoia lodge (disneyhotel, niet een van de goedkope maar middenmoot) 690 euro kwijt.
    Budget voor eten/drinken/souvenirs/brandstof/tolwegen 700 euro. Maar dan hebben we wel goedkoop gegeten en lunch enzo bij supermarkt gehaald. Dus all in 1400-1500 euro voor 5 dagen.

6. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Het is inderdaad afhankelijk in welk hotel je wilt, en ook in welke periode je gaat. Zelf vind ik dat als je naar disney gaat, het helemaal echt is, als je in een hotel van disneyland zelf slaapt. Gewoon omdat het dan helemaal compleet is, en je tussendoor zo even naar je hotel wandeld (of de bus pakt)
    Wij verbleven in Cheyenne vorige week van maandag tm vrijdag. Met 4 personen (onze oudste zoon werd als volwassen gerekend) Wij hebben tijdens de "ja" dagen geboekt volgens mij. Wij betaalden 716 euro voor 4 nachten en 5 dagen in beide parken incl ontbijt.
    We hebben wel eens in de duurdere hotels geslapen, maar ach je slaapt er alleen, dus dit was prima.
    Met een 10 minuten wandel je het park in.
    Kosten voor de brandstof (diesel) 100 euro totaal. Tolwegen 2 x 16 euro. Wij aten gewoon op het park, en waren ongeveer maximaal 50 euro kwijt (avondeten)
    Boodschappen zoals brood, beleg, water, koffie, thee, snoep, drinken, koekjes etc namen wij van huis mee.
    Wij hadden 2 thermoskannen mee, en s'ochtends zette ik even koffie en thee (waterkoker en koffiezetapparaat mee;)) en dat namen wij mee het park in, broodjes fruit etc.
    Ontbijten deden wij dan in het hotel, en voor overdag namen wij dan genoeg eten een drinken mee.
    Qua cadeautjes en dingen kopen daar, tja dat heb je zelf in de hand natuurlijk.
    Als je uitgaat van 1500 euro moet je meer dan genoeg hebben lijkt mij, afhankelijk van welk hotel en periode dan.

En het kan idd nog goedkoper als je in een hotel of camping in de buurt gaat staan. Maar ik weet niet of dat is wat je wil.

Ik vind februari trouwens een goede periode om te gaan, de drukte is goed te doen, zelfs in de vakantie. Zomerperiode ben ik ooit eens geweest, en doe ik nooit meer. Zo druk en dan de brandende zon! Maar dan is het ook een stuk duurder denk ik.
    Je hebt minimaal 3 dagen nodig denk ik voor beide parken, al gaat mijn voorkeur uit naar 5 zodat je de attracties vaker kan doen:D

7. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    Zoals de meiden hierboven al zeggen. Kijk eerst welke periode . Snuffel anders nu al wat aanbiedingen en verschillende periode af met de leeftijden die je kinderen dan hebben. Zo heb je een beetje een inschatting. Voor de disneyhotels kun je het best bij Disney zelf boeken dus kijk bij die aanbiedingen.

Qua eten kun je in het Andere topic een paar paginas terug links vinden waar de menus met prijzen van restaurants staan . Zo kun je daar oom een inschatti g van maken.

Persoonlijk zou ik gaan voor 4 dagen. Omdat het de eerste keer is en je toch alles wil zien. De eerste drie mnd zijn het goedkoopst en rustigst in de parken.

Disney met laag budget is best mogelijk. Laatste keer hadden wij voor vier dagen 600 euro bij ons. Dit ging makkelijk op. Wel inclusief de reis dus ook brandstof zat hierbij.

8. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ligt er helemaal aan of je in iets van disney zelf wil slapen of iets ergens anders ook prima vind. Je hoort/leest vaak dat een disney hotel/verblijf er bij moet horen om het magisch te maken maar ik vind dat persoonlijk dikke onzin :D
    Je slaapt er tenslotte alleen maar en dan vind ik 500 euro of meer echt belachelijke prijzen...
    De eerste keer hebben in een wegmotel gezeten incl ontbijt. Helemaal prima voor dat geld. We waren iets van 135 euro kwijt. Vorig jaar heb ik met de kids 4-5 dagen een stacaravan gehuurd op camping chene gris, 25 minuten van disney af voor 150 euro! Alles bij elkaar is het er echt niet minder magisch om geworden, kids vonden het geweldig.

9. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Dat is inderdaad heel persoonlijk ja;), wij vinden het heerlijk om na een dag disneyland zo naar je hotel te wandel. Of als je tussendoor even terug wil om welke reden dan ook dan ben je er zo. En het grootste voordeel vind ik dat je bij de meeste disneyhotels het voordeel hebt dat je 2 uur eerder het park in mag, je wandeld zo naar binnen om 8 uur. Dat is ideaal, nauwelijks wachttijden, wij konden steeds zo doorlopen bij de attracties.
    Vind ik wel iets om te overwegen, zeker als je maar eenmalig een paar dagen naar disneyland gaat.
    Mensen met een jaarpas die misschien wel 5 x per jaar gaan, snap ik dat die overwegen ergens anders te overnachten.
    Maar bij een enkel disneybezoek hoort voor mij wel een disneyhotel bij, ondanks dat je er alleen maar slaapt;)

10. LoeForceOne

LoeForceOne Fanatiek lid

28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    Dat klopt, en ik heb ook nog herinneringen dat al die figuren in het hotel liepen en tijdens het avondeten in het hotel als entertaiment waren. Ik had een roze handtekeningboekje en had in het hotel alle handtekeningen van pluto, mickey Mouse etc gescoord. Wat was ik dol gelukkig haha! Denk dat ik toen een jaar of 5/6 was. Ik vond het Disney Hotel als klein meisje echt magisch. Maar goed je budget moet er wel voor zijn.

11. megacarls

megacarls Niet meer actief

#11 megacarls, 2 mrt 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 mrt 2016
    Wij zijn in feb geweest in davy crockett. 5 nachten voor de prijs van 3. Kinderen t/m 6 jaar gratis. Onze kinderen zijn 5 en 2 dus die gingen gratis mee. We waren voor het verblijf 595,- kwijt.

Wij hebben 2 keer getankt en we hadden ongeveer 2x een kleine 15,- tol (heen en terug).
    We hebben heel veel meegenomen. Dat kon natuurlijk in het davy crocket. Dus ontbijt en lunch had ik allemaal bij me. Ook drinken en tussendoortjes.
    We hebben in het park elke dag een kopje koffie genomen (of 2). Daar was ik 3,50 per bakje voor kwijt gemiddeld, maar ik heb me dan ook 1 keer laten verwennen met een siroop en slagroom erop. Jammer genoeg ging uiteraard die er voor 50% overheen ;)
    Een enkele keer hebben we er wat bij genomen.
    Ik heb 2 keer gekookt in het huisje, dat had ik van huis meegenomen. 1 dag hebben we in de village gegeten. Je kunt de menukaarten opvragen en ik geloof dat we rond de 80,- kwijt waren maar daarvoor hebben we echt heerlijk gegeten. 2 gangen menu inclusief drinken en superleuke service. Was het steakhouse.
    Met de eerste dag hebben we onderweg gegeten. Dat is ook niet goedkoop. In Belgie stond er nergens een McD langs de weg (langs onze route iig niet) dus we hebben gegeten voor 40,- geloof ik. Ik vond het niet goedkoop en had berekend op 25,- voor 2 menuutjes en 2 happy meals.
    Met de laatste dag hebben we 4 hotdogs gehaald op main street welke we gegeten hebben tijdens het kijken van de parade. Daar hadden we voor die laatste dag ook echt wel genoeg aan.

Een schatting van wat we hebben uitgegeven:
    Verblijf: 595
    Kosten aan eten en drinken in het park: 200
    Benzine+tol: 175 (zijn met volle tank vertrokken, auto v/d zaak)
    Boodschappen (meer meegenomen dan we nodig hadden): 75
    Souvenirs: 20+20+30 (beide mochten ze 1 ding uitzoeken en wij hebben kerstballen meegenomen) = 70
    Eten en drinken onderweg: 40

Ik had er de kinderbijslag voor opzij gezet (1x) Voor het daar zijn. Andere kopen er kleding van, wij hebben onze kindjes een droomvakantie bezorgd en hopelijk is dat ook een keer goed ;)
    Normaal gesproken merken we niet eens dat het erbij komt. Daarom nu bewust opzij gezet want het is toch een extraatje.

12. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Fijn om zo een beeld te krijgen, al vind ik het wel een hoop geld...:)
    Toch maar eens goed gaan nadenken over de invulling en periode. Rondom ons trouwen (juni) lijkt dan niet zo gunstig dus daar valt wel winst op te behalen.

13. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    OMG wat een geld! Daar kan je 2 weken van op vakantie naar zuidfrankrijk!!!

Onze kinderen zijn 9 en 6,5 en wij zouden toen dat oad failliet ging, zijn gegaan. Toen alles gecanceld en wel ons geld terug gekregen en hebben we een rondreis door ierland gemaakt.

Nee wij gaan niet meer naar Disneyland. Als ik TS was zou ik naar idd naar de aanbiedingen kijken!!

14. Merlijn1983

Merlijn1983 Bekend lid

4 mrt 2013
    999
    0
    16
    Het ligt ook inderdaad wanneer je kan gaan, in de vakanties en weekenden ben je vaak duurder uit, vooral in de vakanties ben je voor 3/4 dagen zeker tussen de €700,- en €1200,- kwijt, buiten de vakanties en doordeweek of in de vroegboek heb je wel eens leuke aanbiedingen, dagen gratis, korting of tot 6 jr gratis en dan kan je wel eens voor een leuk prijsje boeken schatting tussen de €500,- en €750,- red je dan wel(dit is dan voor santa fe en cheyenne, de goedkoopste disney hotels, maar wel heel leuk, kyriad is weer net 5 min verder, maar scheelt niet veel met deze, gaat vaak om een paar tientjes)

Ik zou zeker 4 dagen gaan wil je alles zien, meemaken etc, maar 5 dagen vind ik nog fijner, vooral als je in een vakantie periode gaat zou ik 5 dagen gaan, omdat je dan meer tijd kwijt bent aan wachtrijen.

Eten is net wat je zelf wil, fastfood is daar minder duur, wil je 5 dagen fastfood(globaal rond de €15,-volwassenen of €8,-kind)of wil je ook gewoon een keer naar een restaurant(bv een normaal buffet restaurant €35,-volwassen en €15,-kind), echt sjiek betaal je flink meer(globaal €35,-kind en €50,- of meer volwassenen).
    Een lekkernij of een koffie/thee/fris zit je ook vaak op €3,50 per ding, dit is mij ervaring met de prijzen, het is natuurlijk anders als je zelf al flink wat meeneemt het park in, scheelt in kosten. Wij houden nooit zo van sjouwen, dus hebben meestal 1 rugzakje met kleine zakjes snoepjes en de rest kopen we daar.
    Hoop dat je er wat aan hebt, ik ben 13 keer geweest, dus wel wat ervaring betreft prijzen etc
    Boek je een disneyhotel heb je daar zowieso ontbijt bij.

15. Merlijn1983

Merlijn1983 Bekend lid

4 mrt 2013
    999
    0
    16

Zo heeft gelukkig ieder zijn voorkeur, vakantie vind ik leuk, maar ik zou liever naar Disney gaan ;)

16. Merlijn1983

Merlijn1983 Bekend lid

4 mrt 2013
    999
    0
    16

Tegenwoordig scheelt kyriad niet meer zoveel met santa fe of cheyenne, dit komt omdat disney vaak aanbiedingen heeft op de disney hotels en kyriad niet omdat dit geen officieel disney hotel is!

17. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw

Wij verbleven in Cheyenne vorige week van maandag tm vrijdag. Met 4 personen (onze oudste zoon werd als volwassen gerekend) Wij hebben tijdens de "ja" dagen geboekt volgens mij. Wij betaalden 716 euro voor 4 nachten en 5 dagen in beide parken incl ontbijt en dit was in de vakantie dus het kan wel, ik vind het nml niet duur voor de vakantieperiode;)
    Ook vond ik de wachtrijen meevallen. De drukke attracties zoals ratatouille en crushcoaster moet je direct bij opening pakken zorgen dat je er als eerste staat. Tussen 8 en 10 kan je gebruik maken van de vroege entree als je in een disneyhotel verblijft. Als je de dreams en parade op 1 avond pakt, kun je de andere dagen op die tijd naar de " drukkere" attracties, die zijn dan aanzienelijk rustiger. En sowieso rond etenstijd scheelt de wachtrij ook, dus eerder of later gaan eten.
    Wij hebben nooit lang hoeven wachten, 1 x bij de tower of terror. 45 minuten. Terwijl de andere keren 20 was.
    En gebruik maken van fasttickets. In de zomervakantie is het natuurlijk wel veel drukker;)

18. Cathelijne1986

En wij waren in de voorjaarsvakantie 690 kwijt voor sequoia lodge 5 dagen 4 personen. Dus het kan goedkoop, maar je moet de prijzen heel goed in de gaten houden. (Reken maar: 690 is 34,50 euro per persoon per dag, entree plus hotel. Dat is niet duur)

19. Cathelijne1986

Goede prijs ook!!!

20. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    laatste tijd zijn er ook acties dat je gratis half pension hebt dus dat drukt in je kosten. Maar ik sluit me aan bij bovenstaande mensen. goed naar aanbiedingen zoeken en het ligt er echt aan waar je gaat eten, maar is overal aan de prijs

Deel Deze Pagina