verjaardag! avondeten? tips?

Discussie in 'De lounge' gestart door augurkjes, 11 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

we hebben hier over een poosje een verjaardag en verwacht een hoop mensen die mee blijven eten.

Wat eten jullie nu dus altijd als avond eten op een verjaardag.

(zit er weel beetje tegenop zoveel mee eters maar maakt niet uit )

Dus wie heeft er goede tips, wat makkelijk snel is en niet te duur en uitgebreid :oops:

bedankt alvast

2. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik maak in zo'n geval al een boel borrel hapjes wat ik rond half 5 op tafel zet. Dat scheelt een boel trek ;)
    Wat je dan kan maken, een paar pannen soep, stokbrood (met tomaat en kaas uit de oven, oid) salades (maaltijdsalade, huzarensalade). Een schaal met gehakballetjes, kippenpootjes (kan prima koud).
    Zo doe ik dat eigenlijk altijd wel. Probeer er dan wel wat van te maken met kruiden e.d. Je kan alles van te voren maken, scheelt veel tijd!

3. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Grote pan soep, kaas-uienbroodjes, stokbrood.
    Doe ook wel eens nasi, kip en satesaus, komkommers in het zuur erbij.
    Bak fruitsalade toe.

4. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Soep met broodjes.. en allerlei soorten beleg..

5. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Meestal maak ik een grote ketel sate , en een grote ketel warm vlees ( soort van goulash ) paar turkse broden met kruidenboter .. huzaren salade , gevulde eieren en wat gehaktballetjes of zo ... dan heeft iedereen aardig zn buikje vol .. heb btw een heerlijk recept voor gehaktballetjes met zelfgemaakte knoflooksaus , dus als je wil laat ff weten :)

6. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Wij hebben hier de verjaardag gevierd van Eva.
    Er aten ook wat mensen mee. men zit dan toch vol van allerlei hapjes, dus ik had soep gemaakt en daarbij worstenbroodjes en saucijzenbroodjes

7. baby blue

baby blue Fanatiek lid

24 jun 2008
    1.163
    0
    0
    Groningen
    Meestal zitten de gasten al redelijk vol van de hapjes, dus ik zou inderdaad niet te veel moeite doen voor het avondeten... Wat sommige al hebben gezegd, grote pan met soep en een broodje.... Stokbroodjes met salade... En anders is er altijd nog een frituurpan ;)

8. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

ja zaten eerst aan frituur te denken maar dan blijf je bakken de hele avond. En echt lekker eten kan je dan niet want je blijft bakken voor zo grote koppel

Denk dat het inderdaad grote pan met soep word en gewoon dan broodjes met beleg of iets. En in de avond gewoon nog bitter garnutuur denk ik dan,
    en staat hier nu ook leuke tips bij bedankt.

Ga eens goed denken wat het ECHT gaat worden.

Nogmaals bedankt

9. baby blue

baby blue Fanatiek lid

24 jun 2008
    1.163
    0
    0
    Groningen
    Of je kan ook alleen frikandellen en/of kroketten met bolletjes doen. Voor iedereen patatjes bakken kan wel een beetje veel zijn inderdaad.

Succes en alvast een gezellige verjaardag ;)

10. Writer

Writer Niet meer actief

vandaag had ik gemaakt , verjaadag dus he ;) of breid ,wou ook makkelijk

wrap's gevuld met zalm,blaadtje sla en smeerkaas
    knack worst van blik gewoon
    een pizza
    kantklare pannekoeken
    stokbrood
    kantklare salade's zalm,tonijn enzo

gril worst
    komkommer,ananas schijfjes
    feta blokjes
    pasta salade met tonijn en van alles door heen

het is nog genoeg over haha , want heb niet heel veel visite 's

11. Hier altijd een verjaardag met veel eters het volgende serveer ik vaak:

-pizza's salami en tonijn ( Lidl)
    - kippetjes van Lidl hoef je alleen in de oven te doen
    -eigen gemaakte gehaktballetjes kan je al voorbereiden, gehakt, knoflook, geklutst ei, djintan,ketoembar, sambal en ketjap en in ketjap braden
    -stokbroden
    -kruidenboter
    -huzarensalade of aardappelsalade kant en klaar
    -zak patat voor de kinderen
    -ceasar salade zelf gemaakt met pakje

En ook wel eens:
    -Marokkaanse of turkse broden door de lengte snijden
    beleggen met ( daarna in parten):
    1.roomkaas bv philadelphia, zalm en rucolasla
    2.bacon uitbakken en dit op het brood doen en aan de andere kant eiersalade
    3. mayo, kipfilet en gebakken uitjes

Pastasalade, fusili, pesto groen, ui , tonijn olijven

Paprikasoep mt tortillachips en geraspte kaas erop

Hier wordt er altijd nog behoorlijk gegeten. ( in de zomer gaat de bbq altijd aan voor de sateetjes)
    En iedereen vind altijd alles lekker

Ik hoop dat je hier wat aan hebt

12. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Hier precies hetzelfde! :D

13. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Ik deed meestal ook een pan soep tot de laatste verjaardag.
    Had besloten om een pan nasi en bami te maken, had voor beide gerechten de mix enz al helemaal voorbereid dus hoefde op de dag zelf alleen nog bami en rijst te koken. Kroepoek, satesaus en komkommer erbij en klaar! Ideaal en het was een groot suc6!

14. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    De dag van tevoren een grote pan chili con carne maken, op de dag zelf een pan met rijst en net vóór het eten een salade! Supersimpel, want dan hoef je de chili en de rijst (met een beetje olijfolie er doorheen) alleen maar in de magnetron te doen.

15. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    mijn broer heeft laatst een hele grote pan soep zelf gemaakt en broodjes knakworst erbij

16. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Broodjes met beleg vond ik juist zo enòrm tegenvallen, ik heb me, samen met mijn zus en moeder, een breuk staan smeren :evil:

De laatste verjaardag met veeeeeel eters heb ik macaroni gemaakt. 's Ochtends al een grote pan saus gemaakt zodat ik die 's avonds alleen nog maar op hoefde te warmen. Macaroni koken is zo gedaan, saus erdoor roeren et voila, een heerlijke maaltijd. Ik zet dan nog geraspte kaas en ketchup op tafel..

Voor de saus heb ik zakjes van Knorr voor macaroni gebruikt, ik geloof een stuk of 4. Een kilo gehakt, 2 bakjes champignons, 4 à 5 paprika's in kleine blokjes en 1 of 2 uien. Dit allemaal even lekker aanbakken en dan het benodigde water erbij (kijken op het zakje, ik geloof bij 1 zakje 150ml, dus dat dan maal het aantal zakjes dat je gebruikt en dan kijken of je het wel allemaal nodig hebt, beetje voorzichtig toevoegen, het kan ook zijn dat je niets meer nodig hebt). En een kilopak macaroni, daar kom je al een heel eind mee, voor de zekerheid zou ik er 2 meenemen..

Je kan makkelijk de hoeveelheid saus aanpassen, gewoon een zakje extra en wat ingrediënten extra, net waarvan jij denkt dat het voldoende is...

Deel Deze Pagina