Sauna en ongesteld..

Discussie in 'De lounge' gestart door Lindah, 20 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindah

Lindah Fanatiek lid

21 apr 2012
    1.008
    145
    63
    Brabant
    Hoi!
    Morgen gaan mijn man en ik samen naar de sauna. Heb ik geregeld voor zijn verjaardag en zijn al heel lang niet naar de sauna geweest, dus heel veel zin in! Schoonouders komen de hele dag oppassen, dus alles geregeld..

Maar.. Ik denk dat ik vandaag of morgen ongesteld wordt..:(
    Mijn cyclus is behoorlijk onregelmatig dus vandaar ik daar niet naar gekeken heb met plannen.
    Nu heb ik gelezen over een 'wellness tampon', heeft iemand hier ervaring mee? De eerste twee dagen ben ik best heftig ongesteld dus het moet wel goed beschermen. En is hij makkelijk in te brengen?

Ik heb al gekeken naar andere uitstapjes maar niets haalt het nu natuurlijk bij de sauna..

2. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Waarom een speciale tampon? Je kan toch ook een gewone tampon in doen?

Heb ik laatste keer wel gedaan.. Tampon in en lekker gaan!

3. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.288
    263
    83
    alleen even goed op je touwtje letten :D:D:D

Zie vaak genoeg het touwtje hangen bij de vrouwen geen gezicht dan.

4. Lindah

Lindah Fanatiek lid

21 apr 2012
    1.008
    145
    63
    Brabant
    Beschermt die goed genoeg dan? Lees daar nl verschillende verhalen over en wil echt geen risico lopen.. Misschien stomme vraag maar wat doe jij met het touwtje?

5. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    #5 manamana, 20 okt 2015
    Laatst bewerkt: 20 okt 2015
    Nog nooit gehoord van een wellness-tampon. Ik ga ook liever niet ongesteld naar de sauna, maar ik zou gewone tampons gebruiken (en vaak verwisselen).

6. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Ik heb er nooit problemen mee gehad.. gewoon op tijd vervangen..

Wat doe je met het touwtje.. ik plakte hem er gewoon tussen :D:D

7. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Anders neem je een wat grotere maat tampon?

Touwtje kan je een beetje tussen je schaamlippen verstoppen.

8. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.288
    263
    83
    bedoel ik met touwtje ?? ik ben nog nooit ongesteld naar de sauna geweest :)

Tis meer trek hem meer naar achter ? zie je het minder.

9. Lindah

Lindah Fanatiek lid

21 apr 2012
    1.008
    145
    63
    Brabant
    Kende het ook niet maar las erover. Als je het google't kom je het zo tegen. Zijn ook gewoon te koop bij de DA maar zijn vlgs mij wel lastig in te brengen.. Ik heb het idee dat ik dan minder risico loop dan een gewone tampon. Nog meer mensen met ervaringen?

10. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Gewone tampon lukt prima hoor. Knip het touwtje extra kort of stop hem ook naar binnen :)

11. Manque

Manque Niet meer actief

Ik zou deze even bestellen/bij de drogist kopen: Beppy Soft+Comfort Tampon, tampon zonder touwtje.

Ik zie ook regelmatig ontsnapte touwtjes in de sauna en ik zou er persoonlijk niet zo bij willen lopen... Die sponsjes werken goed, zie je niet en zijn prima in te brengen en te verwijderen.

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.221
    7.272
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou gewone tampons gebruiken en de touwtjes een beetje naar binnen proppen ;)

13. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    ik moet eigenlijk best lachen zo. Maar inderdaad gewoon een tampon in misschien 1 maatje groter en dan het touwtje gewoon, tja er tussen friemelen. ,

14. Lindah

Lindah Fanatiek lid

21 apr 2012
    1.008
    145
    63
    Brabant
    Dus er een beetje tussen stoppen, haha, hoop dat dat goed blijft zitten..

15. Lindah

Lindah Fanatiek lid

21 apr 2012
    1.008
    145
    63
    Brabant
    Ja die lijken erg veel op de Welness tampon, heb jij deze ooit gebruikt?

16. MamavC

MamavC Niet meer actief

Ik knip het touwtje altijd grotendeels af, vind het geen gezicht :D

17. Manque

Manque Niet meer actief

Ja, ik heb altijd een pakje in huis voor het geval dat ik naar de sauna ga. Ik vind ze ideaal en ze hebben me nog nooit in de steek gelaten. De eerste keer voelde ik me heel onzeker, ik heb wel 10x op het toilet gechecked of het wel goed bleef zitten, maar het bleef echt goed op zijn plek. Daarna nog zeker 4-5x bij saunabezoek zo'n ding gebruikt. Ze zijn wel erg prijzig, maar ik vind dat het waard. Door al dat water raken gewone tampons snel verzadigd... Ik heb al een paar keer zo'n touwtje zien hangen bij andere vrouwen, ook wel eens flink verkleurd omdat de tampon dus zo verzadigd was. Sorry, maar je wil toch niet met een roodbruin touwtje tussen de lippen uit rondlopen? :( Dan kun je beter het touwtje eraf knippen, zoals hier ook al geopperd is.

18. Sifra

Sifra Niet meer actief

En een menstruatiecup zoals de Meluna dan?
    Volgens mij wel allen online te bestellen, dus weet niet of je m dan op tijd binnen kan hebben.
    Overigens heb ik zelf geen ervaring met een cup.

19. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
  20. Hester

Hester Niet meer actief

Hele domme vraag waarschijnlijk is dat niet echt mega onhygiënisch? :(
    Ik gebruik zelf altijd een inlegkruisje erbij omdat ik toch altijd iets doorlek ook al verwissel ik op tijd, op de een of andere werkt het niet echt bij mij. Verlies je dan niet wat bloed als je zit?
    Sowieso zou ik al nooit naar de sauna gaan, lijkt me heerlijk hoor, maar voor mij niet weggelegd. :)

Deel Deze Pagina