Samenlevingstest

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Momfulness, 15 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Hoi,

Omdat ik verschillende klachten heb die op endometriose kunnen duiden zijn wij vrij vroeg door onze dokter naar de gyn doorverwezen.

Vandaag heb ik op dag 11 van de cyclus een samenlevingstest gehad. Mij n eisprong komt meestal varierend tussen de 14 en de 17 dagen.
    Er was geen levend visje te vinden. De fertiliteitsverpleegkundige gaf aan dat dit heel normaal was en dat ik nog te vroeg in de cyclus zit.
    A.s. maandag op dag 14 mag ik terug komen.

Wie heeft hier ervaring mee? Ik maak me ondanks de geruststelling van de fertiliteitsarts toch een beetje zorgen dat het weleens mis kan zijn.

Verder waren er tijdens de echo 3 groeiende follikels te zien.

Ik hoor graag jullie mening/ervaring.

Groetjes Luna1

2. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Hoi Luna,

Ik heb, voor het zwanger raken van Jarissa, ook 2 keer een samenlevingstest gehad. Beide keren werkelijk 0 bewegende zaadcellen te zien. Alles was mors- en morsdood. De gyn. zei mij toen ook dat een negatieve samenlevingstest niets zegt. Een positieve test heeft waarde, een negatieve niet.

Na de 2 samenlevingstesten hebben wij even pauze genomen van de gyn. En ja hoor, in de kortst mogelijke tijd was ik zwanger! De gyn had dus helemaal gelijk!

Heel veel succes met zwanger raken.

3. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    misschien wel een rare vraag maar wat is een samenlevingstest?
    ben erg benieuwd

4. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Bij een samenlevingstest heb je een aantal uren voor je bezoek aan de gyn. sex op commando. Heel romantisch! Bij het bezoek aan de gyn. wordt vervolgens gekeken of levende zaadcellen aanwezig zijn bij je baarmoedermond. Als dat zo is, is je baarmoederslijm goed. Als dat niet zo is, kan het zo zijn dat je 'vijandig' baarmoederslijm hebt en dat de zaadcellen door je slijm vakkundig worden gedood voor ze de baarmoeder kunnen bereiken. Maar er kan ook niets aan de hand zijn als de test negatief is. Je baarmoederslijm is nl. maar een bepaalde periode in je cyclus vriendelijk. Meestal moet je dus in de aanloop naar zo'n test eerst een paar keer ge-echoot worden om het juiste moment te bepalen.

5. Gabbel

Gabbel VIP lid

21 apr 2008
    6.555
    14
    38
    Gelderland
    hoiii meid

je hoef je nog helemaal niet druk temaken hoor !
    mijn eerste test was ook een samenlevings test en de gyn kon ook geen enkele zaadcel vinden !
    toen werd mijn mannetje zijn zaad getest en die kon gewoon niet beter ;)
    en ik heb nu af gelopen woensdag weer een samenlevings test gehad en de zaadcellen waren volop aanwezig :D ik mocht zelfs ff onder de microscoop kijken en was wel grappig :D

Deel Deze Pagina