Hey dames, sinds een aantal maanden werk ik weer fulltime. Ik zal het heerlijk vinden om 1 dag in de week minder te gaan werken! Nu zat ik even te kijken naar mijn salaris op de site van loonwijzer met 32 uur en met 40 uur pw. Ik zie dat het niet uitmaakt, weet iemand dit? Ik weet dat de belastingen e.d. dan minder hoog zijn als je partime werkt. Als dit zo is ga ik zsm met mijn leidinggevende zitten, man zit met een burn out thuis en ik kan wel een dag vrij per week gebruiken! hoop dat jullie me kunnen helpen
Ik weet niet precies hoe het zit, maar ik weet uit ervaring wel dat het in netto-salaris heel weinig verschil maakt. Je verdient bijna net zoveel voor 4 dagen als voor 5 dagen werken.
Het lijkt me sterk dat er helemaal geen verschil in salaris is... Maar niemand kan je hier natuurlijk een antwoord op geven zo! Misschien kun je bij je leidinggevende aangeven dat je een dagje minder zou willen gaan werken en vragen of jullie salarisadministrateur een berekening wil maken voor 32 uur p.w.
ja ik dacht ook dat het voor mijn netto salaris niet veel uit zou maken? We hebben geen salarisadministrateur, hooguit een accountant en dat kost geld..
Dat er niet veel verschil tussen 4 en 5 dagen zit is onzin. Dat ligt nl helemaal aan wat je verdient. Ik ging een dag minder werken en dat koste me 400 euro netto. Das toch een aardig verschil. Maar goed, je kunt er dus vanuit gaan dat je 20% van je bruto loon kwijtraakt. Hoeveel dat netto is ligt dus aan je totaal loon. Als je net onder de belastingschijf duikt doordat je minder verdient kan het zo zijn dat het verschil minimaal is. Er zijn op i-net wel sites waar je proefberekeningen kunt maken, moet je maar eens googlen
Het zal altijd wel iets uitmaken, maar het scheelt geen 20% (terwijl je wel 20% minder gaat werken). Probeer anders nog een andere site die dit kan berekenen.
als je laag tot gemiddeld verdient scheelt het idd barweinig en echt geen 20% mijn moeder is ook een dag minder gaan werken en scheelt nog geen 50 euro netto per maand.
Iemand doet toch de salarisadministratie? Dat kan door een salarisadministrateur bij een accountantskantoor gedaan worden ja, maar wie weet heeft je werkgever gewoon een vaste prijs afspraak en dan kost een proforma berekening niks extra... En anders is het ook een paar minuten werk. Je kunt het altijd vragen toch.. sowieso is het wel handig om te weten of je werkgever het oké vind als jij minder gaat werken.
Bij mij scheelt het best wel. Ik ging van 32 naar 28 ( dus maar 4 uur per week) en leverde toch ruim 150 euro per maand in.
ja het lijkt me dus ook dat er 20% afgaat, dan scheelt het me zo 300 euro in de maand.. Ik heb gekeken op de site van loonwijzer, voor een berekening en daar staat dus geen verschil op... vandaar mijn topic hier. De salarisadministratie doet de accountant, helaas geen afspraken over berekeningen... net gebeld. Administratief verwerken van de salarissen doe ik.. ( als enige ook)
Bruto netto salaris berekenen met Proforma Lite van Raet Je doet je maansalaris *80%, dat neem je dus als nieuw bruto loon. Het is echter wel grofweg berekenen omdat je natuurlijk te maken hebt met sector inhoudingen, pensioenfondsen etc
Je kunt anders ook even op raet.nl/proforma een berekening maken. Als je de salarissen doet kom je daar wel uit. Ben zelf ook salarisadministrateur en het maakt wel degelijk uit als je minder gaat werken. Je moet net geluk hebben of je in een ander belastingtarief komt maar anders scheelt het gewoon veel. Ik ben zelf ook van 5 naar 4 dagen gedaan en het scheelt mij netto ook ongeveer 200 euro.
Hier 12 uur minder gaan werken en netto kost mij dat ongeveer 400 euro. Maar het ligt er gewoon aan hoeveel je nu verdient. Het lijkt mij sterkt dat het je niks scheelt op een dag. Heb je wel aangegeven dat je nu parttime gaat werken en hoeveel jer parttime percentage is?
Als ik een berekening maak met 1500 bruto en ervan uit ga dat een fulltime werkweek bij jullie 40 uur is dan zou je bij 32 uur 1028 netto overhouden. Heb geen rekening gehouden met pensioenpremie en bedrijfstak = algemeen. Het kan zijn dat de verrekening van de pensioenpremie hier in meegenomen is. En bij fulltime werken (40 uur) zou het netto dan 1258 zijn. Dus het scheelt nog aanzienlijk.
bedankt meiden, het is gelukt. het verschil is gewoon te groot voor me nog.. misschien na mijn salarisverhoging
oh jammer meid. Zou lekker zijn voor je als het toch kon. En eventueel een halve dag minder werken? Maar dan spreiden. Dus dat je de ene week wel fulltime werkt en de andere week een dag minder? Dan heb je 1 dag in de twee weekjes vrij.