Hallo Ik heb even een vraagje, ik ben nu zon 3 jaar vpk in een vp huis. Nu zag ik een leuke vacature in het ZH een opleiding voor kindervpk.. Ik zat even alvast beetje voor uit te kijken en zag behoorlijke verschillen in het salaris.. ik zit nu in schaal 45 trede 3 cao vvt en staat een maand salaris van 2600 ong. Op diezelfde trede van het ziekenhuis cao is het ong 200 lager!! Ik kan geen uurloon vinden maar ik zit nu op 16.80 op trede 3 maar van het zh staan alleen maandsalarissen.. Ik kan me niet voorstellen dat iemand die in het zh werkt minder verdient als in een vp huis... Weet iemand dit of weet iemand evt de uurlonen in het zh?? Alvast bedankt!
Nee dat snap ik wel maar ik dacht juist dat je in het zh ietsjes meer zou verdienen maar absoluut niet minder als in een verpleeghuis.. uurloon kan je toch vergelijken? Beide hebben ort etc
In zh zit je in een heel andere schaal, van een heel andere Cao. Maar over salaris kun je altijd onderhandelen. Maar opleidingsplaatsen zullen geen vetpot zijn.
Nee naja in principe is het dezelfde schaal dan zal het alleen over de trede onderhandelen zijn maar ja kans is groot dat ze dan iemand aannemen die niet zeurt over zijn salaris
Ik werk als verzorgende IG (schaal 35) ziekenhuis CAO, mijn loon ligt hoger als een verzorgende IG in de vvt CAO
Daar heb je gelijk in. Ik heb hier ook naar gekeken. De maximale trede voor een mbo verpleegkundige (is in beide cao's schaal 45) is in de vvt hoger. Vind dit zelf ook bijzonder gezien de verantwoordelijkheid in een ziekenhuis, mijns inziens, groter is.
Cao zkh zijn de uurlonen lager. Volgens mij is de eindejaarsuitkering en vakantie geld hoger. Je kan toch vragen of je er niet op achteruit hoeft te gaan, lijkt me niet gek en ook niet zeurderig. Meestal stellen ze dit zelf ook voor.