Salami en Chorizo: wel of niet?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Druif2008, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif2008

Druif2008 Actief lid

16 aug 2008
    287
    1
    0
    Ik had altijd begrepen dat je salami en chorizo gewoon mocht dooreten tijdens je zwangerschap omdat dit net als rauwe ham bewerkt is. Ik eet het dan ook gewoon en heb zojuist ook nog genoten van een Subway spicy Italian.
    Nu was ik even op internet aan het struinen voor wat andere producten, maar las tot mijn schrik bij het voedingscentrum en rivm het volgende advies:

Eet vlees, vis of schaal-/schelpdieren alleen als ze goed gaar zijn. Eet geen vleeswaren die zijn gemaakt van rauw vlees, zoals filet américain, tartaar, ossenworst of carpaccio en laat ook gefermenteerde worsten (cervelaatworst, chorizo, salami) liever staan.

Op andere sites staat dat je het weer wel kunt eten. Ik verkeer dus in enorme onzekerheid, want ik heb volop die gefermenteerde worsten zitten eten. Heeft iemand hierover al eens gesproken met de verloskundige of arts?

2. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    ik maak er heel vaak tosti's van en dan is het niet erg geloof ik, dan wordt het namelijk verhit!

3. MissT

MissT Niet meer actief

Ik eet het ook gewoon hoor!

4. Trees

Trees Niet meer actief

Ik vond het toen ook erg verwarrend en heb het aan mijn gyn gevraagd. Volgens hem mocht je dit gewoon eten en dat heb ik ook gedaan. Het enige waar ik mee oppaste waren de speciale salami's (dus niet uit een pakje).

5. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Verhit eet ik het wel, de plakjes uit de supermarkt eet ik ook gewoon.
    Alleen de echte worsten niet.

6. Druif2008

Druif2008 Actief lid

16 aug 2008
    287
    1
    0
    Ik was vanochtend bij de gynacoloog en het was voor haar ook nieuws. Zij vermoedt dat er nog geen duidelijkheid over is vandaar dat het RIVM heeft gezegd "liever laten staan". Ze zoekt het nog wel verder uit en ze belt ook nog naar het RIVM. Ze vond het ook vreemd dat ze dit niet wist en wil dit uiteraard ook weten voor haar andere zwangere dames.

7. Bubble

Bubble Lid

13 jul 2009
    64
    0
    0
    NULL
    Canada
    Sorry maar de verwarring gaat toch vooral om de worsten die jezelf nog snijdt?
    Gesneden plakjes (als in broodbeleg) salami zijn toch wel veilig?

Deel Deze Pagina