sabsimplex , middel tegen darmkrampjes.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kissi, 11 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kissi

kissi Actief lid

13 jul 2011
    271
    0
    0
    Hallo,

Weet iemand waar je sabsimplex kunt kopen ?
    apotheek of drogisterij?

2. MamaMoes

MamaMoes Niet meer actief

Wij bestelden het online, maar ik weet niet meer precies waar.

3. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Hier niet te koop. Alleen in duitsland geloof ik. Ik bestelde het dan ook bij een duitse apotheek.

4. Wondertjes1114

Wondertjes1114 Bekend lid

1 feb 2011
    519
    0
    16
    Wij hebben het in een Duitse apotheek besteld. Was binnen 2 dagen in huis. Werkte bij mijn zoon averechts. Was voor ons het bewijs dat de stof die in infacol en in grotere maten in sabsimplex zit de krampveroorzaakte.

5. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

Ja als je googlet op apotheek herzogenrath sab simplex dan vindt je de apotheek.heeft een speciaal gedeeltje op de website voor nederlandse klanten over sab simplex in het nederlands met info hoe je kunt bestellen. Wordt geleverd met factuur dus Achteraf betalen. Wordt snel geleverd

6. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.283
    10.251
    113
    Hier kregen we het advies om goede flessen te halen,goed tussendoor boeren,fietsbewegingen te maken met de benen,buikmassage.

Succes!

7. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Sab simplex is inderdaad Duits. Wij wonen vlakbij de grens dus het is zo gehaald bij de apotheek.
    Bij mijn zoon heeft het niks uitgehaald maar van Veel anderen hoor ik dat het een wondermiddel is.
    Het is inderdaad hetzelfde stofje als in infacol maar dan hogere dosis geloof ik (zoiets).
    Gewoon uitproberen zou ik zeggen, misschien is het voor jullie ook wel een wondermiddel:)

8. MamavanSa

MamavanSa Lid

18 dec 2012
    59
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hier goede ervaringen ermee met beide kids! Besteld via sint josef apotheek in duitsland

9. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Dit middel bevat net als infacol een ingredient dat lucht bind.

Kindjes hebben, helaas, nu eenmaal darmkrampjes.

Als sabsimplex of infacol helpt dan weet je dat de krampen veroorzaakt worden door een teveel aan lucht. Bij flesvoeding is dat vrij simpel, de fles werkt niet optimaal voor jouw kindje en mogelijk de houding en manier van klaarmaken.
    Teveel voeding en te snel drinken kunnen ook extra krampen veroorzaken.

Ik vind zelf de dr brownsfles erg prettig. Deze kan ipc niet vacuum gezogen worden en zorgt ervoor dat er geen extra lucht in de melk komt.
    Een voeding hoort altijd 15 tot 20 minuten (langer mag, korter niet) te duren waarbij je halverwege even boert.
    Het beste is om je kindje in ondersteunde zithouding te houden en de fles zo horizontaal mogelijk zonder dat er lucht in de speen komt.

De fv maak je als volgt kaar. +/- half heet water, net van de kook af. Dan het poeder erdoor en met een vork rustig roeren tot de poeder is opgelost. Dan aanvullen met koud kraanwater.
    Door het rustige roeren komen er geen luchtbellen in de melk. Door gekookt water te gebruiken dood je de eventuele bacterien die mogelijk in de voeding zitten.

Op deze manier hebben kindjes minimaal last van krampjes, helemaal voorkomen is helaas onmogelijk.
    Die, uiteindelijk, dure middeltjes kun je beter achterwege laten.

10. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    @averlhach, ik geef bv en dan kun je helaas niet wisselen van fles :p
    Ik ben wel sab simplex gaan gebruiken. Vooraf geven via een theelepeltje en het heeft een wereld van verschil gemaakt.

Wat het doet is dat het alle lucht die in het maagje komt vormt tot 1 grote luchtbel. Hierdoor gaat het opboeren beter en komt het inderdaad niet in de darmen terecht.

Wij hebben indertijd ook via st joseph apotheek besteld.
    Infacol hielp voor ons juist averechts (hoor je toch ook vaak)

11. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb het gekocht via mijn vk.. maar het hielp voor geen meter.

12. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Klopt, bij bv werkt het net wat anders.

Helaas heb ik daar geen verstand van, maar ik heb wel gelezen dat ook daar soms dingen aan gedaan kunnen worden. Uiteraard met bv blijven geven ;)
    Mocht je daar behoefte aan hebben kun je je persoonlijke vraag vast stellen aan de ervaren dames hier.

13. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    Ik heb het gekocht via internet. Heb nog flesjes over dus als je interesse hebt stuur maar pb. Scheelt je weer pakket verzendkosten want een los flesje kan best door de brievenbus (in bubbelenvelop)

14. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Misschien ten overvloede: hielp echt niks! Het is het idee dat je iets wil geven om te helpen maar echt het doet helemaal niks.
    Ik heb 4 kinderen en niemand is erbij geholpen.

15. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    Daar ben ik het niet mee eens. Bij mijn zoontje eerst infacol gebruikt en dat werkte niet. Toen zijn we overgestapt op sab simplex en had hij nagenoeg geen krampjes meer.

Bij dochter gelijk begonnen mer sab simplex en ze heeft sindsdien helemaal geen krampjes meer.

16. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Bij de oudste ook Sab Simplex gehad (woon in Duitsland), kan niet zeggen of het nu echt geholpen heeft...ze bleef haar avondlijke huilbuien houden, maar volgens de kinderarts was haar buikje echt opgezwollen als een voetbal door de vele lucht, en door de sab simplex raakte de buik wel minder gezwollen.

Bij de jongste heb ik een homeopatisch middeltje gebruikt met de naam Lycopodium, korreltjes die smelten op de tong. Dit werkte erg goed bij de jongste. dat Lycopodium is ook via de Duitse apotheek verkrijgbaar.

17. stelpie

stelpie Actief lid

22 jun 2013
    277
    2
    18
    NULL
    NULL
    Hier werkte het fantastisch!! Ook eerst infacol geprobeerd, maar dat werkte averechts, infacol verergert namelijk reflux klachten vanwege de sinaasappel smaak toevoegingen. Sab Simplex besteld bij st jozeph in Duitsland. Voor de 2e gaan we zeker weer sab simplex bestellen, al denk ik dat ieder kindje anders reageert. Maar vind infacol echt rot spul, dus dan liever sab simplex.

Deel Deze Pagina