Sab simplex

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Soof22, Mar 27, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Soof22

Soof22 Bekend lid

Aug 14, 2016
    507
    211
    43
    hallo,

Hier een kindje met enorme krampjes in de avond. Varieert van 1,5-3u.
    Infacol doet niks. Nu dag 3 sab simplex maar gister 2x dunne poep en vanmorgen mega dun. Normaal om de dag en dan gewoon zacht dun ma niet mega mega dun zoals nu.
    De krampjes blijven nog wel. Heeft het nut om het bijv alleen voor de avond fles te geven want dan heeft hij krampjes. Overdag niet en misschien word de ontlasting dan normaal...

Iemand ervaring met sab simplex die het niet in elke fles geeft?

2. Nora001

Nora001 Bekend lid

Jan 22, 2019
    507
    303
    63
    Female
    Ik heb het ook gegeven, alleen in de avond als hij veel krampen had. Of het werkt? Geen idee. Hij kreeg op den duur minder krampen, maar waarschijnlijk lag dat meer aan de rijping van de darmen dan aan de aan simplex.

Soof22 likes this.
  3. FoxyDiamond

FoxyDiamond Bekend lid

Jan 23, 2017
    637
    231
    43
    Ik gaf Sab Simplex vooral voor de nacht, en ook in de nachtfles maar weinig tot geen resultaat. Net als alle andere dingen die ik heb geprobeerd. (infacol, probiotica, osteopaat...) Het enige wat hielp was de tijd uitzitten want na 12 weken was het spontaan over

4. Soof22

Soof22 Bekend lid

Aug 14, 2016
    507
    211
    43
    Ja precies, je leest vaak dat het idd de tijd uitzitten is, dank voor je reactie

5. Eef92

Eef92 Fanatiek lid

Jan 8, 2016
    1,056
    475
    83
    Hier gewoon in elke fles sab simplex. Geef het Even de tijd.

Triesje91 and Soof22 like this.
  6. FoxyDiamond

FoxyDiamond Bekend lid

Jan 23, 2017
    637
    231
    43
    Ja helaas wel.. Ik baalde er enorm van want de krampjes begonnen bij hem al heel vroeg, nog toen de kraamverzorgster er was, die vond het ook al heel snel. Dus ik heb er echt 12 volle weken ingezeten, dag en nacht. Vandaar dat ik nog al hopeloos was met allerlei dingen proberen. Maargoed de dag dat hij 12 weken oud was, verdwenen ze als sneeuw voor de zon en had ik een vrolijke baby die eigenlijk zelden nog huilde.

Soof22 likes this.
  7. Saskia82

Saskia82 Lid

Mar 4, 2019
    21
    2
    3
    Female
    Wij geven het nu alleen nog als we het nodig achtten. Het werkt nl direct, daarom moet je ook aansluitend de fles geven.
    Ze is nu 10 weken en met 8 weken leken de krampjes minder. Nu lijkt ze weer meer krampjes te hebben, maar is sowieso onrustiger, minder slapen etc. Bij de laatste fles krijgt ze ze nog ivm de nachtrust en het lijkt te helpen.
    Bij krampjes werkt een warmtekussen ook.
    Rooibosthee zou ook werken; wij geven dit nu ivm stoelgang maar zou ook helpen tegen krampjes en rust in algemeen geven.
    Het is altijd zoeken wat helpt... succes

Soof22 likes this.
  8. Soof22

Soof22 Bekend lid

Aug 14, 2016
    507
    211
    43
    Die laatste zin daar kijk ik ook naar uit!;)

9. Soof22

Soof22 Bekend lid

Aug 14, 2016
    507
    211
    43
    Ja afgelopen dagen lijkt het wat minder en geven het inderdaad voor de fles van 19u want daarna is de enorme onrust maar hij poept zich aardig leeg erdoor als ik het ook door meer flessen doe

10. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

May 27, 2008
    2,602
    6
    38
    Female
    Infacol, sab simplex, ik heb het allebei geprobeerd maar het hielp weinig tot niks. Ik had bij Sab simplex zelfs het idee dat de krampjes nog erger werden, hij gierde het uit.
    Toen ben ik met alles gestopt (beetje zonde dat ik gelijk 4 flesjes sab simplex had besteld..) en geaccepteerd dat dit 3 maanden gaat duren. Het waren pittige weken (hier ook al krampjs vanaf 1 week jong) maar we zijn er zo goed als doorheen nu.

Wat bij ons wel goed hielp was masseren van het buikje met draai- en schepbewegingen, beentjes omhoog drukken en draaibeweging maken en onder de voetjes masseren. Dan kwam er vaak gelijk een dikke luier.

Sterkte voor de kleine en voor jou!

11. Soof22

Soof22 Bekend lid

Aug 14, 2016
    507
    211
    43
    Ik ben ook met alles gestopt, hier kreeg hij van de sab simplex 2 spuitluiers op een dag.... en echt zooo dun.
    Idd uitzitten! Vrijdag word ie 11weken;)

Lisszy likes this.
  12. Vie87

Vie87 Fanatiek lid

Sep 17, 2012
    2,802
    1,646
    113
    Ik gaf het ivm borstvoeding op een lepeltje voor iedere voeding.
    Hier hielp het allemaal niks. Heb het echt moeten uitzingen tot ruim 3 maanden. Toen was het zo goed als voorbij.
    Beentjes fietsen, buikje masseren, dat soort dingen hielp een beetje.

Share This Page