Ik probeerde laatst mijn verhaal al neer te zetten maar helaas bleef na mijn lange verhaal de pc vastlopen en was ik alles kwijt...dus hier nogmaals een poging: Ik woon in een kinderrijke buurt. Woon hier nu al bijna 6 jaar met plezier. Nog nooit problemen gehad met wie dan ook en mijn dochter ook niet (is net 7 geworden) Nou heb ik een behoorlijk tijdje terug een verhaal hier getypt over een man in mijn straat die het nodig vond om mijn dochter en wat andere kinderen te filmen die in de bosjes aan het spelen waren bij de buren aan de overkant. Aan de zijkant van dat huis staan bosjes en daar waren ze doorheen aan het lopen. Ben op de meneer afgestapt en had 'm vriendelijk gevraagt dat niet meer te doen want daar was ik niet van gediend. Meneer was aan het opletten voor de buren maar ik vertelde hem dat de buren aan de overkant volgens mij ook best zelf kunnen opletten. Ik sprak met hem af dat hij naar mijn huis toe kon komen als mijn dochter iets zou doen wat hem niet beviel. Meneer deed gewoon nog al moeilijk omdat vorig jaar ergens in de zomer zijn autoruit was stuk gemaakt en hij nooit heeft geweten wie daar verantwoordlijk voor was. Maar ja...heb hem ook gevraagt of het dan de oplossing is om 24 uur per dag met je camera voor het raam te gaan staan? Overigens ook een wijkagente gesproken...maar ja...het is een vrijland...en als meneer wil filmen dan mag hij dat gewoon...grrr Maar goed...daarna nooit meer wat gehoord. Tot afgelopen vrijdag middag laat: Ik ben lekker de hele middag aan het knutselen met me meissie....me jongens doen dan nog een middagdut. Om 16:30 komt er een vriendinnetje aan de deur vragen of Kelsey nog even komt buiten spelen. Vriendinnetje woont om de hoek en moet altijd rond 17:00 binnen zijn...dus vertelde kelsey dat ze meteen naar huis moest komen als haar vriendin ook naar binnen moest. Dames gingen er vandoor met hun tasjes en papiertjes en een pen. Speelde postbode en ik had met Kelsey afgesproken dat ze alleen bij mensen die ze kon een briefje in de briefen bus mogt doen. Niet bij vreemde...want niet iedereen kan het waarderen. Ze schreef op de briefjes: Lieve buurvrouw/man van Kelsey. Dat was alles. Naast die mensen waar ik dus ruzie mee kreeg woont een heel lief vrouwtje. Ze geeft Kelsey (en andere kids) wel eens een snoepje of een kleinigheidje. Kelsey is pas jarig geweest en ze stopte een kaartje voor haar in onze brievenbus. Kelsey was die vrijdagmiddag bij dat lieve vroiwtje voor de deur gaan zitten. (zij was zelf niet thuis) Ze zat samen met haar vriendinnetje op de stoep een briefje voor d'r te schrijven om in haar brievenbus te doen. Doet die man ernaast de deur open. Vraagt aan me dochter hoe ze heet...wat ze doet en of ze dat alsjeblieft bij haar moeder voor de deur wilt gaan doen. Als dat nog niet genoeg is komt de vrouw van die vent er ook bij en vertelt nog maals aan Kelsey dat ze weg moest wezen wat alles werd gefilmt. Kelsey raakt overstuur en rent huilend naar huis. Ik ben op dat moment bij een vriendin om de hoek terwijl ik een belletje krijg van mijn man en hij me vertelt over wat er net gebeurt is. Mijn bloed kookt want het gaat over die zelfde mensen waar ik al is eerder aan de deur ben geweets. Ik fiets er met een noodgang op af en druk op de bel. Geen gehoor...dus klop hard op het raam. Hoor de meneer binnen al zeggen "daar heb je d'r al". Een goed begin dus...moet wel even zeggen dat ik die mensen verder helemaal niet kan (op dat ene incidient met die man dan) en nog nooit een woord gewisseld heb met die mensen. Vrouw doet open....ik vraag haar (met al de kalmte die ik nog in me had) wat er is gebeurt waardoor mijn dochter zo overstuur was. Helemaal niets zegt ze....we hebben haar gewoon gevraagt of ze weg wou....en ja wij allebij kwam erachter aan. Ik antwoorde: 1 was niet genoeg...jullie moesten het beide zeggen tegen mijn kind? Plus...waar in de godsnaam bemoei je je mee. Ze zat niet bij haar voor (doet ze ook nooit want ze heeft er niets te zokeen) maar bij de buuf. Nogmaals vertelde ik haar dat ze gewoon haar mond moest houden en het aan de buuf moest overlaten of mijn kind daar wel of niet mag zitten. En anders had ze het de buuf kunnen zeggen wanneer zij was thuis gekomen en had ze je zelf antwoord kunnen geven. Mevrouw begon heel raar te doen. Kelsey bleek (volgens haar dan) altijd vervelend te zijn voor haar deur. Met stokken te gooien en met stenen te gooien. En nou is mijn dochter echt niet altijd een engeltje hoor...maar ik durf met alle eerlijkheid te zeggen dat ze door (bijna dus) iedereen hier in de buurt erg geliefd is. Krijgt van meerdere mensen bij mij uit de straat dingetjes en de buuf die direct naast deze mensen woont (heb haar na het incident die avond zelf gesproken) vind Kelsey werkelijk waar een schatje! Nou wat er toen uit die vrouw haar mond kwam rollen deed bij mij de bom barsten. Kelsey was een vieze gore smeriche huichelaar en een gore smiecht! Ik was zo van mijn plaat dat ik uit de top van me longen heb geschreeuwt dat als ze dat nog 1 keer uit haar mond liet vallen ik haar persoonlijk aan haar haar zou pakken en haar over straat zou slepen! ik weet het....niet netjes....maar mijn moederhartje he Godzijdank had ik mijn dochter daarvoor al naar huis gestuurt dus die heeft er niets van mee gekregen. Maar goed...na mijn uitval belde ze de polite....nou is goed...ik wacht wel zei ik. Ondertussen gaat het gesprek verder: Ik probeer...na mijn uitbarsting (en nog steeds erg kwaad) wel erg kalm te blijven en door te dringen bij mensen van de leeftijd eind 50 begin 60. Ik vroeg meneer of hij zelf kinderen had...kreeg een vreemde lach en van alles te horen over heen "perfecte" kinderen. Ja dat boeit me verder niet vertelde ik...maar hoe zou u het vinden als u in mijn schoenen zou staan. Maar ik word gewoon voor van alles uitgemaakt....triest...zielig enz... Mensen hebben het maar over hun stomme auto. Het beheerst werkelijk hun leven! Ik vroeg die vrouw....dat als Kelsey zo een naar kind was waarvoor ze nooit naar mij toe is gekomen...zoals ik met de meneer (die er bij stond) had afgesproken! Niet 1 keer aan mijn deur! Ja zegt die vrouw...je had je kind toch gelooft. Ja...nu ik wist wat voor een gekke het waren wel ja. Maar ze hebben het niet eens 1 keer geprobeert! Ik vertelde haar ook...wat weet u nou van mijn manier van opvoeden?...ik ken u niet eens en u mij niet! Maar dat moest haast wel slecht zijn met zo'n aso kind. Ik wou haar werkelijk van alles aan doen Maar dat kan niet he...ik ben moeder....en wat voor een moeder zou ik zijn geweest als ik me daadwerkelijk zo zou laten gaan! Ik leer mijn dochter ook dat je niets oplost door je handen en voeten te gebruiken...dat geld dan toch ook voor mij! En hoe is het mogelijk dat zij mijn kind net duivels vind maar haar buuf direct naast haar vind het een schatje? Op de vraag of er werkelijk nog nooit iemand aan de deur is geweest voor mijn dochter antwoorde ik met alle eerlijkheid "nee" Werd ik uitgelachen...want dat was onmogelijk met zo'n kind! Ze speelt pas anderhalf jaar buiten hoor Politie arriveert....gesprek gaat verder. puntje bij paaltje...politie vind die mensen onredelijk. Vinden dat ze de osessie van hun auto ook moeten laten vallen want ze moeten ook verder met leven...en op deze manier betrek je er iemand anders er ook mee in. Ja het is erg voor ze...maar je kan toch niet elk kind als de dader gaan zien? Het zijn kinderen van 5 t/m 7 En tuurlijk kunnen die dingen doen...maar het was nu wel erg vergezocht. Ik heb met die mensen in bijzijn van de politie afgesproken dat Kelsey NOOIT op hun stukje zullen staan (deed ze toch al nooit want nogmaals kent ze die mensen verder niet en heeft ze niets met hun) Heb ook met ze afgesproken dat ze hun mond moeten! houden als Kelsey op de stoep wil zitten bij de buuf. Het is niet haar pakkie aan....als ze wat aan het vernielen is zeg ik ja...maar ze was gewoon een briefje aan het schrijven! En ik EIS dat ze geen hoi, doei, boe of ba zegt tegen mijn kind. GEEN WOORD Ze kunnen (wel 5 keer gezegt ondertusse) naar mij toe komen als er iets is wat ze niet zint...en dan kan je het komen uitvechten met een volwassenen...een beetje dreigen dat mijn kind word gefilmt...stelletje debielen! Mijn dochter kan zich niet verweren tegen 2 van dat soorty mensen! Maar ondertussen doet het pijn...veel pijn ik heb nog nooit zo'n dergelijke situatie mee gemaakt als dit. En weet je...tegen mij kan je veel zeggen...ik kan veel hebben...ik haal me schouders op en vertel je gewoon dat ik wel wat beters te doen heb. Maar die vrijdag middag kwam ik erachter hoeveel emotie's en gevoel er naar boven kan komen als iemand anders zoiets naars zegt over je kind (echt onterecht ook nog) Zij zijn de volwassenen....zou je denken dan. Ik heb me echt ingehouden. Maar ik weet niet of ik voor mezelf in kan staan als mijn dochter nog is huilen en helemaal overstuur thuis komt door die mensen...og god help me dan...want ze zal het voelen. Sorry voor dit elende lange verhaal...maar ik moest het van me hart....liep hier al het hele weekend mee. Bedabkt iig voor iedereen die de moeite heeft genomen om het te lezen. Liefs een verdrietige moeder
*knuffel* Wat een idioten... Meer heb ik er niet over te zeggen.Althans, niks dat geschikt is voor op een forum.
Wat een onzettend achterlijke lui, ik zou precies hetzelfde hebben gedaan, en idd je kunt veel hebben als ze iets tegen jou zelf zeggen maar als ze aan je kind komen dan hebben ze aan mij ook een slechte. ik vind dat je je goed hebt in kunnen houden ik hoop dat ik dat in zo een situatie ook zou kunnen ben bang van niet Maar verder een dikke knuffel en ook voor je dochter zal voor haar wel heel bedreigend zijn overgekomen 2 van die grote mensen tegen haar...
Jeetje, wat een figuren die mensen! Gelukkig dat de politie hun ook onredelijk vindt, het ligt dus niet aan jou of je dochter! Sterkte met dit hele gedoe!
Daar sluit ik me bij aan *knuff* Vind het trouwens erg knap hoe kalm je bent gebleven, weet niet of het mij was gelukt.
Grrr... Ik leef met je mee... Deze mensen zijn rijp voor een aanleunwoning! Dit zijn altijd lastige situaties, als het om burenruzies gaat. Sta er boven en negeer ze totaal, ze zijn je blik niet waardig. Pfff...
Wat een ongelofelijke "pieppppp" mensen zeg. Waar halen ze het gore lef vandaan om zo met een kind om te gaan. Kan me goed voorstellen hoe boos je bent. Ik word er nu nog terplekke boos over. Wat denken ze wel niet met hun stomme ... auto. Ik vind dat je hier echt nog super mee om bent gegaan en dat je een goed voorbeeld naar je dochter hebt gegeven ( behalve dat schreeuwen misschien ). Dit verhaal zou ik aan iedereen in de buurt gaan vertellen laat ze het maar voelen hoor. Heel veel sterkte en een hele dikke digiknuffel.
heb er geen woorden voor, ik vind dat je goed hebt gehandeld en dat je je nog rustig hebt gehouden ook, gelukkig weet de politie er vanaf.. als er nog zoiets ooit gebeurd dan zullen ze eerder jou geloven dan die gekken!
Waar halen ze het gore lef vandaan Zeg! En wie is er nu de aso? Een klein kind wat totaal niets verkeerd doet zo behandelen.... Aanleun woning? Hebben ze die bij t gekkehuis?
Ik vind het heel knap dat je je zo hebt kunnen beheersen,Daarmee heb je i.i.g de eer aan jezelf gehouden!Maar jij geeft tenminste het goede voorbeeld! Maar wat zijn dat voor mensen met een heel laag niveau zeg! joh je moet maar denken die hebben heel de dag niks beters te doen..Maar ik kan best begrijpen als ze zo tegen je dochter uitvallen je niet lang voor jezelf instaat :x Maar dat jij netjes bent gebleven,en hun zo hebben zitten zeiken,verteld meer over hun als over jou Heel veel sterkte,en de volgende keer zou ik wel de straat met haar aanvegen en daarna bij het "GROFVUIL" dumpen!
God wat zijn er toch kind onvriendelijke mensen op aard, ik verbaas me daar weleens over! Mensen kunnen zo ver gaan! Ik vind het knap dat je je zo ingehouden hebt! Wat denken die mensen wel niet, tsss. Las laatst in de krant dat in A'dam volwassen mensen, eieren, vuilnis, pakken meel en dergelijke naar peuters gooien, ik vind dat zo erg he. Stel je voor dat jou kind een pak meel tegen zijn hoofdje aan krijgt, hij kan daar een doodsklap van krijgen. Ik snap dat soort PIEP mensen echt niet, zijn ze zelf nooit kind geweest?
Dank jullie wel voor jullie meedeleven hoor! Gelukkig heeft me dochter niets mee gekregen van de rest...ook niet van mijn geschreeuw....je weet nooit van te voren hoe je gaat reageren mocht je ooit in zo'n situatie terecht komen. Maar mijn god zeg...wat had ik het zwaar! Mijn man weet het hoor...de volgende keer (en hoop dat dat nooit komt) dat mijn meissie overstuur naar huis komt door toedoen van haar dan kan mijn man al van te voren de politie gaan bellen om me op te halen...want ze zal een behoorlijk tijdje niets meer kunnen zien! Ik heb het er dan ook voor over!
@pippeloentje: dat snap ik ook niet hoor!....en ze hebben notebenen zelf kinderen. Wel is waar ouder dan mijn dochter...maar die zijn toch ook klein geweest? Maar goed....dat ware vast perfecte kinderen die nooit wat fout deden enz...in hün ogen dan he. Het zijn gewoon kinderhaters! Had dus haar buuf al gesproken...want ook zij mocht weten wat voor mensen zij naast haar heeft wonen en daarnaast ook de moeder gesproken van het vriendinnetje van d'r waar ze op dat moment mee aan het spelen was.
Jeetje wat een verhaal.Woon zelf in een buurt met meerdere ouderen,maar die zijn (gelukkig) niet zo. Maar dat filmen,volgens mij mag ie alleen op eigen erf filmen en niet tot de buurvrouw of de stoep oid.
jemug wat een verhaal..Ik kan me er ook niet bij dat mensen zó ontzettend vol wrok of woede of whatever zitten dat ze dat op die manier tegen zo'n klein meisje moeten uiten. Hun verzoek om daar weg te gaan was nog tot daar aan toe (hoewel inderdaad: waar bemoeien ze zich mee) maar de hele gang van zaken en de beschuldigingen en al de rest wat je verteld...en dat filmen? mennn..ongelooflijk. kan me voorstellen dat je je geintimideerd voelt.. succes, kan je geen raad geven helaas
die mensen zijn rijp voor een gesticht hoe kunnen ze nou in godsnaam tegen een kind beginnen? ik neem mijn petje af ,hoe je geageerd hebt, ik had het vel allang al over hun oren getrokken! wat een gladiolen zeg! groetjes diana
Inderdaad, ontzettend knap dat je nog zo rustig bent gebleven, hoor! En toch ook wel fijn dat ze er politie hebben bijgehaald, zodat die ook (alvast) weten wat er speelt, voor het geval er ooit nog eens iets zou gebeuren (hoop het niet!). Maarre.... als ze nou zoveel filmen, dan hebben ze inmiddels toch wel een keertje iets vastgelegd van jouw dochters misdragingen...? Laat maar zien, zou ik zeggen
Knuffel in ieder geval! het is gewoon niet normaal, mijn oude buren waren verhuist omdat er zo oud stel hun kinderen wou ''dood'' rijden met de auto. En het zelfs geprobeert hadden! Ook van oudere leeftijd! Echt sommige mensen van tegenwoordig..... gewoon onbeschoft. Durven ze wel tegen iemand van 7 jaar~! niet normaal
Sjonge als ze zo niet onbezorgd kunnen leven, omdat er van die jeugddeliquenten rondlopen kunnen ze beter in een hutje op de hei gaan wonen. Wat een enorme stakkers! En ddan zeggen ze de jeugd van tegenwoordig, nou het is meer de gepensioneerden van tegenwoordig! Ga kleiduiven schieten of kantklossen, maar doe iets met je leven. Mijn overburen zijn ook zestigers en die zitten dus ook de hele dag in tuin(!)stoelen voor het raam te loeren. Ik heb van pure ellende mijn gordijnen wel eens dicht. Word er nerveus van!
Ik zou niet zo kalm zijn gebleven... en was, heethoofd die ik ben, met een camera voor hún huis gaan zitten, statiefje eronder, een stoeltje, de VIVA en een bakkie thee... en dan tegen buufje gezegd, dat het een vrij land is en ik hun voorgevel zo mooi vind om te filmen... mooier dan die bagger die ze richting mijn kind slingeren... En terwijl ik het typ, weet ik dat het niet helpt. Leg je dochter uit, dat mensen verschillend zijn in hun gedragingen en dat deze mensen vast iets hebben meegemaakt, waardoor ze zijn zoals ze zijn. Ze zouden beter moeten weten, zo tegen een kind optreden. Maar ja, da's wel duidelijk