roze pijnlijke ogen, moeite met focussen

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door nana33, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Hoi meiden,
    misschien beetje een rare vraag, maar mn oogwit is een beetje rozig/rood (je ziet meer adertjes dan normaal) en mn ogen zijn een beetje pijnlijk (alsof er een minidrupje van iets prikkends in zit) en heb beetje moeite met focussen. Lijkt me eigenlijk onwaarschijnlijk dat dit met een (heeeeeel prille) zwangerschap te maken heeft, maar wilde het toch even checken. Herkent iemand dit toevallig?
    xx

2. Dwezelin26

Dwezelin26 Actief lid

20 nov 2008
    308
    0
    0
    Hoi Nana33,

Ik weet niet of het hetzelfde is maar ik ben lenzendraagster en sinds ik zwanger ben (sinds de 7 weken ongeveer) heb meer moeite met mijn ogen. d.w.z. zijn vaak moe door het concentreren en focussen en raken dan een beetje rood doorbloed inderdaad.

Heb zelfs 2x 0.25 minder zicht aan beiden ogen door de zwangerschap. Moest nieuwe lenzen bestellen en de halfjaarlijkse test en daar bleek dus nogal wat minder zicht. Dit schijnt vaker voor te komen tijdens de zwangerschap. Lees maar eens hier op het forum, veel mensen hebben, net als ik, last van het niet meer kunnen lezen van teletekst bijvoorbeeld. Het schijnt wel weer bij te trekken na de zwangerschap.
    Het heeft geloof ik te maken met het oplopen van de bloeddruk en zo (precies weet ik het ook niet :oops: ).

Dus.... het zou een voorteken kúnnen zijn, maar dat is met veel "kwaaltjes" :D

3. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Hoi Dwezelin26, dank je voor je antwoord! Ik draag zelf geen lenzen, maar dan kan het natuurlijk alsnog dat mn ogen achteruit gaan, heb echt en beetje moeite met mn scherm lezen zo. Ze voelen inderdaad ook heel moe. Maar ja, t zou natuurlijk wel heel vroeg zijn. Vervelend dat die kwaaltjes altijd zo vaag zijn... Veel plezier & succes met je zwangerschap, meid!

4. Dwezelin26

Dwezelin26 Actief lid

20 nov 2008
    308
    0
    0
    Dank je, ik wacht in spanning op je cyclus, ben benieuwd! Succes :D

Deel Deze Pagina