Wie heeft er wel eens een 14 daagse rondreis door zweden en Denemarken gemaakt? Wij zouden dit heel graag in de zomervakakantie willen doen. Bij voorkeur met eigen auto en misschien met eigen caravan. Anders hotel en b&b. Is dat aan te raden? De kinderen zijn dan 7&9. We zouden het liefste 2 nachten ergens willen verblijven. Is dat haalbaar? Waar kunnen we eventueel het beste boeken? Kortom alle tips & ervaringen zijn welkom.
Wij hebben het vroeger regelmatig gedaan. Althans Zweden en Noorwegen. Met de auto door Denemarken met de boot naar Goteborg en dan daar ergens op de camping. Vervolgens door tot ongeveer halverwege zweden en dan de doorsteek naar Noorwegen, weer helemaal naar beneden en dan vanuit Chistiaansant naar Denemarken met de boot terug naar Nederland. Wij deden het met 2 ouders en 3 kinderen in een peugeot 205 plus dakbox. Whaha avontuur!
Wij zijn het ook aan het uitzoeken, maar dan denemarken en Noorwegen. Eventueel met onze vouwwagen,al kost dat in Denemarken een hoop vertraging ivm de snelheid.
Ik lees even mee, wij willen misschien volgende zomer ook richting Scandinavie. Onze kinderen zijn alleen nog vrij jong (dan 7 en 4). We hebben geen caravan of camper dus zullen wel moeten overnachten in een vakantiehuis oid. Wij hebben met de kinderen geen ervaring met lang autorijden dus misschien houden we het eerst ook wel bij Denemarken.
Wij hebben zo'n reis gemaakt door Zweden. Geboekt bij Buro Scanbritt. Wij deden deze reis: https://www.buroscanbrit.nl/vakantie/zweden/rondreis/arvid We hebben alleen in het begin Frederiksberg overgeslagen. Ik vond de accommodatie niet leuk. Heb toen zelf een hotel geboekt voor een paar dagen in Stockholm, helemaal geweldig en dat vond Scanbritt prima. De rest dus wel via hen: overtocht en huisjes verder. Met eigen auto op de boot en de volgende dag word je wakker in Zweden, helemaal prima! Zweden is prachtig en erg leuk voor kinderen (onze dochter was toen 7 denk ik). Veel te doen, ook in Stockholm (Pipi Langkous huis, Tivoli, boottochten etc). Ik vond het echt een geweldige vakantie en kan het iedereen aanraden. Ook een keer in Denemarken geweest, maar geen rondreis. Gewoon een week in een huis via Dansk.nl en van daaruit naar Legoland, Kopenhagen enzo. Ook heel leuk.
Buro Scanbritt heeft overigens nog veel meer reizen en de anwb ook, zijn ongeveer hetzelfde volgens mij.
Kijk op de familierondreizen van Pharos van de ANWB. Daar hebben ze diverse autoreizen die geschikt zijn met (kleine) kinderen. Leuke routes door Scandinavië.
Leuke tips al. Dit weekend alvast wat uitzoeken. @tuc en @ikkie97 als jullie iets leuks gevonden hebben hoor ik het ook graag!
Wij hebben het deze zomer gedaan met eigen camper. Eerder ook eens net caravan toen onze oudste nog een baby was en met tent en caravan zonder kinderen. Ik heb wel een blogje over deze zomer. Wil je de link?
Wij kijken idd naar de familierondreizen. Wilden het eerst helemaal zelf regelen en op de bonnefooi in kampeerhutten. Maar het feit dat het allemaal geregeld is is wel superfijn.
@Luna86 deze sprak mij en mijn man erg aan. https://www.pharosreizen.nl/rondreizen/zweden/middenzweden/13-en-14daagse-autorondreis-met-kinderen-zweden-in-een-notendop#check-and-book
Wij zijn afgelopen zomer met Pharos in Orsa en Idre geweest en het was echt geweldig, maar de parken zijn misschien wel wat groot voor jullie (gezien je andere reacties ). Zeker Idre is best massaal.
O haha ik dacht in dit topic. Nee dat heb je helemaal goed! Maar dat is vooral bv aan een supertoeristisch gardameer, bella italia zou ik van mn leven niet willen zitten. Maar scandinavië is wat dat betreft al zo anders dat ik dat niet erg vind hoor. Voor de kinderen ook wel leuk!
Daar zijn we ook nog nooit geweest; trekt me idd ook niet. Dalarna is echt prachtig en zeker in de omgeving Idre zo dunbevolkt. Wij hadden trouwens zo n vakantie duet via pharos. Was helemaal niet duur en hebben er zelf nog twee dagen Oslo achteraan geplakt.
https://www.pharosreizen.nl/vakantieduetten/zweden/middenzweden/13-of-14daagse-vakantieduet-zweden Deze was dat. Prijzen staan er nu nog niet bij, maar wij waren nog geen 1600 euro kwijt voor de 14 daagse variant, incl overtochten, eindschoonmaak en beddengoed, voor 5 personen in het hoogseizoen.
Super, dank je wel. Ga hem bekijken. We weten ook gewoon dat we hiermee wat meer kwijt zijn dan 2 weken kamperen, maar dat hebben we er graag voor over.