Rompertjes drama

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door aardbei1707, 5 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.244
    681
    113
    Ik word helemaal gek van de maten van de rompertjes:(
    Mijn dochter zit qua kleding in maatje 62.. nu heb ik al rompertjes achter in de kast moeten leggen met maat 62/68 die niet meer passen.. ik snap er helemaal niets van:S..
    Het ergste is nog dat ik ook een aantal rompertjes heb liggen van maatje 68, ik ging van de week eens kijken hoe groot die nu eigenlijk zijn en ik zie dat sommige daar zelfs al niet meer van passen.. dit is toch erg? terwijl ze van kleding nog niet in maatje 68 zit.. pff zo zonde:(

Hier nog een voorbeeld ik heb van de H&M een jurkje gekocht maatje 68.. dit is met korte mouwen dus heb ik er gelijk een rompertje bijgekocht maatje 68 zodat die eronder kan..
    Dat jurkje heeft ze nog niet aangehad omdat het nog te groot is maar dat rompertje past dus al bijna niet meer, ze heeft het nog geen 1 keer aangehad.. erg toch?

Zijn er meer die hier zo'n probleem mee hebben?
    Tot nu toe zijn alleen de rompertjes van de Hema en Bambino(kruidvat) qua maat goed.. Die passen voorlopig nog wel even..

Prenatal, H&M, sommige van V&D vallen dus allemaal kleiner uit.. :x

2. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Hier ook hoor, rompertjes zijn een drama. Ter stal vind ik ook erg fijne hebben en inderdaad hema. Vooral de stretch vormen. Mijn meisje zit in kleertjes in maatje 80, gaat naar 86, maar de rompers maat 86/92 zijn dan wel weer te groot.

Heel irritant, maar gelukkig zijn die stretch rompers er wel :)

3. Shirin81

Shirin81 Actief lid

14 okt 2012
    322
    0
    0
    Nee heb daar eigenlijk geen problemen mee gehad. Doe je soms in de droger? Daar krimpen ze wel van

4. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    Ik heb dat ook met rompers,
    heb al heel veel rompers achter in de kast gelegd,
    waarvan ik dacht dat ze die nog zou passen...

het ligt maar net aan de romper natuurlijk
    hoe die valt met aankleden.

mijn voorkeur ligt bij de hema met rompers, of de H&M

5. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.244
    681
    113
    Nee hoor ze gaan zeker niet in de droger.. wel raar dat jij er geen last van heb.. heb jij ook rompertjes van prenatal, v&d of H&M?

6. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    In maatje 50 en 56 had ik allerlei merken. drama! Te groot, klein, te wijd te smal.
    Daarom nu alleen hema en verder niet anders meer. Past goed, zelfs na de droger!

Hier ook drama gehad dus

7. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Ik zweer bij de stretch rompers van de hema. Die zitten altijd goed, ook als ze net tussen 2 maatjes in zitten.

8. Nummer 10

Nummer 10 Actief lid

2 feb 2012
    382
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waarschijnlijk heeft je dochter gewoon een lange romp. Had mijn oudste ook altijd.
    Het is erg afhankelijk van het model van een baby welke rompers goed passen. Daarom heeft de ene moeder geen problemen met een bepaald merk en een ander wel.

Petit Bateau rompers zaten hier altijd erg goed (lang en smal) maar die zijn erg duur.

9. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.814
    2.673
    113
    Ik heb alleen de strech rompers van de HEMA, en heb er nooit problemen mee. Alleen nu mijn dochter net in maat 74 zit is het even lastig, 74/80 is nog erg ruim maar 62/68 te krap.

10. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Jeps ook hier het probleem hoor... ik "zweer" bij PB-rompers... en lang-leve Marktplaats wat dat betreft. Ze zijn nieuw idd vreselijk duur, duurder dan een gewoon truitje of broekje zelfs. Maar op MP zijn ze redelijk geprijsd. Okay betaal je voor een tweedehandse bijna net zoveel als een nieuwe van ee andere winkel... maar ze blijven ook echt mooi!

11. Tommatje

Tommatje Actief lid

10 nov 2011
    252
    0
    0
    hier ook probleem, het lijfje wordt al bijna te klein en de mouwen moet ik nog een heel groot stuk oprollen. Dit met de hema rompertjes, heb nog geen andere geprobeerd. Als het warm wordt draagt ze er zonder mouwen en dan is er geen probleem meer;)

12. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.176
    16.510
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier ook stretch rompers van de Hema en die van 100%katoen zijn ook goed passend.
    Ik doe ze soms in de droger maar meestal hang ik ze op.Ik heb als kraamkado een romper van H&M gekregen en die past goed.Onze dochter heeft een wat kortere romp en lange benen dus nooit zoveel problemen ermee.Bij mijn andere 2 kinderen gebruikte ik ook altijd de rompers van de Hema.

13. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Maten zijn een ramp, zelfs van dezelfde winkel. Mn dochter draagt kleding maat 98/104. De rompers van de hema zijn te groot in die maat, dus daarvan draagt ze 86/92. Ze heeft een romper vd H&M die nog perfect zit in maat 86. Mn zoon groeit bijna uit maat 68. Maar heeft vd H&M een broekje maat 62 die nog prima past, van mexx een shirtje wat nog past in 62 en van de hema een vest in 62. Zijn winterjas is maat 74 en zijn sokken zijn maat 12-18 maanden... Hij past pampers maatje 3 omdat hij 7,5 kilo weegt en mn dochter van bijna 14 kilo past die pampers ook... Snap jij het nog?

Ik leg de kleertjes de eerste maandjes altijd op elkaar en ga dan uit van de eigenlijke maat ipv de maat in het label. Later pak ik regelmatig iets uit de kast van past het al?

14. Illy30

Illy30 Actief lid

15 mei 2012
    220
    0
    16
    Ik heb dat met die van prenatal ook. Maar c&a pakketten doen het hier wel goed! 5 voor 7 euro. De Hema rompers ook niet allemaal. Wel de duurdere, maar vind een hele rits aan rompers van 5 euro per stuk beetje aan de dure kant.

15. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Daarom koop ik de rompers alleen bij de Hema:) Nog nooit drama gehad daardoor..

16. Dee-tje

Dee-tje Fanatiek lid

17 okt 2011
    1.435
    320
    83
    Vrouw
    Herkenbaar. Mijn dochtertje zit ook in mt 62, maar ik koop sowieso alles bij de V&D al een maat groter, dus 68 kwa kleding die ze nú al makkelijk aan kan en zelfs al 74 voor op de groei. V&D valt altijd super klein!! Rompers heb ik idd bij meerdere winkels dat ik ze groter moet kopen. Koop ze nu dan ook al 68/74. Alleen Hema vind ik groter vallen.

17. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    herkenbaar en heel frustrerend! daarom alleen nog maar rompers van de hema, dat zijn de enige die goed gaan.

18. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Hier eigenlijk alleen HEMA rompers. De 62/68 vind ik juist lang meegaan. Vooral die goedkope witte van 5 voor 10 euro. De andere rompers van de HEMA rekken wat minder uit ;) waardoor ze sneller te klein zijn. Onze jongste zit nu net qua kleding in 74 en draagt sinds kort ook rompers maat 74/80. Maar stiekem pasten de rompers 62/68 nog best.

19. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    V&D frendz valt idd een maat kleiner als je kindjes gemiddeld zijn.
    Onze jongste is erg smal en die past wel in de "juiste" maat, maar onze oudste is wat breder bij haar schouders. Ze is 90 cm lang en maat 98 Frendz shirts zijn gewoon aan de krappe kant! Ze loopt nu dus in maat 104 ;)

20. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Ik sluit me bij Anouk aan, de stretch rompertjes van de HEMA zijn super. Ze zijn zo stretchy dat ze volgens mij om elk lijfje goed zitten. Zelfs wanneer dochter een beetje uit de maat id gegroeid passen ze nog, omdat ze gewoon meerekken. Ze kosten wel iets meer dan de gewone rompers van de HEMA, maar dat geld zijn ze dubbel en dwars waard wat mij betreft.

Deel Deze Pagina