Hoi allemaal, Wij zijn druk aan het klussen in de babykamer en nu die bijna klaar is zijn we begonnen met onze slaapkamer en slapen we een paar nachtjes op de babykamer. Wat me nu opvalt is we hebben een heel mooi blauw/zwart rolgordijn voor het raam hangen, maar avonds is het niet helemaal donker en overdag komt er best veel licht doorheen. Ik kan er zelf niet door slapen. Nu vroeg ik mij af als een baby daar direct aan went zou die dan moeite hebben met overdag slapen al is het wat lichter op de kamer? Of raden jullie toch aan om een nieuwe te kopen? Of heeft er iemand misschien een goede tip hoe we dit low budget kunnen oplossen? Alvast bedankt!!! grtz Laila
Hallo! Ik heb zelf een zonsverduisterend rolgordijn met ook verduisterende overgordijnen en dat werkt perfect! Je ziet wel dat bij het rolgordijn langs de randen wat licht langs schijnt maar dat geeft niet. Denk dat het voor zo'n kleintje niet echt uitmaakt, ze slapen ook overdag wel in de kinderwagen/box en dan is het ook gewoon licht om ze heen!
Tnx voor je antwoord! Ik twijfel zelf heel erg omdat inderdaad het kindje overdag ook veel slaapt en in een kinderwagen ook prima in slaap valt en dus blijkbaar niet veel last heeft van het licht. Wel ben ik benieuwd of het later niet voor problemen gaat zorgen als die gewend is om te slapen met veel licht en het dus nooit echt donker is....
Ik laat mijn zoontje overdag juist in het licht slapen. Zeker in het begin is dat wel belangrijk ivm het krijgen van een dag-nacht ritme. Als je je baby die de eerste weken bijna continu slaapt alleen maar in het donker laat slapen kan het er voor zorgen dat je na een aantal weken 's nachts met een wakkere baby zit en overdag met een slapende baby. Ik zou er niks aan veranderen als ik jou was. Ik heb hier zelfs het rolgordijn gewoon volledig open overdag als de kleine ligt te slapen, gaat prima! 's nachts is het vanzelfsprekend een stuk donkerder buiten dus je kleintje went ook echt wel aan het in het donker slapen.
hier ook zeker niet helemaal donker hoor juist licht en ze slaapt nu ook nog beneden dus daar is het helemaal niet donker. hier heeft ze ook al echt een dag en nacht ritme en dat is erg fijn
ik zou persoonlijk wel voor verduisterings gordijnen aan, hier is het bij beide kindjes zo dat ze overdag slapen in het licht en in de avond/nacht in het donker.... maar wij hadden voor dochterlief nog geen verduisterinsgordijnen en die dacht deze hele zomer dat het om 5 uur al "dag" was omdat het al zo licht was op de kamer.
Mijn ventje heeft helemaal geen verduistering op zijn kamer, Gewone gordijntjes waar licht door heen schijnt. En hij slaapt 13 uur per nacht en 3 slaapjes overdag. Voordeel is dat hij overal kan slapen, ook als het niet helemaal donker is in die kamer.
Wat fijn dat jullie allemaal reageren! Ook fijn om te weten dat het belangrijk is dat een kind een dag en nachtritme moet krijgen en het dus geen kwaad kan dat die overdag in een wat lichtere kamer slaapt als 's nachts. Denk dat we het gewoon gaan proberen zo!
hier licht doorlatende rolgordijnen maar heb dit speciaal gedaan aangezien we rolluiken hebben en als die omhoog zijn is het niet donker in de kamer
overdag trek ik alleen het gewone gordijn dicht en 's nachts ook het verduisterende rolgordijn en het gaat prima zo..
Ik zou het niet altijd donker willen hebben in de babykamer. Het is heel belangrijk dat de kleine ook leert om te kunnen slapen daar waar het licht is.
Ik ben vorige week bevallen en als mijn meisje gaat slapen overdag dan laten we de gordijnen gewoon open alleen s,avonds gaan de gordijnen dicht en dir doen we op advies vd kraamzorg ivm dag en nacht ritme en juultje heeft echt nergens last van hoor Liefs Edith. Mama van mees* & juultje .
Wij hebben verduisterende rolgordijnen op zowel de babykamer als de peuterkamer. Inderdaad de eerste maanden bij de oudste overdag alles open gehad voor de dag en nacht beleving, maar 's avonds/'s nachts dus een erg donker kamertje. Ze hoeft nooit ergens een lampje aan of een deur open. Ze is gewend aan echt donker en wordt in de zomer niet vroeg wakker omdat het buiten al licht is! Dat vind ik een voordeel van verduisterende rolgordijnen.
Wij hebben verduisterende rolgordijnen, en dan felblauwe overgordijnen (daar komt wel licht door als ik alleen die dicht doe!)