Wat denken jullie? Afgelopen dagen had dochter koorts. Is sinds zaterdag hangerig en vanaf gisteren deze vlekjes. Er zitten ook wat vlekjes op haar arm. Op haar romp niks te zien.
Google maar eens op Gianotti crosti. Heeft onze baby van 9 maanden ook en deze uitslag in het gelaat komt heel bekend voor.
Zijn de plekjes wegdrukbaar? Heeft ze pijn bij het naar voren brengen van kin op de borst? Sorry, mijn dochtertje had hersenvliesontsteking, ik zou meteen even laten kijken.. Wil je niet bang maken hoor, maar ik schiet zelf meteen in de stress bij rode plekjes...
Inderdaad Bij plekjes gewoon even bellen. Hoeft niks te zijn maar mijn dochter van deze afgelopen week ook ziek en het eerste wat ze vroegen was of ze naast de koorts ook rode plekjes had.
Klinkt wel als de zesde ziekte en die schijnt ook nogal te heersen op het moment. Eerst drie dagen koorts, dan vlekjes. Gaat vanzelf weer over.
Ik weet niet of de 6de hetzelfde is als de 5de ziekte? Er is namelijk een meisje op de creche die ook vlekjes over dr lichaam heeft en dus de 5de ziekte heeft gehad. (vlekjes betekenen dat het besmettingsgevaar voorbij is). Schijnt ook gevaarlijk voor zwangeren te zijn dus heb snel even bloed laten prikken
lijkt op 6e ziekte. Nr3 hier maandje geleden gehad. Het begint in het gezicht en gaat dan verder op de rest van het lijfje. verder hebben ze er geen last van zei HA (beetje koorts en hangerig enz) maar ze mocht gewoon naar creche. Ze zijn nl besmettelijk tot juist voor de vlekjes uitbreken, dus de kindjes op de creche zouden het toch al opgepakt hebben. Het lijkt idd wat op waterpokken, maar dan zonde rde blaasjes
Dank voor het meedenken! Vandaag toch nog even langs de huisarts. Hij vermoedde de 5e ziekte. Maar vond het verder niet zo belangrijk of het de 5e, 6e of 7e ziekte was. Het was een virusinfectie. Het kan 1 tot 2 weken duren voordat de vlekjes weer weg zijn.
Mijn zoon van 3,5 jaar had vorige week 1 dag koorts en was heel hangerig wilde niet eten en drinken. Twee dagen erna heeft hij dat soort vlekjes/bultjes 2 dagen gehad, maar voelde zich toen weer goed.
Zal eenzelfde soort virusinfectie zijn. Mijn dochter is gelukkig ook weer opgeknapt. Alleen nog wat vlekkerige wangen .
Vannochtend trof ik nummer twee aan met koorts en vlekken!! Hij zit echt onder!! Terwijl dochter alleen gezicht en arm met vlekken had.