Rode billen tot bloedens toe, wat werkt echt??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Juffie26, 22 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik denk dat ons meisje weer tandjes krijgt, ze heeft enorm rode billen al een paar dagen en smeer er al een paar dagen sudocrem op dat hielp niet, toen zinkzalf van Zwitsal en dat doet ook niets,net zag ik zelfs bloed aan haar billetjes. Wat werkt er nu wel.....??

2. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.360
    113
    Vrouw
    Het kan een schimmel zijn.. dan zou je er miconazol creme op kunnen smeren 2x per dag, de rest van de dag zinkzalf of sudocrem. Ik gebruik ook nog wel eens maizena poeder..

3. Humava

Humava Niet meer actief

Ik gebruik altijd maïzena. Werkt hier erg goed tegen rode billetjes.

4. Anoniem1211

Anoniem1211 Bekend lid

14 jun 2011
    587
    5
    18
    NULL
    NULL
    Ons zoontje heeft het ook wel eens gehad. Ben toen toch even naar de dokter gegaan en heb speciale zalf gekregen. Na nog geen week gewoon weer met sudocreme gaan smeren.

5. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier nu ook weer vrij erg door doorkomende hoektandjes, smeren met zalf vond ze vreselijk, dus nu gebruiken we billenspray van Zarqa en dat gaat super goed! Zag er na 2x spuiten al beter uit en nu moet ze altijd lachen als ik het op spuit :D

6. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Kijk eens bij de apotheek of je ProShield kunt krijgen. Dat gebruiken we in het ziekenhuis, goed spul.

En verder het blotenbillenwerk is eigenlijk het allerbeste, kan het even opdrogen. 3 x daags een kwartier tot half uur liefst nog. Maar met een kleine van 11 maanden is dat even zoeken hoe je dat het beste geregeld krijgt.... vlak na een plasje denk ik. En dan even kijken dat ze het niet koud krijgt.

7. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Drogen aan de lucht is het beste, maar ik zou niet weten hoe ik dat moet doen zonder dat ik er met de dweil achteraan kan lopen.....dus toch maar gewoon een luier. Volgens komt het hier ook door de hoektanden....ik mag niet in haar mondje kijken. Ik zal straks eens even naar de apotheek gaan kijken wat ze hebben.

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

In ieder geval geen sudocreme smeren: dat spul bevat alcohol en dat bijt verschrikkelijk, zeker als de billetjes helemaal open liggen. Voor billenzalf liever de zalf van kruidvat: daar zit geen alcohol in.

Hier bij open billen smeren met olijfolie en zodra het dichttrekt de billetjes insmeren met vaseline, zodat de huid beschermd is tegen de invloeden van de urine en de ontlasting. Dat werkt het beste.

9. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Hier werkt Multilind spray super goed! Wordt ook gebruikt bij smetplekken en die verdwijnen als sneeuw voor de zon.

10. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Ik vind Bepanthen goed werken.

11. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Maizena werkt erg goed.

12. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo'n ouderwetse pot met uierzalf (geen creme) Ze verkopen deze oa. bij het Kruidvat het is een goudkleurige pot. Dit middeltje is al zo oud als de weg naar Rome, stond bij ons vroeger ook op de commode. Het is geurloos en kleurloos. Mijn zoontje kan bijna nergens tegen, overgevoelige huid maar uierzalf werkt wel goed. En verder zou ik eerst talkpoeder gebruiken om de huid te laten drogen en vaak de luier af als dit mogelijk is.

13. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    Maizena idd

14. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

Als het echt erg is; billen afspoelen onder de kraan of deppend met een nat washandje. ik gebruik dan geen billendoekjes. Bij alleen rood klop ik dikke vette lagen sudocreme erop. Als het ook kapot is vaselinecreme en/of bepanthen. Ook erop kloppen en niet smeren, dat doet verdomd zeer. Dan blaas ik er altijd op, vinden ze lekker als het zo'n zeer doet :)

Maizena heb ik nog niet nodig gehad, maar daar heb ik wel veel goede verhalen over gehoord.

Bij zure poep/kapotte billen zit er hier ook maximaal 3 uur tussen de luierverschoningen, ook als ze alleen hebben geplast.

15. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Opgeklopt eiwit. Werkt beter dan alle boven genoemde dingen.
    Luier verschonen, billen afdoen met washandje, niet met doekjes.daarna droog deppen en daarna het eiwit zachtjes erop smeren:)

16. DoubleD

DoubleD Bekend lid

12 okt 2013
    578
    19
    18
    Maizena!

17. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Maïzena of zinkolie ( geen zinkzalf) Zinkolie van dr. Swaab (etos of apotheek)

18. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

19. Riannev

Riannev Actief lid

19 jan 2013
    235
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik blijf er bij: EIWIT :)

Gewoon eitje scheiden; eiwit in een bakje. Met je vinger op de billetjes smeren, heel even in laten trekken, luier weer om. Na paar dagen is het over. Natuurlijk en goedkoop! :D

20. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Goed drooghouden.
    Bij ons hielp op een gegeven moment sudo ook niet meer.
    We zijn toen talkpoeder gaan gebruiken en dat hielp.
    En heel vaak verschonen!

Deel Deze Pagina