Vanaf wanneer mag je een rijstwafeltje geven. Je hebt van bambix kleine rijstwafels vanaf 8 maanden, terwijl ik ook wel lees dat dat vanaf 6 maanden mag. Maar zijn dat dan andere wafeltjes? Vanaf wanneer gaven jullie rijstwafel en welk merk?
ik geef gewoon van bambix rijstwafels, wat het verschil is met die van 8 maand weet ik niet, ik haal ze gewoon bij de jumbo, of bij de kruidvat,
Toen mijn zoontje 6 maanden werd, zaten de Bambix rijstwafeltjes nog in een andere verpakking, en daarop stond 6 maanden. Sinds een paar maanden heten ze dus Bambix en nu staat er ineens 8 maanden op, maar de ingredienten zijn exact hetzelfde gebleven. Ik zou die dus gewoon met 6 maanden geven hoor.
Ik zou eerder een stukje soepstengel geven. Die rijstwafeltjes brokkelen bij mijn dochter helemaal af, en de stukjes plakken overal aan.......bij soepstengel is dat niet het geval
Het viel mij ook op dat Bambix de richtlijn veranderd heeft. Eerst 6 maanden en nu 8 maanden. Ik ben wel benieuwd wat daarvoor de aanleiding is geweest... Ik heb ze in ieder geval gegeven vanaf 6 maanden en dat ging prima en hij vindt ze erg lekker (zeker nu met honing: 12 maanden)
De rijstwafeltjes van bambix bevallen mij ook niet erg goed. Brokkelen inderdaad af en Laura begint dan erg te kokhalzen. Ik geef sinds ene tijdje liga vanaf zes maanden. Dat vindt ze heerlijk en gaat super. Wordt wel beetje een rommeltje
Het voordeel van rijstwafels is dat er niks aan toegevoegd is. Soepstengels zit toch altijd zout in, of heb je een merk gevonden zonder? En een Liga zit al helemaal een berg zooi in... Neemt niet weg dat ik beide ook wel eens gegeven heb vanaf 6 maanden, maar rijstwafels kunnen onbeperkt. Ik gaf trouwens in het begin altijd maar 1/6 of 1/8 rijstwafel tegelijk, mondjesmaat zeg maar. Dan sabbelde hij ze rustig weg.
Rijstwafel brokkelt inderdaad af (dus grote stukken in de mond). Maar liga vanaf 6 maanden vind ik ook niet alles, breekt ook makkelijk af en dan bewaart mijn zoontje grote klonten liga tegen zijn gehemelte. Soepstengel krijgt hij ook snel kapot, maar dat komt door zijn vroege tantjes, volgens mij moet dat wel goed gaan als je kind met 6 maanden nog geen tandjes heeft.
Heb even gemaild met Nutricia en krijg (heel snel) dit antwoord: Ik lees in je mail dat je je afvraagt waarom de rijstwafels naturel nu vanaf 8 maanden worden geadviseerd. De samenstelling van Bambix rijstwafels is niet veranderd. Veel kinderen zijn met de leeftijd van 6 maanden nog niet gewend aan het eten van grover voedsel. Met 8 maanden zijn de meeste kindjes beter in staat zelf een rijstwafeltje te eten. Om deze reden hebben we de leeftijdsaanduiding/ richtlijn op onze verpakking van Bambix rijstwafels aangepast. Of het kan met 6 maanden hangt dus erg af van je kindje!
Misschien hebben ze klachten gekregen van ouders met kokhalzende kinderen Ik gaf mijn zoontje met 6 maanden al af en toe zo'n rijstwafel en hij weet het prima op te eten. Dus ik zou het in dat geval - als het niet is omdat ze het niet mogen - het gewoon eens uitproberen. Niet dat ik ben overtuigd van het nut ervan, maar toch apart dat Nutricia de noodzaak ervan inziet om de leeftijdsaanduiding aan te passen terwijl er mensen aan bijvoeden a la rapley doen met 6 maanden.
Hé Merijn, jij hier? Hier ging het ook prima met 6 maanden maar Nutricia zal wel veel klachten hebben gekregen en geen zin hebben in rechtzaken.. emotional distress vanwege kokhalzend kind of zoiets (bijlage alsnog... hihi)
Hier nog geen rijstwafels gegeven (wil niet te veel ineens introduceren), maar waarom eigenlijk de (ongetwijfeld duurdere) Bambix wafels? Ik heb me er nog niet in verdiept, met ben benieuwd waarom je niet gewoon een pak rijstwafels kan halen (lekkere Snack-a-Jacks met chocola en stukjes caramel)?
Ik heb nooit babyrijstwafels gegeven. Het enige wat volgens mij anders is dan andere (zoutloze!) rijswafels is de grootte, en ik achtte mijzelf best in staat om een rijstwafel over de helft of in vieren te breken. Het is wel even een zoektocht naar rijstwafels zonder toegevoegd zout, maar de euroshopper van de AH heeft ze. En ook nog eens spotgoedkoop!
Tuurlijk kun je andere geven. Wel zoutloos en dat zijn Snack-a-Jacks in ieder geval niet. Hahaha Devy... ik denk ook wel dat je geen groot gereedschap nodig hebt om een rijstwafel te breken. Ik acht mezelf wel in staat om zo'n zakje van Nutricia af te rekeken hihihi
De CB arts had ons al tussendoortje voor de nu 6mnd schema ook rijstewafeltjes aangegeven. Heb t zakje gekocht (idd 8 mnd aanduiding), gegeven en hij verslikte zich in een stukje. Ik schrok me rot. Hij had een stukje afgebroken. Maar weet nog niet goed wat hij er mee moet. Maakt wel eet beweging. Maar ik wacht er toch nog ff mee. Met liga had ik dat alles er onder zat maar had niet echt het idee dat hij wat op had. Een hoekje eraf gekluifd zeg maar. Weet nog niet wat ik nu ga geven als tussendoortje..