Rijstijl echtgenoot

Discussie in 'De lounge' gestart door Betty Barclay, 23 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

OMG doe mij die van jullie!

Die van mij is zooooo een OPA in het verkeer!! Werkelijk...
    en maar de verkeersregeltjes blijven herhalen en geen boetes willen hebben dus altijd 5-10 km onder de toegestane snelheid rijden, nooit eens inhalen tenzij ik m dwing...

Ik ben in zijn ogen echt een aso, maar ik geef toe dat ik ook wel een compleet andere rijstijl heb, wellicht om het zijne te compenseren :D

2. Logan

Logan Niet meer actief

Nee man rijd heel netjes. Ik daarentegen ben meer van het gas geven. Niet gevaarlijk hoor, ik ga niet op twee wielen door de bocht en ik duw niemand vooruit ;).

3. Imensa

Imensa Niet meer actief

Hij rijd gemiddeld 10 km harder (uitzondering binnen de bebouwde kom).

Hij maakt zich minder druk... maar word ook wat ouder, zal ook mee spelen

4. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Mijn partner rijdt prima. Hij kan echt geweldig goed parkeren. Hij rijdt soms alleen een beetje te langzaam naar mijn idee. Maar dat is niet zo erg.
    Waar ik wel last van heb is dat hij dus echt niet oplet waar we heen moeten, maar wel net doet alsof. Hoe vaak we op de snelweg al geen afslag hebben gemist.. grrr

5. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Verschrikkelijk!!

Kan me daar mateloos aan irriteren en zit dan ook lekker te vloeken en als ik een Hummer had zou ik ze van de weg duwen :D

Helaas heb ik die niet haha

Hier dus ook een b*tch in het verkeer :)

Verder.. Als ik zo iemand achter me heb als jou man ts.... Heeerlijk vind ik dat.. Op de snelweg lekker naast een suto blijven rijden die 90 rijd ofzo...
    En als ze er dan uiteindelijk rechts voorbij willen gas geven :D

In ee bebouwde kom ga ik ook altijd netjes 50 rijden en het liefst soms wat langzamer.... Ik lach me altijd rot om zulke mensen:D
    (Ondanks dat ik zelf soms ook er aardig wat van kan)

6. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ik moet lachen ik heb zelf mijn rijbewijs niet maar.

Mijn lat doet ook aan bumper kleven links rechts in halen soms en soms zit in met mijn hoofd te schudden van doe normaal man.

Wat ik al zeg heb mijn rijbewijs niet maar als hij op de snelweg te dicht bij rijd zeg ik het hem WEL. Van als je alleen rijd prima maar je hebt ook mij en je kinderen in de auto zitten.

Ben nog niet uit gestapt maar misschien moet ik dat eens gaan doen.

7. Manderijntje

Manderijntje Fanatiek lid

23 jan 2014
    1.168
    1.332
    113
    Haha, so true! Toen ik nog in Nederland woonde en ik in de auto van mn man zat bleef hij maar zeuren over hoe Nederlanders rijden. Vond het toen zo irritant, hebben er zelfs 'ruzie' over gehad in de auto. Maar sinds ik in Duitsland woon en de Duitse rijstijl gewend ben geraak zie ik wat hij bedoelde destijds.

8. noid

noid Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    Ik irriteer me eraan dat hij standaard te hard rijdt, ook in de bebouwde kom.
    Dat ie zijn gordel altijd pas aandoet als hij al minimaal een minuut onderweg is.. Terwijl hij daar al twee keer voor bekeurd is.
    Dat hij vaak niet afremt terwijl er aan de rechterkant van de weg zijstraten zitten..

Ik vind van mezelf dat ik vrij netjes rij, hou me aan de snelheid, rij Max 5 km te hard, op snelweg Max 10. Geef altijd richting aan (erger me mateloos aan andere weggebruikers die dit niet doen). Maar wanneer er iemand bumperkleeft ben ik echt een trut, zodra ze in willen halen schakel ik terug en geef ik gas bij...

9. mcm78

mcm78 Bekend lid

6 mei 2011
    852
    1
    16
    NULL
    NULL
    Haha, herkenbaar!! Hier een die regelmatig druk zit te gebaren naar 'die idioot op de weg', toeteren, rechts in halen (al is dat hier in Canada min of meer toegestaan). Werkelijk, wat een energie verspilling...

10. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Ik zou gewoon zoveel mogelijk zelf rijden als je zelf een rijbewijs hebt en samen rijdt.

Hier een partner van wie ik altijd mag aanhoren wat alle anderen fout doen. Maar agressief naar anderen toe is ie gelukkig niet. En hij weet ook dat als ie te agressief zou zijn, ik gewoon niet meer meerij (heb zelf geen rijbewijs).

11. Liedx

Liedx Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.890
    404
    83
    Nederland
    Heel herkenbaar. Wij hebben zo vaak ruzie hierover tijdens het autorijden. Hij vindt dat iedereen maar aan de kant moet gaan als hij eraan komt en anders geeft hij dat wel even aan. Gebaren naar andere gebruikers maken en toeteren komt gelukkig nog niet voor maar ow wat maak ik me altijd boos. Alsof hij zelf belangrijker is dan alle andere mensen op de weg ;)
    Verder is hij een geweldige man hoor ;)

12. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hier een man die flink doorgast, en ik ook trouwens.
    Soms zeg ik wel dat hij wat meer afstand moet houden, maar kleven doet hij niet.
    Hij rijdt bijna 70.000 km per jaar en kan gewoon goed rijden.

Ik vind de bumperklevers en die wegpiraten vaak bar irritant en levensgevaarlijk, maar dat vind ik ook van de mensen die 'expres' 100 gaan rijden. Net zo gevaarlijk en debiel.
    Hou je gewoon aan de snelheid en vecht dingen niet uit met ( of via ) de auto.

13. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik rij alleen asociaal te hard tijdens mijn rijles. Mijn instructeur zegt negen van de tien keer: let op je snelheid, hoe hard mag je hier, je mag hier maar 100, ja ik weet dat je het gaspedaal kunt vinden, etc.

Ik doe het nu (alleen tijdens het lessen), want nu kunnen ze mijn rijbewijs nog niet afpakken en ik mag even lekker ongegeneerd scheuren :) Verder rij ik wel veilig en dergelijke hoor! (En anders heeft hij ook nog drie pedalen en achtentwintighonderd spiegels om mee te helpen en te triple-checken). Maar lekker even te hard rijden zonder consequenties; heeeerlijk!!! :D

14. mamabri

mamabri Niet meer actief

Mijn man rijd eigenlijk altijd netjes, het enige wat mij irriteert (en me soms aan het schrikken maakt) is dat hij erg langs de kant rijd, heel dicht langs fietsers etc. Doodeng als je daarnaast zit.

Ik rij ook altijd vrij netjes, maar ik kan me wel eens flink irriteren aan mensen die op een 80 km weg 60 gaan rijden, die zonder reden in eens afremmen (en ik hou echt wel afstand), mensen die op de snelweg met 90 km pu links blijven rijden (en ja, dan haal ik soms wel rechts in :)) Dan kan ik serieus tieren en vloeken in de auto hoor.

15. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    En als ik voor je man rijd en ik moet plotseling remmen dan zit jou man met zijn auto in mijn kinderen...
    Bumperklevers.. Levensgevaarlijk .. Nieuwe wet moet daarvoor komen mensen die dat doen voor de rest van hun leven rijbewijs inleveren...
    Het kost niet voor niets een punt op je rijbewijs.. Omdat het gevaarlijk is.. Nee levensgevaarlijk

16. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Ohhhh dat is mijn vriend ook... Ik woon in Almere en ik heb plekken gezien die ik nooit had gezien.., naar Almere? Zat ik ineens in meiden ja dat gebeurde ergggg vaak.. Nu ook nog steeds als we ergen heen moeten haha.. Hij houd zich Overigs aan de regels.. En rijdt netjes..

17. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Nee nooit doen.. De voorligger heeft misschien ook wel kinderen in de auto ?

18. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Ik rijd netjes.. Heb ook 4 kids ALTIJD in de auto.. Gaat mijn vriend achterlijk rijden?? Dan stap ik NOOIT meer in zijn auto en ga ik NOOIT meer mee met hem.. Ook andere weg gebruikers hebben kinderen in de auto .. En daarbij mijn oma is overleden door een imbeciel in het verkeer.. Door dat geintje heb ik pas op mijn 27ste mijn rijbewijs durven te halen.. Veel lessen nodig gehad.. Angst door achterlijke weg gebruikers.. Uiteindelijk wel in 1 keer geslaagd.. Maar wel beetje bij beetje mijn angst de baas te zijn... Door weg gebruikers die zich niet aan de regels hielden...

19. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Uit eigen ervaring: Blik op de Weg helpt niet.... Mijn man is een paar jaar geleden van de weg geplukt door meneer Agent, met cameraploeg en alles omdat hij 100 reed op een stuk waar je maar 80 mag. Verder geen verkeer op de weg, het was halverwege de avond, maar wel een weg van rechts die onoverzichtelijk is voor het verkeer wat daar uit komt.

Wat doet meneer? Die gaat in discussie en leert er vervolgens niks van... pffft... (edit: Overigens hebben wij geen toestemming gegeven voor uitzending, dus het is nooit op tv geweest)

Op zich is mijn man wel een goede chauffeur, hij is geen bumperklever of toeteraar, maar hij rijd overal en altijd net iets te hard. 90 waar je 80 mag, 110 waar je 100 mag enz... En dan nog verontwaardigd zijn als hij een bekeuring krijgt...

Het enige waar ik me zelf aan erger is mensen die niet op snelheid invoegen op de snelweg. Mensen: de oprit is lang genoeg om de snelheid te halen die op de snelweg geld: als de snelheid 120 is, ga je dus minstens 110 rijden voordat je invoegt. Dat doe je dus niet met 80km per uur en daarbij ook nog eens afremmen omdat je niet voorbij die vrachtwagen durft, zodat ik, die achter jou rijd, de volgende vrachtwegen bijna in mijn auto heb zitten omdat ik noodgedwongen met 70 in moet voegen...

20. Nescio

Nescio Niet meer actief

Mijn man is geen bumperklever en zelfs wel galant in het verkeer. Geeft altijd voorrang en zo. Maar hij kan zich wel heel kwaad maken op mensen die sloom rijden of gewoon de boel ophouden. Dan vloekt hij weleens. Maar hij gaat niet gebaren of op zijn claxon drukken. Ik heb meer die neiging. Hij zegt dan altijd: je hoeft die andere mensen niet op te voeden :D

Bumperkleven vind ik gigantisch irritant. Ik ga nooit op mijn rem staan maar ga ook zeker niet aan de kant. En aan mensen die nooit voorrang geven en zichzelf belangrijker vinden dan iedereen in het verkeer heb ik ook de pest.

Deel Deze Pagina