Rijst met creme fraiche bewaren voor volgende dag?

Discussie in 'De lounge' gestart door Delta, 19 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Delta

Delta Niet meer actief

Ik heb dus rijst met creme fraiche, broccoli en zalm gemaakt. Nu zit alles door elkaar. Ik heb teveel gemaakt en dus over. Kan ik dit in de koelkast bewaren voor de volgende dag en dit opwarmen in de magnetron? Of kan dit niet door de creme fraiche?

2. Aszz

Aszz Niet meer actief

Geen idee, maar het klinkt lekker!
    Heb je het recept misschien? Haha :D

3. Delta

Delta Niet meer actief

Haha! Ja hoor natuurlijk, heel simpel eigenlijk..

- (zilvervlies)rijst koken
    - creme fraiche
    - Broccoli (uit de vriezer) koken, niet te gaar!
    - Zalm in stukjes (kan verse zalm zijn maar ook met gerookte zalm)
    - Knoflook, zwarte peper naar smaak, je kan er nog andere lekkere kruiden bij gooien als je wilt, test en kijk wat je lekker vind.
    - Olijfolie om in te bakken

Bak de zalm met verse knoflook en peper met een beetje olijfolie, als die zo goed als gaar is, de gare broccoli erbij doen in de wokpan. De broccoli lekker knapperig mee wokken. Je kan eventueel nog extra kruiden erdoor heen doen.
    Als je je rijst hebt afgegoten roer je de creme fraiche erdoor heen, de rijst met de creme fraiche gooi je weer in de wokpan bij de zalm en de broccoli. Op hoog vuur paar keer omscheppen en serveren maar! Dit kan ook met (volkoren) pasta i.p.v rijst. En i.p.v broccoli kan het ook met andere groente; verse spinazie bijvoorbeeld en je kan ook andere vis soorten gebruiken haha.

Hopelijk is het een beetje duidelijk, mijn omschrijving.

4. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Volgens mij kan dat wel, ik maak regelmatig kip tandoori van knorr en daar gaat ook creme fraiche doorheen, en dan eten we daar de volgende dag ook nog het restje van.. en ben er nog nooit ziek van geworden!

5. Delta

Delta Niet meer actief

Dat komt inderdaad op hetzelfde neer dan, dan zou het moeten kunnen dus!

6. Pearll

Pearll Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.302
    1
    0
    noord-holland
    Ja dat kan als je het in de koelkast bewaard.

Deel Deze Pagina