Heb een vraagje want weet niet precies hoe het zit hiermee. Wij hebben 2 teju's (soort van ERG grote hagedis) en 1 schildpad (naast onze bouvier). Ik weet dat ik deze dieren fijn met rust moet laten tijdens mijn zwangerschap. Nou weer ik niet precies meer voor welke bacteriën ofzo dat was en wat ik dan nog wel voor ze mag doen... Ik raak ze iig niet meer aan en zal ook geen hokken oid meer verschonen. Maar gooi nog wel regelmatig wat eten in het hok (daarbij dier en binnenkant hok niet aan rakent)... Nou heb ik net onze Karel (1 meter lange rode teju) water gegeven en onder t water geven (gewoon gieter water leeg gieten in zn water bak) zat ik wel lichtelijk met mn kop in zn bak en ademde dus de lucht die in de bak hing op... Nou maak ik me toch n beetje zorgen of dat ook schadelijk kan zijn? Dus wie weet of dat ik dat maar beter ook voort kan vermijden?? Edit: voor iemand zich afvraagt wat een teju nou weer is: http://img132.imageshack.us/img132/7963/00005758cw.jpg
wow, wat 'n beest!! wel gaaf zeg!! ik kan je helaas niet helpen, mij lijkt dat 't niet kwaad kan (de lucht inademen), maar durf 't niet met zekerheid te zeggen.
Ook ik weet het antwoord niet, maar wel een heel mooi beestje hoor!!! Misschien moet je je vraag bij "Vraag het de VK "zetten Angelina
hai, wij hebben zelf ook reptielen maar zover ik weet is het dus niet schadelijk,zolang ze je maar niet bijten vanwege alle bacterien die erin de bek zitten van het dier. groetjes miranda
ja katten helemaal,maar in de bek van zo'n reptiel leven ook allemaal bacterien waardoor je ook grote infecties op kunt lopen.
ff voor je gegoogeld. Gezien de toenemende populariteit van exotische huisdieren is het belangrijk te weten dat vooral reptielen bekend staan om hun veelvuldig dragerschap van Salmonellae en het wassen van de handen na ieder contact met een reptiel, ook wanneer dat gezond is, is dus aan te raden. Om deze reden zijn reptielen, schildpadden incluis, geen geschikte huisdieren voor (gezinnen met) kleine kinderen stond op http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuse ... rt_id=2324 Meer kon ik eigenlijk niet vinden.
Geloof me ik laat me echt niet bijten door Karel! Ben meteen mn hand kwijt dan Ah was dus toch salmonella, dankjewel Nelleke. Ik weet van n heel regiment aan mensen met kleine kinderen en reptielen dus dat vind ik dan ook weer beetje TE. Bedoel mn kind zal echt niet met mn teju mogen knuffelen (word eerder opgegeten dan) en mn schildpad is ook geen speelgoed (zie hem al gebruikt worden als autotje ) Heb besloten om het hele reptielen gebeuren voort over te laten aan mn man op het eten in het schildpadden hok dumpen na dan. Better be safe then sorry. Bedankt voor alle positive reacties op Karel!! Zie net dat ik n foto van hem met zn broek al uit en zn hemd nog aan erop gezet had Hij is inmiddels helemaal verveld en dus overal zo rood als zn onderkant is
Goeie beslissing meid. Mijn vriend maakt uit voorzorg nu al de kattenbak schoon. En idd jouw beesten zijn geen speelgoed, dus dat zal ook wel wat meevallen.
hoi wij hebben zelf ook reptielen maar ook moet je voor hun uitwerpselen oppassen hoor, net als bij de katten... groetjes lena