Indien je dit bemoeizuchtig over vindt komen; niet verder lezen hoor.. het is goed bedoeld.. Ik werk op een alarmcentrale en nu de zomer er aankomt wil ik gewoon als reminder het volgende aangeven; zorg er svp voor dat je een reisverzekering hebt MET medische kosten en zorg ervoor dat je kinder / kinderen zijn aangemeld, ook al heb je een dekking voor het hele gezin; ieder kind moet wel aangemeld zijn en op de polis staan. Helaas maken we het zoooo vaak mee dat dit niet gebeurd. Denk aan waterpokken of oorontsteking op vakantie en je mag niet terug vliegen, dan komen de kosten van een nieuwe terugreis en verlenging accommodatie voor je zelf. Ook als je een autoreis hebt gepland is het belangrijk. Medische kosten in het buitenland zijn vaak wel gedekt maar lang niet altijd voor de volle 100%. Als je geneeskundige kosten afsluit op je reisverzekering WEL. Ga je naar binnen Europa op vakantie; vraag dan een EHIC kaart aan bij je zorgverzekering. Hiermee wordt je direct gratis geholpen in een staatsziekenhuis, mocht je daar terecht komen. Nogmaals: dit bericht is goed bedoeld!
Ja wij hebben ook een doorlopende reis en annuleringsverzekering. Kost iets van 10 euro per maand en je hebt er geen omkijken naar.
Hier ook doorlopend. Ideaal, geen omkijken na. Vorig jaar overigens medische kosten gehad en alles (op de paracetamol die werd voorgeschreven door de huisarts) teruggekregen van de zorgverzekering.
Wat goed van jouw! Wij hebben via de anwb een doorlopend de reisverzekering en wij gaan altijd maar 1x per jaar op vakantie naar buitenland dus boeken dan altijd eenmalig een annuleringsverzekering
Heel goed om het te noemen ts, hier vorige maand er uitgebreid gebruik van moeten maken toen zl2 waterpokken kreeg. We mochten hierdoor niet terug vliegen en hebben 6 nachten langer moeten blijven dan gepland. Tel maar op: extra nachten in het appartement, nieuwe vluchten, doktersbezoek, taxi naar de luchthaven, taxi naar huis, etc. Dit hele grapje was duurder dan onze vakantie op zich. Wat ben ik blij met mijn (doorlopende) reisverzekering!