Beste dames, Ik ben (morgen) 3 weken geleden bevallen van een lief prinsesje d.m.v een keiszersnede, de borstvoeding kwam gelukkig snel op gang en heb er tot nu nog geen problemen mee ondervonden. Mijn dochtertje is dus bijna 3weken en sinds gister wilt ze midden op de dag heeeeel vaak drinken, vaak naar een uur weer, zelfs al een paar keer na 30/45min. S nachts zitten er nog 3/4 en soms 5u tussen de voedingen, maar vanaf de middag wordt dit dus om t uur bijna. Ze valt tijdens het drinken na +/- 15/20min in slaap en is dan na enkele minuten weer wakker, soms kijkt ze dan gewoon lekker om zich heen en brabbelt wat, maar het gebeurt steeds vaker dat ze ineens heel hysterisch schreeuwt en dan na n schreeuwtje is ze weer rustig. Zijn dit haar regeldagen van ongeveer 3weken of denken jullie dat er iets anders kan zijn? Ik weet dat ze bij regeldagen meer drinken maar is zo een korte tijd er tussen wel "normaal"?! Tot nu toe ging alles heel goed maar dit maakt me toch onzeker. Liefs !
Dit is heel normaal hoor. Je kleintje is aan het wennen aan de grote wijde wereld en jouw borst biedt troost, genegenheid, warmte en voeding. Lekker met haar mee gaan en eraan toegeven. Er gaat vanzelf langer tussen zitten.
Je dat zijn regeldagen. Lekker veel tegen je aanhouden, laten drinken en even de deurbel en de telefoon uitzetten.
Normaal! Het kan wel pittig zijn soms, maar het helpt als je het jezelf makkelijk maakt, bijvoorbeeld op de bank met een fles water, tussendoortjes (of een maaltijd afhankelijk van het tijdstip en je behoefte) en een filmpje op de TV.
Bedankt voor jullie reacties! Fijn om te horen dat dit normaal is. Het is namelijk nog zoeken allemaal met ons eerste kindje !
Als ze niet wil drinken,kan je haar ook even lekker bij papa neerleggen. Op z'n borst, met een dekentje er op. Ik heb hier prachtige foto's van papa en baby, in diepe rust. Papa slapend met z'n mond open haha..
Ik ken het, haha! Het lijkt nog maar zo kort geleden. Op de bank met het pasgeboren frummeltje, eindelijk goed aangelegd na diverse pogingen, en dan proberen uit te zoeken of ze ook slikte, haha! Zorgen om niets achteraf, maar op dat moment, oooohh...
Lieve dames, bedankt voor de reacties. Mijn dochtertje heeft er nog steeds last van.. nu begin ik toch wel sterk te twijfelen of het niet iets anders was. Ik ben bang dat mijn dochtertje sinds die zaterdag last heeft van krampjes en daardoor zo hard begint te huilen in eens, soms naar het hysterische toe. Ze slaapt overdag bijna niets alleen als ik haar bij me draag in de draagdoek, in dr bedje is ze na 10 min huilend wakker. 's nachts heeft ze nergens last van en slaapt ze lekker door, het is meestal tussen 12:00 & 21:00. Als ze huilt en ik geef haar mijn pink of borst is het goed en is ze weer lekker aan het slapen of rustig om zich heen aan het kijken. Het huilen komt echt in vlagen, ze laat dan veel scheetjes en boertjes, stampt met dr beentjes en sabbelt op dr handjes, tijdens het drinken hoor ik ook dr buikje tekeer gaan. Nu weet ik niet zo goed of ze huilt door de krampjes of dat ze een grote zuigbehoefte heeft. Een speen heeft ze niet omdat dit me werd afgeraden met borstvoeding (de eerste weken). Sorry voor mijn lange tekst maar hopelijk kan iemand mij helpen.
Ja tijdens de huilmomenten probeer je alles uit om haar zo goed mogelijk te troosten, vind het vreselijk haar zo hartverscheurend te zien huilen. Hopelijk is het snel over voor haar!
Dat klinkt inderdaad als krampjes, die horen er helaas bij, de darmpjes zijn nog niet zoveel gewend. Wat kan helpen: fietsen met haar beentjes, goed een borst leeg laten drinken per voeding en dan pas de tweede borst, haar lekker tegen je aan houden bij voorbeeld in de draagdoek (die houding helpt heel goed tegen krampjes) en verder zelf normaal blijven eten. Het gaat over, meestal bij 6-8 weken...