regeldagen????

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door miss geul, 30 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    hoi meiden even een vraag.

mijn zoons laapt altijd tot 4.30 en komt daarna pas 8.30 en dan 12.00 dat isal de hele week zo.
    maar vandaag....
    3.30, 5.30, 7.30, 9.30, 11.00.

het lijkt op regeldag maar mijn zoon is 2 maanden dus dat klopt niet(hoort pas bij 3 maanden). zijn sprong heeft hij vorige week al gehad heeft toen veel nieuwe dingen geleerd( nu hoort hij pas bij 12 weken weer een sprong te hebben en hij is nu net 9 weken.), maar waar dit dan vandaan komt.

herkent iemand dit?? het blijft nu gelukkig even stil.
    hier ook signalen van regeldag het gevoel hebben geen melk te hebben net gekolfd zo van dan weet ik wat hij binnen krijgt maar ik kolf maar 50 cc in totaal normaal is een voeding 150 cc in totaal.
    weet even geen raad meer.

groetjes wendy

2. babyproject

babyproject Niet meer actief

Haha, maak je niet druk. Niet elk kindje doet alles volgens het boekje! Integendeel: de meeste kindjes doen het niet volgens het boekje! Dus vergeet even wat wanneer "hoort" en kijk goed naar je kindje. Je herkent dat hij sneller komt voor voeding en je reageert hierop. Super! Gewoon op deze manier doorgaan. Aanleggen zodra hij erom vraagt en met een dag (of 2,3) zal alles weer normaal zijn. Misschien zelfs beter dan normaal, want na regeldagen gebeurt het nogal eens dat ze een voeding laten vallen o.i.d.

En om je gerust te stellen: onze jongste had dit ook met een maand of 2 (9 of 10 weken was ze dacht ik). Was ook verbaasd. En na een paar dagen sliep ze opeens 's nachts door :D

Oh en om antwoord op je vraag te geven: ja, regeldagen!

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Mijn dochtertje heeft 2 maanden lang elke 2 uur willen drinken, dag en nacht....Vanaf dat ze 1,5 maand oud was tot nu net vorige week zo ongeveer. Nu gaat ze er eindelijk wat meer tijd tussen laten. Gewoon aan toegeven, misschien zijn het regeldagen en is het straks weer over, misschien duurt het wat langer, maar ze regelen het allemaal zelf ;). In meegaan en je proberen er niet aan te ergeren, valt niet altijd mee ;)

4. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    babyproject nog een veodieng laten vallen.
    zijn ritme was nu:
    4.30- 9.00-12.00- 15.00- 18.00- 21.00

ik vond dat al een heel mooi ritme.
    maar ik ben blij dat jullie ook denken regeldag.
    ik kolfde net 60 cc in totaal dus dat is echt weinig na 2 uur , normaal haal ik er 80\100 cc per borst na 3 uur.
    dus ik schrik daar wel van maar we gaan zometeen naar een verjaardag hier in de straat ik ga wel gewoon voor elke voeding terug naar huis om die te geven of op de stoep maar niet in dat drukke huis.

groetjes wendy

5. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    eylim ik erger me er vaak niet aan alleen als ik eigenlijk wil slapen, doordeweeks leg ik hem in mijn bed en slaap ik verder maar niet als mijn vriend erbij ligt want die beweegt vaak( heeft mij al eens in zijn slaap een tand door mijn lip geslagen) dus nee dan leg ik hem na de voeding eigenlijk altijd terug.
    maar doordeweeks mag hij vanaf 7.00 in mijn bed liggen en lekker clusteren geen probleem.

6. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    kan altijd tussendoor dat je bijv iets onder de leden hebt/griepje ofzo, ongi wordt, groeispurtje, of gewoon ff een dipje...

ik geef er ook altijd aan toe, mijn zoontje heeft van de week ook inees 1 regeldagje ( zo noem ik het dan gewoon) gehad tussendoor...merk wel de volgende dag dat mn productie dan wat meer is!

7. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    ik merk dat mijn productie achteruit gaat, normaal geef ik 1 borst en kolf ik 1 borst, nou is hij links aan het drrinken, die borst kolf ik minder prettig en rechts gekolfd en maar 40cc na 3 uur dat klopt toch niet volgens mij.

normaal kolf ik 80\100 cc per borst ongeveer.

8. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    ik geef trouwens wel toe aan zijn vraag.

9. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    scheelt trouwens ook welke voeding het is heh...zeg maar als ik sochtends kolf, is het heel veel...maar eind van de dag is het ook een kleine opbrengst...

ik heb altijd 2 borsten gegeven ...en ik kolf er op dit moment 120 tot 150 uit, maar die kleine drinkt dat nog niet op...

net gaf ik 60 uit een flesje...en dronk hij 1 borst helemaal erna nog en die ander paar slokjes....tja je weet niet wat ze er zelf uitkrijgen heh...

is je kindje er ook huilerig onder, of vind ie het wel best om gewoon vaker te drinken..
    mijn oudste was altijd heel chagrijnig tijdens dipjes, echt boos op mn borsten dat er weinig uitkwam, ik moest trouwens altijd kolven met syntocinon spray, nu lukt het nog zonder, maar anders kwam er ook bar weinig uit!

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hoe weet je kind nou wanneer hij regeldagen 'hoort' te hebben? Hij kan nog geen kalender lezen hoor :)
    Regeldagen kun je op elk moment hebben wanneer je kind merkt dat er iets aan de melktoevoer moet gebeuren. Gemiddeld gezien heb je ze het vaakste aan het einde van de kraamweek, rond 2 weken, tussen 4 en 6 weken, tussen 2 en 3 maanden, rond 4 maanden, rond 6 maanden, rond 9 maanden, rond de verjaardag, rond 18 maanden, rond de 2e verjaardag...kan altijd dus...

Gewoon naar je kind luisteren.

11. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    miis mijn kind is vandaag helemaal van slag, meer huilen, vaker willen drinken, niet willen slapen, normaal als hij slaapt dan kan er een bom afgaan, maar vandaag zodra er een geluidje is of zodra ik hem weg leg boem wakker. en onrustig.

12. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    ik hoop dat je productie dan snel wee toeneemt...en aders bestaat er dacht ik een medicijn wat je bij de apotheek kan halen voor het opkrikken van je productie...

13. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    ja dat medicijn heb ik vaker over gehoord, ik ben zelf dan meer van het clusteren dus ik denk dat dat morgen eens mijn ding gaat worden.
    ik ga morgenavond lekker clusteren met mijn zoon dat is ook goed voor de productie.

14. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    nou ik ben eruit, het zijn geen regeldagen of sprongetje, het is gewoon een productie die dramatisch is gezakt.
    ik heb een bericht achter gelaten bij de lactatiedeskundige van de site en ga woensdag naar een lactatiedeskundige zoeken denk ik.

mijn productie is nu zo minimaal dat viktor er niet genoeg aan heeft.
    ik kolfde net na 2 uur rust in totaal 50 cc meer kreeg ik er niet uit.
    dit vreet echt aan me. ik wil niet stoppen met bv maar mijn knul moet geen honger hebben als hij net gegeten heeft.
    en hij is echt heel gefrustreerd als hij net gedronken heeft.
    dus hij heeft er niet genoeg aan.

morgen nog naar school zie het totaal niet zitten.
    nu nog een keer kolven en dan naar bed.,
    viktor komt over 3 uur denk ik weer.

groetjes wendy

15. Eylem

Eylem Niet meer actief

Als je met extra aanleggen of kolven je productie niet omhoog krijgt kun je Domperidon-tabletjes slikken, heb ik ook bij mijn beide dochters een tijd moeten doen om mijn productie op gang te houden. Werkte voor mij heel goed. Is vrij verkrijgbaar bij de apotheek.

16. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    ik ga morgen even naar de apotheek om ze voor de zekerheid te halen.

ikheb heel veel tips die van de lactatiedeskundige van deze site die wil ik ook echt toe gaan passen dan hoop ik dat dit in enkele dagen is opgelost.

17. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Hoi Miss Geul,

Wat vervelend dat je zo aan het tobben bent met je bv, ik hoop dat alle tips van de lactatiekundige en evt. hulp van de apotheek snel gaan helpen! Maar er is nog iets wat ik even wilde opmerken...

Je zegt dat je zoontje onrustig is, veel huilt, normaal heel vast slaapt maar nu ineens niet etc. etc. In je onderschrift zie ik staan dat hij begin augustus zn tweede inentingen krijgt. Dat betekent dat hij de eerste serie net heeft gehad toch? Van die inentingen kunnen kindjes ook heel onrustig worden, grote kans dus dat hij zich ook niet lekker voelt. En dat kan weer z'n weerslag hebben op jouw bv, simpelweg doordat hij even meer/andere behoeftes heeft. Al was het alleen maar de primaire behoefte om heel dicht bij jou te zijn, en hoe kan dat nou beter dan via de borst? ;) Je lichaam kan dat niet 1 2 3 opvangen en heeft daar simpelweg tijd voor nodig. Ik denk tóch dat het daarom gewoon weer regeldagen zijn. Jouw lichaam zorgt voor hem. Blijf gewoon aanleggen en vooral ook voldoende eten en veel drinken. En dan zul je zien dat je over een tijdje ineens weer meer dan genoeg hebt. Sterkte en succes!!

18. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    amaryllis, hij heeft vorige week zijn vaccinatie gehad.
    hij is vooral tijdens het drinken onrustig als het tsr weg is dan gaat hij trappelen en slaan tegen mijn brost. en als ik hem van de borst haal( als hij los laat) om een boertje te laten dan gaat hij hart verscheurend krijsen, ik twijfel of het komt doordat hij nog meer melk wilt, of dat iets pijn doet.
    maar ik vind dat krijsen verschrikkelijk als hij dan trouwens zijn boertje heeft gelaten dan is het vaak wel weer over met het krijsen.

dinsdag krijg ik huisbezoek van breed ouderschap dus daar bespreek ik het ook mee. kijken wat hun ervan zeggen.

19. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    klopt het dat je maar 1 borst per keer aanbiedt? Zo ja dan zou ik toch ipv kolven die 2e borst aanbieden tijdens een voeding. Mss heeft hij gewoon meer behoefte aan voeding dan dat hij uit die ene borst kan halen.

20. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    denk je dat hij pijn heeft? al aan spruw gedacht?

Deel Deze Pagina